Publicerat April 30, 200323 yr comment_37303 Nu åker jag iväg ut till Rickleån, i morgon är det riktig fiskeprämiär för mig, dagen jag väntat på sedan i december. Tyvärr verkar det som att det är riktigt lågt vatten, men det är ju å andra sidan ingen överaskning. Man får väl hoppas på att dra ett troll, någon blänkare är väl för mkt att hoppas på. Whish me luck! Rapport
Publicerat April 30, 200323 yr comment_37306 Det är rätt BB. Njut av din länge efterlänktade dag och lycka till. Flugfisket lockar och pockar Rapport
Publicerat April 30, 200323 yr comment_37309 Gött för dig Benny, pyskopatvada upp en åt mig också ;D Rapport
Publicerat April 30, 200323 yr comment_37316 "Vada upp en fisk" var något nytt för mej. Tror minsann ja ska gå ner till diket och prova på en gång! Rapport
Publicerat May 2, 200323 yr Författare comment_37982 Tillbaka från två dagar vid rickleån. Kan raportera att Rickleån i Västerbotten nu går med juli-vattenföring, skulle gissa på ca 2-5 m3. Årsmedelvattenföringen ligger på 18 m3 och normalt brukar ån gå med 35-45 m3 vid den här tiden. Blir denna sommar som den förra tror jag att nästan att vissa vattendrag kommer torrläggas här uppe... Efter omständigheterna får man säja att fisket gick bra med flera blanköringar och en lax-besa. Jävligt trist att fiska i vatten som står stilla bara, rena sjöfisket på vissa ställen! Hörde att även Byske går med sommarvattenföring nu. :- Detta är saxat från "fiska i norr" //klipp Öringfisket har startat även i Lögdeälven, men det har gått trögt enligt flera som hört av sig. Bland annat Jimmy i Norrfors, som skrev följande i ett mail torsdagen 1 maj: - Vattentemperaturen är 3 plusgrader. Vattenståndet är bra, men vi behöver regn annars blir det katastrofalt lågt vattenstånd i början av juni. Älven sjunker nu varje dygn. //Klipp Aj, aj, aj! Rapport