Hoppa till innehåll

Vilken lina till g loomis streamdance hls. 4# och 5#


murre

Recommended Posts

  • 2 months later...

Jag kör med en Guideline highwater klass fem till min Streamdance femma nu. Kasten blir lugna och den är väldigt fin att menda. Dock så tog det en stund innan jag blev överens med linan. Kastade lite för hårt och snabbt i början. Är ingen långkastare men det funkar bra om man väntar ut kastet ordentligt.

 

Har också en Loop optistream klass 4 till samma spö (passar galet mycket bättre än en femma till Loomis 5:a) gamla modellen och den är så jäkla rolig att fiska med. Man kan trixa och greja på med linan men den är ingen höjdare för längre kast då den blir fladdrig och den är verkligen gjord för strömmande vatten då den kan landa rätt hårt på vattnet. När jag använder den så kör ja med bara klumpen ute och den kastar som satan på underhandskast.

 

Jag byter mellan dessa och tyvärr så håller Optistreamlinan att bli lite utsliten :-(

 

Jag har testat Rio Gold och fick det verkligen inte att funka. Linan trasslade och det kändes som att kasta med luft. Den bar ingenting (måndagsex?)

 

Jag slängde på en Optistram klass fem nya modellen och det var ingen lattjo fisketur. Baktung, plaskande och det var som att slänga ut en trästam i vattnet.

 

Mina tips :-) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

kör en Rio gold på min 4# och en Rio Outbound på min 5#.väldigt nöjd med båda linorna!! Får inte den känslan på Rio Gold linan som ovan nämner......

Tips!!.. Ha inte för mycket lina ute då du kastar, då kan du känna att linan känns som du kastar luft. Endast klumpen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

En väldigt trevlig och harmonisk lina med kort klump som fungerar utmärkt till det spöt är Cortland Precision trout WF5F.

 

Annars är highwater 5 ett väldigt bra allroundtips till det spöt.

 

Jag har nyss köpt samma spö... Absolut bästa linan med kort klump?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...