Jump to content

Bjerkreimselva

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Hej Christian

JAG har precis kommit hem från en runda på Västlandet. Vi börjar i Suldalslågen mycket trevlig älv.

Sen körde vi Bjerkreim och fiska i son 3 mycket att fiska på . Men behöver ha något till hjälp med alla poolerna och sida man ska fiska på trevlig älv, Lätt köpa fiske kort. boende var svårar. Men jag hyrd på airba.

Huset låg 10 meter från älven. Trevliga äger. hör av dej så får du ett mobilnummer att ringa till.

• Thanks 1

Kom hem igårkväll från Bjerkreim så vi måste ha varit där samtidigt😀

Pratade med en trevlig Göteborgare på Coop, var det du?

Håller med om att den är trevlig elv att fiska i, mycket vatten att fiska på men som su nämnt väldigt många som fiskar där.

Såg väldigt mycket fisk men de var svåra att få till hugg.

Vi bodde i Laksheim där vi hyrde en undervåning på ett hus ca 50m från elven. Jättetrevligt. 

• 4 weeks later...

Hej Christian

Förlåt att jag har inte svart. Men de var inte jag på Coop. Men vi träffa en Göteborgar som fisk på ett privat vald och fiska på kort och Övre Apeland sträckan. Han berätt mycket om Olika sträckor i Bjerkreim.  De var mycket fisk som visa sej. Men dom bete inte . Nästa år får vi se  om de blir fler dagar i Suldals lågen. 

IMG_1239.HEIC IMG_1255.HEIC

• Thanks 1

Vi var en bit ner där forsen började. 
kompisen gick på motsatt sida och hade ett hugg där.

Fin sträcka som var enkel att fiska.

Bodde ni på övervåningen i det vita huset så tar jag gärna kontaktinfo.

Antingen här eller via PM.

Hej Christian.

Kontakt mej på mail ska du få uppgifterna till huset. Behöver inte ha med sängkläder och köks artiklar heller. Dom sträckorna du ser är den Högst upp på APELAND och den andra är längre ner. Lite svårare kör till. Men jag kan fråga en väg beskrivning. För den sträckan var rena Akvarium. Mycket fisk som visa sej och en lång sträcka att vada på.