Hoppa till innehåll

Bosön Trout Distance Open 2011


Recommended Posts

Hej Alla!

Nu börjar anmälningarna till Bosön Trout Distance Open att trilla in på allvar!

Vi vill hälsa både publik och kastare hjärtligt välkomna till årets första tävling i Trout Distance! Ta chansen att se och kasta mot de bästa i landet.

Tävlingen är officiell och nästan hela landslaget är med, dessutom deltar många kastare från eliten inom flugfiske/flugkastning och castingsport! Bland deltagarna hittar vi bland andra Johan Klingberg, Magnus Hedman, Ulrik Röijezon, Esa Raudasvirta och Henrik Österberg.

Prisbordet är laddat med utvalda produkter från Sage, MSX, Tellis Flugfiske och Barrio Flylines!

Bifogad fil innehåller alla detaljer. Observera den korta anmälningstiden. Tävlingen äger rum på Fredag 18:30 efter Flugfiskemässan ute på den bästa tänkbara anläggningen för ändamålet, Bosön på Lidingö.

Inbjudan Bosön Trout Distance Open.pdf

Mvh

Stefan Siikavaara

Redigerad med Stefan Siikavaara
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej alla!

Ha! Tobbe Olsson och jag är klara för Bosön.

Får hela den nuvarande listan imorgon eller övermorgon.

En lånelina kommer att finnas på plats. Jag jobbar inte åt SA längre men jag har en 120 ft ED-lina som jag kan låna ut om någon saknar.

Mvh

Stefan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt att se att startfältet växer! Det börjar nu dra ihop sig mot tävling så ni som inte anmält er än bör passa på idag, senast imorgon.

Vem vill missa kombinationen flugfiskemässa :D och möjlighet att spöa större delen av svenska landslaget i flugkastning B) vid sveriges (antagligen) bästa idrottsanläggning :D ?

Vi räknar med stor dramatik, dråpligheter och mycket skoj.

Hälsningar

Ulrik Röijezon

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt att se att startfältet växer! Det börjar nu dra ihop sig mot tävling så ni som inte anmält er än bör passa på idag, senast imorgon.

Vem vill missa kombinationen flugfiskemässa :D och möjlighet att spöa större delen av svenska landslaget i flugkastning B) vid sveriges (antagligen) bästa idrottsanläggning :D ?

Vi räknar med stor dramatik, dråpligheter och mycket skoj.

Hälsningar

Ulrik Röijezon

Sikta mot gräsrötterna?

;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

Jepp Doktorn!

och möjlighet att spöa större delen av svenska landslaget i flugkastning

Det är en helt öppen tävling. Ingen kvalifikation krävs. Alla kan anmäla sig och deltar på samma villkor. Detta är en chans att ha skoj och lära sig massor för fisket, men det kan också vara första steget mot att satsa på Flugkastning på allvar.

För att man ska hamna i poolen för elitgrupper och landslag krävs tävlingsresultat.

Mvh

Stefan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

Jepp Doktorn!

Det är en helt öppen tävling. Ingen kvalifikation krävs. Alla kan anmäla sig och deltar på samma villkor. Detta är en chans att ha skoj och lära sig massor för fisket, men det kan också vara första steget mot att satsa på Flugkastning på allvar.

För att man ska hamna i poolen för elitgrupper och landslag krävs tävlingsresultat.

Mvh

Stefan

Lånar castingförbundet ut TCX spön eller likande till de som vill?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Sasse!

Självklart lånar vi ut spön om det behövs! Förbundet har inga spön (ännu) men många utövare har reservspön med sig. Samma gäller lina om någon är utan. Tafsar, fluff och rulle likaså.

Du får mer än gärna låna ett TCX 590/690/890 av mig för att kasta i tävlingen!

Mvh

Stefan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Sasse!

Självklart lånar vi ut spön om det behövs! Förbundet har inga spön (ännu) men många utövare har reservspön med sig. Samma gäller lina om någon är utan. Tafsar, fluff och rulle likaså.

Du får mer än gärna låna ett TCX 590/690/890 av mig för att kasta i tävlingen!

Mvh

Stefan

Hedervärt :)

Skulle bara att du verkligen menade det du skrev :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lånar castingförbundet ut TCX spön eller likande till de som vill?

Generellt är det bästa att tävla med den utrustning man tränar med (eller omvänt, att träna med den utrustning man ska tävla med) för att optimera chansen att prestera som bäst på tävling. Om du, eller någon annan, dock hellre tävlar med ett annat spö så lånar jag gärna ut det spö som jag kommer att tävla med (kostar nytt ca 2000:-) eller så kan jag ta med ett TCX691 som du kan få låna. Detta spö (TCX691) är även till salu för 4200:- om någon är intresserad.

Hälsn

Ulrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, detta blir säkert en kanondag, jag kan inte deltaga vilket känns trist. Jag har en fråga, en ganska befogad fråga tycker jag själv. Vid tävlingar inomhus händer ofta att linan "kanar" en bit på golvet, speciellt om golvet är glatt. Hur ser ni på detta? Jag inser att regelverket blir krångligt om manska ta hänsyn till eventuella underlag och försöka mäta från där tussen landar, inte stannar. Enklast är ju att bara vänta på att tussen stannat och mäta därifrån. I praktiken kan ju ett kraschkast kana ganska långt då energin i systemet finns men inte höjden. På VM var underlaget vatten vilket torde vara optimalt, av två anledningar. 1) Det är ju det man kastar ovanför när man fiskar och det förlåter inte en touch någonstans, en dutt i vattnet och du har så mycket störningar i linan att du kan lika gärna lägga ner och börja om. Och 2) där tussen stannar förblir den också, inget kanande alltså.

VH

Staffan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, detta blir säkert en kanondag, jag kan inte deltaga vilket känns trist. Jag har en fråga, en ganska befogad fråga tycker jag själv. Vid tävlingar inomhus händer ofta att linan "kanar" en bit på golvet, speciellt om golvet är glatt. Hur ser ni på detta? Jag inser att regelverket blir krångligt om manska ta hänsyn till eventuella underlag och försöka mäta från där tussen landar, inte stannar. Enklast är ju att bara vänta på att tussen stannat och mäta därifrån. I praktiken kan ju ett kraschkast kana ganska långt då energin i systemet finns men inte höjden. På VM var underlaget vatten vilket torde vara optimalt, av två anledningar. 1) Det är ju det man kastar ovanför när man fiskar och det förlåter inte en touch någonstans, en dutt i vattnet och du har så mycket störningar i linan att du kan lika gärna lägga ner och börja om. Och 2) där tussen stannar förblir den också, inget kanande alltså.

VH

Staffan

Tjena Staffan

Jo, det tycker jag oxå är en befogad fråga. Tidigare officiella tävlingar har skett på vatten och på gräs. Detta blir den första inomhustävlningen i Sverige. Vid idrottsanläggningen på Bosön kommer vi att kasta på konstgräs. Jag minns inte om linan gled speciellt mycket på detta underlag. Ska ta upp detta med Stefan och så får vi undersöka saken innan tävlingen. Vid danska mästerskapen förra året kastade vi på ett tämligen plant och glatt golv. Om jag minns rätt gjordes markeringen av kastet vid nedslaget, inte där fluffen landade. Hur gjorde ni vid switchkasttävlingen i Sundsvall förra året? Då landade fluffen oftast bortom bassängen på mässgolvet. Hur resonerade för och emot det alternativ ni valde?

Hälsn

Ulrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Ulrik, konstgräs torde inte vara några problem, bra grepp där. Förra året på Switch Cast tävlingen var det filtmatta, inte mycket glid där heller. Vad jag tänkte på var trägolv typ innebandy, handboll, basket etc. där är det glatt. Som sagt, konstgräs är nog inga problem. Jag minns att jag hade något kast som gled ganska långt på den putsade betongen i Göranssons Arena.

VH

Staffan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...