Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Då var det klart!

Featured Replies

Publicerat

Årets första fisk landad! En livlig blank 54cm HÖ som bjöd på en duktig fight i rasande vårflod i lilla Idbyån.

/Tärningen är kastad!

Publicerat

Välkommen i gänget och grattis ;D

Publicerat

Ah, nästa vecka blir det kanske ett våldgästande i västerbotten.

Drev sportfiskeshoppen http://www.mwsportfiske.se, Ängsstugans fiskecamp

Publicerat

Det tycker jag, nu börjar det hända grejer här... :D

Publicerat

Grattis på dig och fortsatt god fiskelycka ;):)

Publicerat

Välkommen mangew, vårfloderna flödar för fullt här nu.

Drever forever!

Publicerat

GLHF!!!

Cry me a river?

Publicerat

vårfloder hit o vårfloder dit. skryt lagom!

Publicerat
vårfloder hit o vårfloder dit. skryt lagom!

;D ;D :P :P VILL HA REGN

"The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..."

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..."

Publicerat

REGN vil jag ha.. mörrum blir tragiskt, sverige blir tragiskt, NORGE blir tragiskst.. ge oss regn.. snälla GUD.. eller vem de e där uppe.. ::)

Publicerat

Roger Moore tror jag ;D ;D

Cry me a river?

Publicerat
Årets första fisk landad! En livlig blank 54cm HÖ som bjöd på en duktig fight i rasande vårflod i lilla Idbyån.

/Tärningen är kastad!

Nu ljuger du allt pietro! Jag har hört från säkra källor att du var och fiskade i Iberälven inte idbyån! ;)

Världshälsoorganitationen WHO avråder starkt från onödvändiga resor till Västerbotten eftersom [glow=red,2,300]BÖRTING FEBERN[/glow] härjar i länet. Den är extremt smittsam och den som blir smittad har små möjligheter till att återgå till ett normalt liv. ;)

//En som är drabbad ;D

Publicerat

Ja, SARS ter sig som självaste hösnuvan i jämförelse med börtingfebern. Dem har det lätt där i Kina Jämfört med oss.

Publicerat

/Tärningen är kastad!

Grattis!

Jag tog med min första idag... :) 8)

Det var en havsöring på ca 75 cm och 4 - 5kg som slukade Mattes Em-tub utan att blinka. Den var lite tjurig i början och gick efter botten. Men efter någon minut fick jag upp honom till ytan och landade den ganska omgående vid Old mans place. Efter två snabba bilder av Jenny så gick den tillbaka så ni får väl se en bild på premiärfirren nån gång framöver.

Det enda som var trist med dagen var att jag bara fiskade typ två timmar sen vart jag åka hem... :'( Jag hade nämligen tjejen(Jenny) och lille bebben(Filippa 7mån) med mig ::) och det blev givetvis kallt, blåsigt och började smådugga och sen var det färdigfiskat för mig vid 11:30 tiden (vi kom vid 08:00).

Ni som vet vad det innebär att ha med sig sin tjej, en baby och en barnvagn och knata längs Em kanske förstår hur mycket aktivt fiske man hinner med på den stunden... :P ;D ;)

Men shit the same... jag fick ju i alla fall en och den var ok i storlek så man skall inte klaga (Jag skulle dock behövt en över 90cm för att vara nöjd... ;D ;))

Jonas Nordigårds
www.edgeflyfishing.com
www.wildfishsweden.se

Publicerat

Grattis Jonas ! Snyggt jobbat med tanke på omständigheterna ! :D

J

Publicerat

/Tärningen är kastad!

Grattis!

Jag tog med min första idag... :) 8)

Det var en havsöring på ca 75 cm och 4 - 5kg som slukade Mattes Em-tub utan att blinka. Den var lite tjurig i början och gick efter botten. Men efter någon minut fick jag upp honom till ytan och landade den ganska omgående vid Old mans place. Efter två snabba bilder av Jenny så gick den tillbaka så ni får väl se en bild på premiärfirren nån gång framöver.

Det enda som var trist med dagen var att jag bara fiskade typ två timmar sen vart jag åka hem... :'( Jag hade nämligen tjejen(Jenny) och lille bebben(Filippa 7mån) med mig ::) och det blev givetvis kallt, blåsigt och började smådugga och sen var det färdigfiskat för mig vid 11:30 tiden (vi kom vid 08:00).

Ni som vet vad det innebär att ha med sig sin tjej, en baby och en barnvagn och knata längs Em kanske förstår hur mycket aktivt fiske man hinner med på den stunden... :P ;D ;)

Men shit the same... jag fick ju i alla fall en och den var ok i storlek så man skall inte klaga (Jag skulle dock behövt en över 90cm för att vara nöjd... ;D ;))

Här är man glad över årets första firre......och vad händer.... Storpöjka kommer och överskuggar med sina betyligt vassare fångster..... :'(

Nä, skoja ba´! Grattis Jonas! Låter trots allt lite trevligt det där med frugan och bebben vid brinken. Ser själv fram emot den dagen jag får föra mina fisketokiga gener vidare..... :)(hoppas inte min sambo läser detta ;))

Publicerat

Va f-n,, nu får ni ge er...!!! >:(

Kärringarna skall vara hemma när vi fiskar..!!

Publicerat

Vi kärringar skall vara hemma när ni fiskar..!!

TG - full av självinsikt som vanligt ;D ::)

Publicerat

Vi kärringar skall vara hemma när ni fiskar..!!

TG - full av självinsikt som vanligt ;D ::)

Du Henrik, jag har ett litet foto här som jag funderar på att lägga in.. ;D

Publicerat

Prova vara jag och säga det till min Jenny så får vi se hur många fisketurer det blir i sommar... ;D ;)

Fast nästa vecka drar jag till kiruna helt själv i en vecka och kikpimplar röding i några specialvatten mellan Kebnekaise och Tjounajokk...

Jonas Nordigårds
www.edgeflyfishing.com
www.wildfishsweden.se

Publicerat

Prova vara jag och säga det till min Jenny så får vi se hur många fisketurer det blir i sommar... ;D ;)

Fast nästa vecka drar jag till kiruna helt själv i en vecka och kikpimplar röding i några specialvatten mellan Kebnekaise och Tjounajokk...

Yepp..!

Och Jenny kikar mellan något annat medans du är där ;)

Publicerat
Du Henrik, jag har ett litet foto här som jag funderar på att lägga in.. ;D

Shooooot ;D

Publicerat

Vad är detta för nått, äru kärringstyrd. Du får väl tala om förna vart skåpe ska stå, så det blir årdning i torpet. En och annan padda har försökt det där med mig också, dom har inte lyckats. Jag lever hellre ensam. ;D ;)