Publicerat July 13, 200916 yr comment_1103577 Hejsan Är detta en gul forsslända? Slända nr 2: Hälsningar Micke Rapport
Publicerat July 24, 200916 yr comment_1110622 Slända 2 är väl en rödögd strömslända om jag inte är ute o cyklar.... Slända 1 kan vara en forsslända, men jag är inte helt säker men färg o variation är väl vanligt antar jag.... hur lång är kroppen på den? Redigerad July 24, 200916 yr med hinlis Rapport
Publicerat July 24, 200916 yr comment_1110637 Det verkar vara nåt speciellt med myssen din! -Undrar vad som sätter sig på "knappen" här näst! Edge-presentation http://www.edgeforum...showtopic=91876 Rapport
Publicerat July 30, 200916 yr comment_1114751 Nr.1 borde definitivt vara en Gul Forsslända/Heptagenia Sulphurea Nr.2 vet jag faktiskt inte riktigt..:S || Catch And Release Let The Nature Have Peace || || Vattenkraft är inte miljövänligt!! || \\Ambitiös 18-årig flugfisketok// I mean you no harm, just physical charm Rapport
Publicerat July 30, 200916 yr comment_1114837 HejsanÄr detta en gul forsslända? Slända nr 2: Hälsningar Micke Slända nr. 1 saknar bakvinge så Gul forsslända är det inte. Skulle tippa på att det är en Ljus Sporrslända (Hona Dun) Centroptilum luteolum. Slända Nr. 2 tror jag är en Liten Vasslända (Hane Spinner) Leptophlebia vespertina. Vatten är ett fanstyg. Det är till exempel ett fördärv för god whisky. Det enda som vatten kan användas till är fiskuppfödning Rapport
Publicerat July 30, 200916 yr comment_1114927 Slända nr. 1 saknar bakvinge så Gul forsslända är det inte. Skulle tippa på att det är en Ljus Sporrslända (Hona Dun) Centroptilum luteolum. Slända Nr. 2 tror jag är en Liten Vasslända (Hane Spinner) Leptophlebia vespertina. Aha, saknar bakvinge ey..De missade jag..!! Tur att någon e påläst iaf ! || Catch And Release Let The Nature Have Peace || || Vattenkraft är inte miljövänligt!! || \\Ambitiös 18-årig flugfisketok// I mean you no harm, just physical charm Rapport
Publicerat July 30, 200916 yr comment_1114944 Aha, saknar bakvinge ey..De missade jag..!! Tur att någon e påläst iaf ! Vatten är ett fanstyg. Det är till exempel ett fördärv för god whisky. Det enda som vatten kan användas till är fiskuppfödning Rapport
Publicerat August 4, 200916 yr Författare comment_1117702 Slända 2 är väl en rödögd strömslända om jag inte är ute o cyklar....Slända 1 kan vara en forsslända, men jag är inte helt säker men färg o variation är väl vanligt antar jag.... hur lång är kroppen på den? Kroppen är ca 5-6 mm, kläckte mitt ute på Ånnsjön i Jämtland... Rapport
Publicerat August 4, 200916 yr Författare comment_1117703 Det verkar vara nåt speciellt med myssen din!-Undrar vad som sätter sig på "knappen" här näst! Haha, näro, jag sätter dom där för storleksreferens.. Micke Rapport