Hoppa till innehåll

Ladtjojokken


Botox

Recommended Posts

Blev inbjuden av en gammal vän till ett vatten jag aldrig fiskat i förut. Jokken består mestadels av glaciärvatten och har en grågrön ton. Naturen är en dröm att befinna síg, det är lite svårt att bestämma sig för att fiska eller bara låta sig imponeras av naturen. Men väl ute i bäcken fick man det båda av två världar. Vände men sig uppströms så hade man hela Kebnemassivet i fonden och huggvilig harr och öring i vattnet. Släppte tillbaka fem små öringar innan en fin harr högg på en Ismopuppa. Då var det färdisfiskat för min del och en timme senare kunde bjuda farsan på färsk harr. Men detta landskap tog fullständigt andan ur en!post-17609-0-74138200-1440447541_thumb.jpost-17609-0-25368800-1440447564_thumb.j

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev inbjuden av en gammal vän till ett vatten jag aldrig fiskat i förut. Jokken består mestadels av glaciärvatten och har en grågrön ton. Naturen är en dröm att befinna síg, det är lite svårt att bestämma sig för att fiska eller bara låta sig imponeras av naturen. Men väl ute i bäcken fick man det båda av två världar. Vände men sig uppströms så hade man hela Kebnemassivet i fonden och huggvilig harr och öring i vattnet. Släppte tillbaka fem små öringar innan en fin harr högg på en Ismopuppa. Då var det färdisfiskat för min del och en timme senare kunde bjuda farsan på färsk harr. Men detta landskap tog fullständigt andan ur en!attachicon.gif11880691_10204648712163305_7046927782955386390_n.jpgattachicon.gif11953202_10204648711403286_7646252349803169568_n.jpg

Testa Tjuonajokk och Tjirtjam det är ännu häftigare, bättre fiske och samma fjäll i fonden.

Tight lines !  Steen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...