Jump to content

Flugfiske i Serbien

Recommended Posts

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hej Ricardo,   Vi är ett gäng som åker till Bosnien 23/5 - 2/6 Det brukar kosta runt 900 euro allt inkluderat. Du kanske är intresserad av att hänga med?   /J

Czech: Inget illa menat men håll dig till dina Slovenska trådar, du skriver nämligen på fel tråd. Och du och dina polare behöver inte smutskasta Serbien på detta vis. Jag förstår att du vill att fol

Kan du utveckla Meek? Inte för att jag är intresserad av att åka dit, dock intresserad av vad som så fatalt inte stämde? Vi hade ju en liknande känsla efter att lämnat Bosnien 2011, inget stället vi åker tillbaka till inom närmaste tiden -

/Cz

Hej Ricardo,

Vi är ett gäng som åker till Bosnien 23/5 - 2/6 Det brukar kosta runt 900 euro allt inkluderat.

Du kanske är intresserad av att hänga med?

/J

Hej Joliet

Det hade varit super trevligt, är inne o kikar lite på bosnien oxå.. Desvärre så går det inte riktigt ihop med min kalender. jag åker ner till Slovenien den 31/5 - 9/6 men jag tackar så hemskt mycket för inbjudan, super trevligt!

Meek: Det är väldigt fult att döma ett land på detta sättet som du gör.

Det klart att du får yttra din åsikt, men att säga saker som du gör är lite dagisnivå.

Vad jag vet så har det varit många personer och fiskat i Serbien, och majoriteten har varit supernöjda med allt!

Du kanske är arg för att du inte lyckades att fånga någon fisk i Serbien, vad vet jag.

Jag tror att du är van vid att fiska i vatten där det släpps i mycket fisk från fiskodlingar.

Då är ju chanserna väldigt stora att få fisk, och för mig personligen är det ingen sport att fiska på detta sättet.

Gällande fisket i Serbien och i floden Drina och i åarna, så simmar det naturlig fisk där. Där är det fantastiskt roligt när man lyckas att få fisk,och då vet man att just denna fisk har växt upp där naturligt.

Att fiska i floden Drina och i åarna är en konst, och man ska absolut inte tro att man alltid ska lyckas att få fisk.

Vissa dagar lyckas man få fisk, och vissa inte.

Ger man Serbien, Drina och åarna lite tid och lär sig vattnen, så är chanserna mycket goda att fånga fina troféer!

Drina kan vara svår att läsa av… men den kan verkligen bjuda på enorma överraskningar. Fantastisk flod!

Fisket i Drina skiljer sig rätt mycket från vanlig "revir"-fiske som erbjuds i Slovenien/Bosnien/Serbien… är du nybörjare så kan det gå dagar och dagar utan fisk… men sen plötsligt så får du känna hur hela ryggraden sträcks ut när en av gömda megafiskar tar din fluga… och då är du fast i Drinas magiska kraft...

Det krävs att man har en duktig guide eller att man redan från början är medveten om att den är svår, och accepterar utmaningen.

Det enda som är riktigt negativt med Drina är att den omvandlats till en massgrav under Bosnien-kriget… sjukt… tråkigt… 

Måste vara jäkligt roligt och fiska i flera dagar att inte känna en enda fisk på det nog darför folk åker iväg på fiske trippar@@@@????

Skickat från min LT26i via Tapatalk

just så ! vi var 5 grabbar (som är mycket vana harrfiskare alla) o fick totalt 4 harrar på hela veckan, vissa fick inte en enda fisk på hela resan !!!! men vi var väl alltför dåliga fiskare då ;)

har nog lite å göra med hur man träffar också (sen påstår jag inte att jag är nån superfiskar som vissa ;)  ) då jag varit i bosnien 2ggr ena gången fick jag väldigt lite fisk men hygglig storlek på harr och öring andra gången mycket mer fisk men mest små,, slovenien regnade mer eller mindre bort å fick bara ful-bågar (kanske 2st som var hyggligt fina men inte direkt mycket bättre än dom jag får i ett p&t vatten jag har här hemma) å så fick jag en pygme öring å en pygme-marmorata.. men sen vet jag inte om jag kan döma dom länderna för de hade jag varit en vecka senare kanske resultatet hade varit ett annat .. tror man ska döma på helheten då fisket flexar så väldigt ..Jag menar bara att de händer ju att man går bom på gädda här hemma också även om de e VÄLDIGT sällan men inte säger jag att gäddfisket e dåligt för de :) 

Det där låter inget vidare Meek - Speciellt inte om man bokat ett paket med guider etc som skall ta hand om en och visa det bästa som finns från området - lät riktigt vidrigt och som du säger nästan lite kriminellt... 

Du får åka till Slovenien som alternativ istället! ;)

Edited by Czech

Lite roligt och patetiskt att läsa alla negativa inlägg.

Tyvärr så ingick det inte att arrangörerna och guiderna skulle fixa fram damer från bordellhus till er.

Arrangörerna och guiderna driver inte någon sådan verksamhet. Ni får söka er till något annat ställe istället.

Det är en stor skam över detta, och uppträdandet och beteendet från vissa personer som var där nere var under all kritik.

Som jag sagt tidigare så är det väldigt många nöjda personer, som är jättenöjda med allt gällande fisket och vattnen, boendet, guidning, transfers och maten mm från sin fiskeresa i Serbien. Många av dom har kommit tillbaka till Serbien igen, och det är redan många personer som skall komma tillbaka till Serbien igen inom kort för att fiska.

Edited by Dragoj

Det finns säkert många fina vatten där nere också - men jag är inte det minsta förvåad över det Meek skriver då jag hört liknande storys från andra också!

Sedan verkar det rätt så tydligt att du är väldigt involverad i arrangemangen ner? Vad är din roll i företaget? Du verkar ha stenkoll på läget iaf gällande vem som skall ner och när de skall ner, även hur nöjda de är!

Czech: Inget illa menat men håll dig till dina Slovenska trådar, du skriver nämligen på fel tråd.

Och du och dina polare behöver inte smutskasta Serbien på detta vis.

Jag förstår att du vill att folk skall åka till Slovenien. Jag respekterar allt du skriver, och jag respekterar även vad andra skriver här på denna tråd. Inga onda miner här inte :)

• Like 1

Czech: Inget illa menat men håll dig till dina Slovenska trådar, du skriver nämligen på fel tråd.

Och du och dina polare behöver inte smutskasta Serbien på detta vis.

Jag förstår att du vill att folk skall åka till Slovenien. Jag respekterar allt du skriver, och jag respekterar även vad andra skriver här på denna tråd. Inga onda miner här inte :)

Hur menar du nu? Får jag inte skriva i den här tråden? Trodde det var ett öppet forum där man får ventilera sina åsikter och dela med sig av de erfarenheter man har? 

Om du nu förstår, förklara för mig då vad det är du vet om att 'Jag förstår att du vill att folk skall åka till Slovenien' för jag vet inte vad det är du snackar om inte heller vad det har med den här tråden om Serbien att göra! 

Du svarar inte heller på min fråga nedan, var det medvetet då det kanske finns något bakom mitt påstående?

Sedan verkar det rätt så tydligt att du är väldigt involverad i arrangemangen ner? Vad är din roll i företaget? Du verkar ha stenkoll på läget iaf gällande vem som skall ner och när de skall ner, även hur nöjda de är!

// Czech