Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat

Det blir ju lätt en del.
Men som många skrivit så är det ju en del av tjusningen med fiske att binda sina egan flugor och drömma om kommande säsong. Lägger nog några tusen per säsong. Nu senast har jag försökt hitta den perfekta bruna nyansen på rävhår till den vanlige, går igenom en del rävhår...

• 2 months later...
  • 1 year later...
Publicerat

Mycket har det blivit. Jag har hållit mig borta från de små flugorna och köpt färdiga, där har jag sparat mycket pengar. Har nämligen problemet med att jag snöar in och går all in. Senast för 2-3 år sedan på gäddflugor på tub, där gick det säkert 4-5000. Eftersom jag är omständig och binder långsamt så har det inte blivit mer än kanske 8 flugor. Inte direkt ekonomiskt försvarbart…

Laxflugor har det också blivit, har säkert bundit 100 st. Men nu är det 5 år sedan jag fiskade lax. Flugor för kustöring har det också blivit massvis av, tyvärr längesedan dom simmade. Nu blir det mest streamers mm till regnbåge och dessa används! 

Tyvärr gör familjelivet, och dåliga regnbågsvatten i Sthlm att flugbindningen blir ett substitut till det riktiga fisket.

Publicerat

Helt säkert inget på senaste 25åren men innan det.

Många tiotals fina Metz torrflugenackar i samlingen grade 1 och fridlysta djungeltuppnacken grade a1 knappt använd ligger  och väntar på beslag. Krok i tiotusental. I dagens kurs  kan det landa på 20-30k.