Hoppa till innehåll

Dalarna första helgen i juni (Ogströmmen)


Zwalle

Recommended Posts

 

Hej!

Jag och en vän har äntligen lyckats få till årets första fiskehelg! Vi tänkte åka till dalarna första helgen i juni, då det är en lagom resa för att få ut lite fler fisketimmar.
Efter att ha sökt runt lite har vi fått upp ögonen för Ogströmmen, som verkar vara en väldigt fin ström. Är det någon som har erfarenhet och vet lite om hur den är i början av juni?

Allt gott!
Joackim

Redigerad med Zwalle
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ogströmmen är garanterat jättefin i början av juni. Jag passerade precis Öje när jag var ute och kollade lite vattenstånd inför morgondagens gäddfiske.

Siklöjan har redan samlats nedanför forsen utlopp i byn och vattenståndet är bra både i Ogströmmen och i sjön.

Det ser ut som att vi får en vecka med sommarväder så jag spår att vi kan räkna med att sommarfisket är i full gång redan till helgen. Skulle bli förvånad om vattentemperaturen inte når 20 grader innan söndag.

En bra nyhet sedan förra året är att man numera enkelt och smidigt löser fiskekort via http://www.ifiske.se

Skicka gärna in en fångstrapport med längd på samtliga harr/öring ni får till jonas@ogstrommen.se vi samlar just nu fångststatistik till länstyrelsen och alla rapporter är av stort intresse.

Jag kommer fiska harr/öring eller gädda i stort sett varje dag kommande veckor så eventuellt syns vi vid strömmen :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!
Det låter ju som en dröm :D! Var lite rädd för dåliga vattenstånd efter hörsägen! Och smidigt med ifiske, stort tack för tipsen och svaret! 

Självklart skickar vi in fångstrapporter! Vi kanske ses i vattenbrynet till helgen :D annars får jag önska skitfiske!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fantastisk fin fisk @dalafimp! Väldigt kul. Det har varit bra medellängd på de jag fått i år också. 1,5 leder ligan än så länge. Har du längd och en bild också kanske?

det vore kanon om han kunde skicka in en fångstrapport till jonas@ogstrommen.se så jag får med det i statistiken 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

53 minutes ago Jonas sa:

Fantastisk fin fisk @dalafimp! Väldigt kul. Det har varit bra medellängd på de jag fått i år också. 1,5 leder ligan än så länge. Har du längd och en bild också kanske?

det vore kanon om han kunde skicka in en fångstrapport till jonas@ogstrommen.se så jag får med det i statistiken 

Ja verkligen! :) det var på venjansidan sträckan en bit ovan ogsjön.. ska höra med han

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns hett... kom precis ned vid Storsundet med Vincent. Grabben och hans polare Ludvigbörjar vid Lillsundet så möts vi mitt emellan :)

IMG_6513.JPG

IMG_6514.JPG

IMG_6516.JPG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Hur är fisket i Ogströmmen nuförtiden? 
Håller på att planera en 5 dagars tur och sova i tält och såg denna tråd från ett par år tillbaka :)

Är storleken på fisken bra eller är det mestadels mindre öringar? 
Bra platser som är avskilda för att slå läger längs med ån? 

tack på förhand 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...