Publicerat April 21, 200323 yr comment_34683 Jaha.. då drog man iväg för att testa dom nya spöna i vatten. Och jag fiskade igentligen inte efter nåt speciellt.. utan tänkte bara kasta lite. Så jag satte mig i bilen och drog i väg.. och till slut hamnade jag i en skog ute på landet där en å rann ut i sjön. Mot min förvåning var det massor med JÄTTEVAK!! och jag kunde inte förstå va det var för fisk som härjade där.. Men till slut satt den ;D ;D Efter en vansinnig kamp på 20 minuter och efter att ha varit tvungen att veva hem från backingknuten 2 gånger så landade fisken.. en Asp på ca 5 kilo. Ett stort tack för kampen och så fick han simmma vidare. Jag förstod då att jag hittat ett ställe där Aspen leker just nu.. Jag vet inte om man får eller bör fiska på aspen.. men det var fruktansvärt kul i alla fall. Men från o med nu skall jag låta dom vara i fred. Rapport
Publicerat April 21, 200323 yr comment_34686 Det är ju bara att fiska på, det skall ju vara skitkul att fiska asp... 8) "The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..." "Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..." Rapport
Publicerat April 21, 200323 yr comment_34703 kollade regler för asp och visst är det ok.. hade nämligen för mig att det inte var tillåtet. Men på mitt ställe jag hittat är det tillåtet att fiska året runt. Men under leken skall fisken sättas tillbaka. Drar nog en sväng dit ikväll el. i morgon =) Rapport
Publicerat April 21, 200323 yr comment_34712 De ser ju till och med lite grymma ut (har jag för mig)... Kul!! Tog den torrt? eftersom du såg vak?? Rapport
Publicerat April 21, 200323 yr comment_34714 nej.. dom ville inte ta på torrt.. utan det fick bli en streamer. Hade varit grymt att plocka en fisk på över 5 kilo på torrt =) Rapport
Publicerat April 21, 200323 yr comment_34720 Fred Asp! Det är ju killen med "party illern Göran"! : Skämt åsido, det är en art i ordningen -Karp & Malfiskar. (Ostariophysi). Den ser ut som en vimma eller en sik fast utan fett-fena. den blir mellan 1-9 kg...... Rapport
Publicerat April 23, 200323 yr comment_35139 Vad jag hört så är hugget som en häst sparkar !!! fast med munnen Skulle vara häftigt att testa www.flyzone.se, snart kommer v2.0 .... om man får tid och lust nångång Rapport
Publicerat April 23, 200323 yr comment_35145 Vad jag hört så är hugget som en häst sparkar !!! fast med munnen Skulle vara häftigt att testa Ja det är väl det enda sättet att få dig att vakna när du fiskar..!! Rapport
Publicerat April 23, 200323 yr comment_35157 Vad jag hört så är hugget som en häst sparkar !!! fast med munnen Skulle vara häftigt att testa Ja det är väl det enda sättet att få dig att vakna när du fiskar..!! blablablablablabla www.flyzone.se, snart kommer v2.0 .... om man får tid och lust nångång Rapport
Publicerat April 23, 200323 yr comment_35162 heh... var dit igen. Småttingarnas (2.5-3 kilo) hugg är enorma.. detta fiske är faktiskt bland det roligaste fiske jag gjort. Helt ensam i en kanonfin skogsmiljö.. en å som rinner under en gammal bro.. ett kanonfint vatten som startar lugnt och rinner på fint en bit ner vid poolkanten. Och sen vansinniga fiskar stora som hus som brutalt misshandlar spöt och flugan ;D.. och så klart MASSOR med hugg och drillningar. Rapport
Publicerat April 23, 200323 yr comment_35190 Fan, man blir ju riktigt avundsjuk :- Jag vill också prova på att fiska asp med fluga. Grattis till fiskarna Bass Rapport