Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat
22 minutes ago Krippax sa:

Där har du såklart helt rätt, inget snack om saken… Men jag har haft linor, en del gamla slitna som helt enkelt är helt slut, och i kombination med saltvatten bara är att kasta…

Men när nya linor ( har själv råkat ut för d nån gång eller två ) påvisar samma tendenser, så hävdar iaf jag att det är något i materialet på coatingen som felar… Kan vara måndagsexemplar, kan vara någonting annat, men vad exakt d vet jag såklart inte… Men jag vet iaf hur en bra lina skall fungera, och kännas, det behöver man inte ha +50 år av flugfiske i bagaget för att hävda ensamrätt på att kunna förstå, e du med? När coatingen känns som om du badat linan i Coca-Cola efter ett tag, så e någonting galet…

😊

Ni har så J-vla skitigt vatten hos er!!!..törs du dricka en kåsa vatten..bara sådär..där du fiskar(inte Hav)..

Publicerat

??? 😂

Vet inte riktigt vad du svamlar om nu, MEN…

Jag antar att du aldrig upplevt detta problem med nån av dina linor?

Så, om du inte har d, så förstår jag att du har svårt att förstå. 

Fridens 

Publicerat (redigerad)

Och nej, här dricker vi inte vatten bara sådär, sorgligt men sant… Tror nog man skulle klara d iof, men vi har inte samma fina vatten som ni har högre upp, helt sant!

Flackare landskap, mer människor, mer e.coli 😁😁😁

Redigerad med Krippax
Publicerat
10 minutes ago Krippax sa:

??? 😂

Vet inte riktigt vad du svamlar om nu, MEN…

Jag antar att du aldrig upplevt detta problem med nån av dina linor?

Så, om du inte har d, så förstår jag att du har svårt att förstå. 

Fridens 

Vad jag menar äääär!..kanske erat skitiga vatten..som förstör linorna.!!! HUH!!..era vatten verkar ju som dom fr. Kloaken direkt!...lr. fr Toan.:lol:

• Like 1
Publicerat (redigerad)

Utöver e.coli, så hittar man också en jävla massa hormoner, amfetamin, ketamin, kokain, opiater, ssri preparat, industrikemikalier, m.m m.m… 😁

Att linorna ballar ur kanske e d minsta problemet här nere vid närmare eftertanke 😂

Och du har faktiskt mer rätt än du kanske förstår, vi har VA anläggningar som spiller mer vatten än gemene man häromkring förstår, samt krav på oss att ansluta oss??? Fundera på den ett litet tag… 😉

Redigerad med Krippax
Publicerat (redigerad)

Svälj skiten! Som alla andra riktiga män 💪💪💪👌👌👌😁😁😁

Helt jävla superfucking OT (D gjorde vi ändå bra Ismo 😜)

Redigerad med Krippax
Publicerat
32 minutes ago, Krippax said:

Och nej, här dricker vi inte vatten bara sådär, sorgligt men sant… Tror nog man skulle klara d iof, men vi har inte samma fina vatten som ni har högre upp, helt sant!

Flackare landskap, mer människor, mer e.coli 😁😁😁

Bah! Tala för dig själv...

;)

Har druckit ansenliga mängder vatten i Ätransystemet genom åren. Förvisso ganska högt upp i systemet. Det smakar inte fantastiskt, men det funkar när man sitter i båten, är törstig och inte pallar åka tillbaks till stugan.

Sen finns ju en hel del sjöar i Skåne och Småland vilka funkar som vattentäkter - även om Vombvattnet renas innan det når min kran...

Hundfan toppar dock mig. Han går helt sonika ner och driker Öresundsvann bland halvrutten blåstång. Then again, han brukar roa sig med att bita ihjäl stadsråttor i stadsparken - så han har lite andra referensramar kring vad man bör, och inte bör, stoppa i käften...

;)

• Like 1
Publicerat

Enl. vad jag lärt mig Vatten!..BRA!!.VATTEN..skall varken lukta lr. smaka nåt....då är det bra...

Publicerat
4 minutes ago Ismo sa:

Enl. vad jag lärt mig Vatten!..BRA!!.VATTEN..skall varken lukta lr. smaka nåt....då är det bra...

Så va d nog, iaf innan mikroplasterna gjorde entré 🤔

Publicerat
6 minutes ago, Krippax said:

😁

Spelar ingen roll vad jag gör, jag kommer aldrig kunna klå dig, d vet  du 😉😊

Hehe...

Jo. Du har burit livlina i båt. Det har aldrig jag... Så i den grenen vinner du;)

--

Nu har ju det här ballat ur fullständigt men:

Utöver flamskyddsmedel, microplaster, allt från ketamin till tjack, via brass och kola - och eventuell annan skit du listade ska man inte förglömma att det numer finns en jävla massa exoöstrogen i vattnet här och var.

Det förklarar så mycket kring moderna urbana sörlännings-hen av manligt kön...

Publicerat (redigerad)

👍!

Vatten, kan som bekant aldrig bli gammalt ( Eftersom vatten alltid varit och alltid kommer att förbli, just vatten, i, hävdar jag, evigt kretslopp.) Men vatten kan däremot bli dåligt och förgiftat… 

Hen, och all annan PK-skit, kräver nog en helt egen och annan tråd, på typ Flashback eller nåt 😂

😊

Men på riktigt, visst e d rätt stört att d e där vi hamnat? Att vi e så nära att helt förgifta d som vi är uppbyggda utav, när skiten e i omlopp, så går ingen säker 🤔😁..,

Redigerad med Krippax
Publicerat
1 hour ago Krippax sa:

Så va d nog, iaf innan mikroplasterna gjorde entré 🤔.Ett Brittislkt progra,..när en jämförde vatten..KVALITE!

Såg ett program om just!!(Brittiskt)Vattten Kvaliten!!..dom gav div. privata aktörer fr. " Mineral vatten"..fr. Världen över..vissa vatten fr. div .källor.fr. "ÖAR" ..så tappade lokalbefolkningen sitt! Vattten..till kommersiellt!..sytfte!..det!! .vattnet var inte bättre än vanligt KRAN-vatten i(i England) The Great Britain!..Märkligt!..men DYRT!!

Publicerat (redigerad)

Enligt Ismo, har norra Sverige helt abnorma nivåer av rent h2o, stämmer detta???

image.thumb.jpeg.5d8f44b0fab63535ba05b3202924d3d1.jpeg

Sorry, men kände mig ändå lite tvungen 😁

Redigerad med Krippax
Publicerat

Är fortfarande förundrad!!..Hur kan en Människa få all linor!!!.att var klistrad????..måste bero på kast fel"""--Har ALDRIG!!..menar ALDRIG!!.haft en lina som vart "klibbig!..fyller 63 år i Natt!..ungf.02:10( tror jag)...ALDRIG!!..har fiskat Fluga sen jag var 11-12 gammal..inte 1 st Fluglina som vart "Klibbig"..NEVER!!

Publicerat

Annars!!,,då är min undran??..är Fluglinorna ..SÄMRE??..än när jag började mitt!!..Flugfiske???...dom borde vart bättre..med åren.....LR???..som sagt..snart 63 år gammal....vilket skämt!!!

Publicerat (redigerad)
11 hours ago, Ismo said:

Annars!!,,då är min undran??..är Fluglinorna ..SÄMRE??..än när jag började mitt!!..Flugfiske???...dom borde vart bättre..med åren.....LR???..som sagt..snart 63 år gammal....vilket skämt!!!

Jag upplever dem som bättre. Men det kan ju också vara så att linan jag jämför med är lite sliten 🤷🏼‍♂️

IMG_7363.thumb.jpeg.7f74cbd0d888c92271f71017cdd40ae3.jpegIMG_7362.thumb.jpeg.a62816d21d05993bc4c6af556ca61378.jpeg

Redigerad med Troutman
  • Like 1
Publicerat
2 hours ago Troutman sa:

Jag upplever dem som bättre. Men det kan ju också vara så att linan jag jämför med är lite sliten 🤷🏼‍♂️

IMG_7363.thumb.jpeg.7f74cbd0d888c92271f71017cdd40ae3.jpegIMG_7362.thumb.jpeg.a62816d21d05993bc4c6af556ca61378.jpeg

Sjunklina?..tanke på färgen..!!

Publicerat (redigerad)

Har varit i lite mail kontakt med SA där en kille bl.a. skriver följande:

The AST Plus is not an overcoating, so it can never be “worn out”. The slickness additives go all the way through the line to the core. With our AST Plus slickness, there’s never any need to use any sort of line slickness treatment. The best thing you could do is to wash your line with some mild dish detergent and wet cloth, rinse it in cold, fresh water and then set it out to dry in loose coils. Once it’s dry, run it through the textured cleaning pad here to buff the line and it should be good.

Är nog så enkelt att säljarna till dessa linor fallerat.

Redigerad med Dreamer
  • Like 1
Publicerat (redigerad)
På 2025-04-16 at 20:40 Krippax sa:

😁

Spelar ingen roll vad jag gör, jag kommer aldrig kunna klå dig, d vet  du 😉😊

Jaha!??? OK!..fattar nu Smaijlisarna...en kan ju inte veta allt!!..inte ens jag!..därav jag ställer frågor..Jag kan ta stryk..på detta Forum...LÄTT!..berör mig ej...för gammal.

Redigerad med Ismo