Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

fiske i örebro ?!

Featured Replies

Publicerat

jo nu är de såhär att jag sitter i örebro nu i ett par veckor o då undrar jag ifall de finns någe bra fiske i närheten ?! är de någon som vet av någe bra vatten så hör gärna av er . mvh paul

• Svar 55
  • Visningar 11k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Det finns ju villingsberg och ånnaboda, fast isarna ligger ju fortfarande säkert tre veckor till tyvärr. Annars skulle jag kunna guida  ;D

Flugor? Vad

Publicerat

Du har ju alltid Svartån annars  ;)

Publicerat

Fast det är ju klart, om han inte vill att linan så skall fräta bort så...  ;D

Flugor? Vad

Publicerat

Men om abstinensen blir för tuff så kan man ju flugfiska typ vid karlslund och kanske få en pissbåge lr gädda. Annars har du ju pimpelfiske i hjälmaren rätt nära, eller varför inte prova Vättern? Visst det blir väl en 7-8 mil om du ska till hyfsade ställen men ändå...

Publicerat

Om man får abstinens, visst. Själv fiskar jag ju nästan bara i klubbsjöarna. Men ånnaboda och villingsberg funkar rätt fint tycker jag

Flugor? Vad

Publicerat

Jag har nästan slutat fiska här i trakten... Gillar inte P&T fiske, sist var väl Vättern för 1,5 år sedan. Har fastnat för den norra delen av landet, men tyvärr så är man ju där alldeles för lite.

Mest fiske efter aborre, gädda och gös i Hjälmaren och Sottern om man ska fiska här i trakten.

Publicerat

tjena grabbar .

tackar för de goda tippsen , o ja måste få fråga vad är de här "slussen" för någe ? har fått nys om dett vatten o tjejen min vill iväg o fiska så de får bli någe sådant typ .  hej svejs

Publicerat

Slussen, ja det är vid slussen  ;D

En ställe vid svartån. Ligger nära sjukhuset! Det är bara att fråga någon på stan vart det ligger, alla vet!

Flugor? Vad

Publicerat

Äh, fa fan! Jag bor 200 meter från strömmande laxvatten! Ev kan man få bifångster så som cykel, diverse sopor och så, men det hör till den genuina helhetsbilden! Om en månad kan man även få sig en bira eller dylikt på någon uteservering som ligger inom 50 meter. Enda problemen ska väl vara bakkasten då, men man får lära sig rollkast helt enkelt. I och för sig kanske man hookar upp med nån schysst bil eller brud i bakkasten. Ja möjligheterna är oändliga här i stan!

Publicerat
Äh, fa fan! Jag bor 200 meter från strömmande laxvatten! Ev kan man få bifångster så som cykel, diverse sopor och så, men det hör till den genuina helhetsbilden! Om en månad kan man även få sig en bira eller dylikt på någon uteservering som ligger inom 50 meter. Enda problemen ska väl vara bakkasten då, men man får lära sig rollkast helt enkelt. I och för sig kanske man hookar upp med nån schysst bil eller brud i bakkasten. Ja möjligheterna är oändliga här i stan!
Vilket place  :D 

"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se

Publicerat

Jo, det är jäkligt hett, speciellt sträckan vid Frimis, där kan du få på en parkbänk om du har tur. Se till att ha rejält med backing, och inte för klen tafs!  8)

Publicerat

Och en feting till knogmacka om du krokar en dörrvakt

GRATTIS!!! Jag är här nu!

Publicerat

Slanet: Laxvatten? Visserligen finns det ju en del båge, men lax? ???

Pinnen: Säbylund är vackert! Dessutom är vattnet klart! Fast jag har själv aldrig fiskat där tyvärr. Men det kanske blir den här säsongen? Det är ju dessutom lagom långt bort från Örebro  ;D

Flugor? Vad

Publicerat
Slanet: Laxvatten? Visserligen finns det ju en del båge, men lax? ???

Pinnen: Säbylund är vackert! Dessutom är vattnet klart! Fast jag har själv aldrig fiskat där tyvärr. Men det kanske blir den här säsongen? Det är ju dessutom lagom långt bort från Örebro  ;D

All fisk med den där flärpen därbak är lax! Förstör nu inte Örebromyten!

Säbylund. Vackert kanske inte jag kan hålla med om. En grusgrop som ligger brevid en 70 väg. Under sommaren är sjön även befolkad med typ 1000 badare. Här kommer ett par natursköna bilder därifrån! Fan, kanske skulle klassa hela Örebrotrakten som Naturreservat!

Publicerat

En till mysig!

Publicerat
En till mysig!

Är detta Sandåslandet??  :o

Publicerat

Örebro, söder om Kiruna och Sandåsarna!!

Vilka möjligheter!!

Publicerat

Bira + spö  ;D

Det bästa med Örebro är ju Örebro amatörfiskeklubb som har finfina sjöar i kilsbergen (Nymfen har också fina sjöar)

Dessutom fina sjöar nära Krampenområdet!  :)

Givetvis är man medlem!

Flugor? Vad

Publicerat
Bira + spö  ;D

Det bästa med Örebro är ju Örebro amatörfiskeklubb som har finfina sjöar i kilsbergen (Nymfen har också fina sjöar)

Givetvis är man medlem!

Den vackra Gustavsvikssjön är väl deras oxå va?

Publicerat

hehe, nope. Det är väl Gustavsvik själva som äger den?

Däremot finns det rätt fin fisk där!

Fast jag vetifan om de har lagt ner. Hittar inte längre någon info om fisket där i alla fall!

Flugor? Vad

Publicerat
Bira + spö  ;D

Givetvis är man medlem!

Nymfens sjöar ger ni fan i! Bli medlem först!

GRATTIS!!! Jag är här nu!

Publicerat

heh bra tips på fiskevatten får jag säga , kanske man kan ta nytt pb på dörrvakt nu när man är här nere .är det öppet vatten vid slussen om någon vet ?

Publicerat

Isen brukar gå upp rätt tidigt i Säbylundssjön, och på våren brukar man få vara hysat ifred också.

När det börjar bli lite varmare så är det rätt kört med fisket pga alla invaderande badgäster  >:(

I Villingsbergsområdet brukar de stänga vägarna på våren har jag för mig, sen kan väl kvaliten på fisken där diskuteras...

Kan också vara så mkt folk ibland att man knappt kan parkera bilen. Skräpigt är det också.

Fick ett tips av en gubbe förra året att prova rödingfiske i pimpelsjöarna häromkring!

Han nämde särskilt Ånnabodasjön där det sätts i röding under vintern, och han brukade åka upp vid islossningen och köra med små röda flugor/nymfer.

Själv har jag löst mitt problem med bra flugfiskevatten i Örebro genom medlemskap i Nymfen  :)

//Jonzkij

Cheers!

Publicerat

Larsson här på planket är ju med i nymfen och Örebro amatöfrfiskeklubb. Det lustiga var att det tydligen är samma väg till sjöarna (Förutom den lilla delningen på slutet)  :)

Vi var uppe och tittade på den ni har harr i. Jävligt fin! (Skulle låna en penna och fylla i gästkort till dammsjöarna (Innan han blev medlem i ÖAFK))

Flugor? Vad