popper huvuden av kork
-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
Ingen..aning själv!!!...kanske "värma"..ned EPOXY???--med Hår--tork!!!??
-
SPÖ!!!...som-...SPÖ!!!!.." Ahh! ..vill ha ett spö!..för små tjänar!!,,lägg ner!,,
-
Verkar som att du har lite vana med flugspön med sprickor. Har upplevt det en gång för länga sedan med ett lågpris spö, Ron Thomson, köpt på semester i Danmark men svenska grossisten bytte utan problem, bra! Har sedan 20 + år liksom "snöat in" på Hardy och deras spön (de som är tillverkade i England). Har ALDRIG upplevt att mina spön har fått sprickor, men har däremot ganska ofta läst om Hardys nya spön (tillverkade i Korea) som har gått av, inte bra tycker jag, för Hardys nya spön är inte precis billiga.De lite äldre Hardy spön ( 1990 talet tillca 2005/6 går att hitta till mycket bra priser second hand och du får väldigt mycket för dina pengar, fortfarande fantastiska spön att fiska med! Dessa underbara spön hittas dels i Sverige, inte så många, och på Ebay. Tyvärr är Brexit ett elände, + 30% i tull /avgift( tullen är effektiv och är inte rätt blankett med, skickas produkten åter. Har upplevt det två gånger med flugrullar det senaste året. Det har dock gått bra eftersom jag kände säljaren. Lägg därtill en urusel Svenskt växelkurs men, men med lite tur går det att hitta spön och rullar i Sverige (och övriga EU) och då slippar du tullen, det med växelkursen är tyvärr ett problem for det mesta du måste köpa utanför Sverige. Åter till ämnet - ett spö med en spricka är ett försvagat spö, för mig är ett sådant spö förbrukat! Mitt fiske (för mig) är lite för viktigt att avslutas med "trasiga grejer" som inte fungerade trots reparation, otur kan vi alla ha därute men det är en annan och oförutsägbar sak!
-
Enda spöt jag köpt engång var!!! ..SALT!!!.vattenspö...tror det var blå i färgen....antagligen för att den tålde mera saltvatten!
-
VAD???.är det som utmärker sig för ett "Kust spö",,,styvare pga vind? Ö-hands kast?..Öhh!
-
-
Ämnen
-
Images
Recommended Posts