Hoppa till innehåll

Grillmotor till spöringslackering


Guest Rookie of the Year

Recommended Posts

Guest Rookie of the Year

Tjenare!

Håller på att bygga ett flugspö och har i stort sett bara laceringen av spöringarna kvar. Har sett att en del använder sig av en batteridriven grillmotor för att sköta roteringen av klingan efter epoxyn är applicerad. Var kan man köpa en sådan motor eller var kan man köpa ett fullvärdigt substitut?

Mvh.

/Magnus.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min på OBS och kompisen köpte sin på Biltema. Jag köpte min för 4-5 år sen, kompisen köpte sin för en månad sen, Vet ej varför du inte hittar den på deras webb ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Loopmannen

ok hur fungerar det där med grillmotor..? hur fäster man spöt osv.. hur gör man? vad kostar en sådan..? är det samma prinsip som "lackerigsmaskinerna" som fins på bla www.crillesflugfiske.se!?!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Rookie of the Year

Gött,.. jag kollade på den motorn (till discokulan på clas ohlson) häromdan,.. vågade inte köpa utan att veta om det skulle funka. Skall göra en koll till på biltema, hittar jag inte motorn där så blir det en discokulemotor.

Tack för alla er svar!

/Magnus.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Fredrik Lindqvist

Och sen sitter du och håller i motorn med handen ???

::) Nej du, jag håller nått annat i handen, motorn ligger i ett V-block fastspänd med två buntband

JAg köpte en lackmaskin på rea för knappt 600 , för mig har det varit en bra investering , ett par spöbyggen , några ombyggningar + att mina vänner har haft god nytta av den...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag har en lackmaskin ihop med några andra puckon. jag är bara nyfiken på hur ni löste fastsättningen. den ytterst fina teckningen säger mig inget. jag gjorde ett försök med en grillmotor för typ 10 år sen. Men, lyckades inte få till fästningen på ett tillffredställande sätt - klingan 'hoppade' liksom. dessutom gick motorn på batteri. Vågade inte lämna den o gå ut. Batteritorsk och flexcoat hängande som stalaktiter på ena sidan av klingan klarar jag mig utan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...