Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiskinvasion - vända på floden....

Featured Replies

Publicerat

Taskigt läge men det iaf var en cool bild på karparna!!

Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige

Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/

2c97e5e423ece3a95d600d9ddee850e9.gif

Delta 3 Pro Staff

Publicerat

Appappappapp!

Innan åtgärder vidtas borde det föras en lång debatt om huruvida karparna är ursprungliga eller ej, om det finns historiska bevis för tidigare förekomst och utrotning samt långa tvister om huruvida de är invasiva eller inte och förstås deras latinska namn och andra detaljer. Detta ska helst dra ut på tiden rejält och gärna orsaka många idiotiska debatter som mest handlar om att hacka på varandra, allt under tiden som problemet ökar och ökar och mer och mer når en punkt då det är försent att åtgärda.

Har ni inte lärt er nånting om hur man behandlar störiga arter? -_-

From juni 2016 tar jag på mig guidningar i ffa Saxnäsområdet igen efter ett allt för långt uppehåll.. 

Fisketeknik, kastteknik 

-Storöring

-Röding

-Ransarån

-Exklusiva fjällvatten/strömmar. 

-Skräddarsytt eller tillsammans med Saxnäsfishing/Kultsjögården

Pm eller 070-6884551

Jakob Jonasson

Publicerat

Appappappapp!

Innan åtgärder vidtas borde det föras en lång debatt om huruvida karparna är ursprungliga eller ej, om det finns historiska bevis för tidigare förekomst och utrotning samt långa tvister om huruvida de är invasiva eller inte och förstås deras latinska namn och andra detaljer. Detta ska helst dra ut på tiden rejält och gärna orsaka många idiotiska debatter som mest handlar om att hacka på varandra, allt under tiden som problemet ökar och ökar och mer och mer når en punkt då det är försent att åtgärda.

:lol: Så sant så.

Jan Fridh. -64:a från Mora boendes i Orsa. Fiskar helst norrut.

Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....

Publicerat

Appappappapp!

Appappapp!

Innan du går in på sådana detaljnivåer så måste du nog göra grundlig utredning med tillhörande diskussion/pajkastning om det är ett problem överhuvudtaget!

Att beskylla en hel art för att vara ett problem kan inte göras hur som helst!

:)

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright

Nocke

Publicerat

Appappapp!

Innan du går in på sådana detaljnivåer så måste du nog göra grundlig utredning med tillhörande diskussion/pajkastning om det är ett problem överhuvudtaget!

Att beskylla en hel art för att vara ett problem kan inte göras hur som helst!

:)

Nej just det. Och bara för att några hoppar behöver men inte dra alla över samma kam. :P

Jan Fridh. -64:a från Mora boendes i Orsa. Fiskar helst norrut.

Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....

Publicerat

Appappappapp!

HAHAHAHAHAHA! och är det verkligen en egen karpart eller bara en underart?!

There's never enough time to do all the fly fishing you need!

Publicerat

Eller som min chef sade till en på jobbet igår. "Har du tagit upp frågan med någon som kan göra något åt det? I fikarummet kan jag garantera att du inte kommer lösa problemet, även om du tar upp det 8 gånger."

Publicerat
Eller som min chef sade till en på jobbet igår. "Har du tagit upp frågan med någon som kan göra något åt det? I fikarummet kan jag garantera att du inte kommer lösa problemet, även om du tar upp det 8 gånger."

Klockrent! :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jägare, fiskare, samlare

http://ordjamten.wordpress.com

Publicerat

Jag tänkte mest att det var ett April-skämt :)

Vända på floden känns ju ändå lite spejsat...

Faktiskt inte så knas som man kan tro.

På tidigt 1900tal vände de faktiskt på den. Avloppen från staden rann ut i älven som mynnade i sjöarna -->sjöarna är stadens färskvattentäckt så det vaar ju inte så bra så de vände helt enkelt flodens lopp. Fun fact: de flyttade mer jord än vad som gjordes under bygget av Suezkanalen...

Super Natural British Columbia

Winter Steelhead är det enda som räknas

Publicerat
  • Författare

Faktiskt inte så knas som man kan tro.

På tidigt 1900tal vände de faktiskt på den. Avloppen från staden rann ut i älven som mynnade i sjöarna -->sjöarna är stadens färskvattentäckt så det vaar ju inte så bra så de vände helt enkelt flodens lopp. Fun fact: de flyttade mer jord än vad som gjordes under bygget av Suezkanalen...

Biotopvård på hög nivå!

Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION