Hoppa till innehåll

Nordic Open 2011


Recommended Posts

Det har nog abra blivit så. Att vi väljer ( vår klubb) att ha överhandsgrener på gräs är att det blir enklare att arrangera samt mycket lättare att mäta kasten. Över vatten får du aldrig 100% koll på kastets längd och de avrundas oftast då till 0.5m intervaller.

Ok, misstänkte att det var något sådant. Som du säger måste det vara svårt att få exakt på vatten (märkte det i piteå i spey grenen oxo)

Hoppas allt flyter på bra inför tävlingen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ser kanon ut Tellis. Hur länge kommer det att dröja innan "arena" blir bestämmt?

Ingen stress, men jag vet att kommuner inte är jätte snabba ;)

Tyvärr vet jag ju inte eftersom jag inte vet när kommunen kommer att svara...

Får vi dock inget besked så väljer vi att flytta tävlingen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra hemsida om du fyller den med det som det står på flikarna. Då är den 5+ :)

I god tid till tävling så kommer den vara välfylld! :)

Imorgon natt drar jag till Orkla i en månad för jobb och fiske. Jag kommer jobba en del därifrån och gubbarna i klubben har sina uppgifter.

Detta kommer bli bra! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I god tid till tävling så kommer den vara välfylld! :)

Imorgon natt drar jag till Orkla i en månad för jobb och fiske. Jag kommer jobba en del därifrån och gubbarna i klubben har sina uppgifter.

Detta kommer bli bra! :)

:o

Orkla en månad :o

Hoppas det är jobb (guidning) annars blir jag nästan deprimerad :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har blivit några mil i år på kastandet:) Men det är hur som hellst betydligt billigare än vad skotercrossen var, som jag har hållit på med i några år:)

Jag ska och alla andra från piteå klubben ska nog också.

Lite tveksam jag, det är ju jakten som gäller på hösten, men jag är sugen på revanch effter senaste debacklet.

Dock har jag inte tränat en minut sedan pite tävlingen, eller nu ljög jag var ju och kastade enhands en söndag med grabbarna, men nu är det ju laxfisket som gäller. Letar 18 fotare också men utan framgång eller de är ju så jävulst dyra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har blivit några mil i år på kastandet:) Men det är hur som hellst betydligt billigare än vad skotercrossen var, som jag har hållit på med i några år:)

Jag ska och alla andra från piteå klubben ska nog också.

"Några" :lol:

Har du kollat hur många det är?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det är nu klart att tävlingen kommer att hållas i Slottskogen, mitt i cenrala göteborg! Vi fick tillstånd att speya i stora dammen och vilket gräsfält vi får använda blir bestämt efter "Way out West" festivalen! :)

Karta - http://kartor.eniro.se/m/a7gr4

Mer info kommer inom kort!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Häftigt!

Då har man chansen att visa upp evenemanget för allmänheten.

Helt plötsligt borde det finnas helt sjuka möjligheter för spons och reklam, är vädret hyggligt borde tiotusentals personer passera stora dammen.

TV4 och SVT bör informeras för reportage.

Någon förening/tillverkare/butik borde anordna "Prova på att kasta med fluga" i anslutning till tävlingen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är nu klart att tävlingen kommer att hållas i Slottskogen, mitt i cenrala göteborg! Vi fick tillstånd att speya i stora dammen och vilket gräsfält vi får använda blir bestämt efter "Way out West" festivalen! :)

Karta - http://kartor.eniro.se/m/a7gr4

Mer info kommer inom kort!

Bra jobbat. Tror detta kan bli toppen :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Häftigt!

Då har man chansen att visa upp evenemanget för allmänheten.

Helt plötsligt borde det finnas helt sjuka möjligheter för spons och reklam, är vädret hyggligt borde tiotusentals personer passera stora dammen.

TV4 och SVT bör informeras för reportage.

Någon förening/tillverkare/butik borde anordna "Prova på att kasta med fluga" i anslutning till tävlingen.

Ja detta kan bli grymt bra! :)

Tanken är att det blir en liten "miniexpo" för de sponsorer som sponsrar till en viss del (guldsponsor).

TV skall informeras, likaså Göteborgs Posten m.m.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Toppen. Vi är intresserade av rykten och skvaller :)

Okey da... :P siden du er så ivrig på rykten och skvaller, selv om jeg egentlig ikke liker å sladdre (skvaldre?).... ;) kan kun bekrefte noen av dem, men hører rykten med navn som: Ruairi Costello (Carron team), Sakari Siipilehto (Finland), Jarle Strandberg, Eirik Hernes Larsen, Mathias Lilleheim, Tina Mengkroken, Geir Hansen, Knut Ekelund..... Så her er det bare å legge seg i hardtrening ser det ut til.... :P Kan bli artig dette! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...