Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skärgårds silver

Featured Replies

Publicerat

Har nu varit ute två dagar o sökt silver, det resulterade i tre blanka skatter. Var uppe vid Ljusterö i måndags där dessa tre landades. Idag var det Gålö med kringliggande öar, där vi fick se oss besegrade och nöja oss med vackert väder, goda mackor och kaffe!

Det är bara nöta på, man vet aldrig vad man har med sig hem efter en dag på sjön!

Kör så det ryker!

Publicerat

Tyvärr på Spinn! Hade varit riktigt skönt o tagit dem på fluga!

Alla tre var i båt inom 20 min, jag lever fortfarande på rushen!

Publicerat

Inget fel på spinn. Jag spinnfiskar också (det får man inte skriva här). De brukar hugga hårt på spinn. Vad tog du dem på?

I söndags försökte med fluga efter silvertorperer. Fick bara fyra smågäddor. Jag ska ut och försöka igen imorgon efter bottenmålningen.

It's a difference between knowing the path and walking the path!

http://www.sportfiskebutiken.se

http://www.shs08.se

Publicerat

De tog på Silver blå samba! Eller vad de nu heter!

Jo du, satan vad det suger i, sen ere bara o försöka lungna ner torpeden (kaoset) o pricka håven!

Skall ut o söka skatter fredag-tisdag........

Skitfiske på dig!

Publicerat

Äntligen börjar örjanfisket dra igång här på ön. Fortfarande enbart 5 grader i vattnet vilket borde borga för bra fiske ytterligare ett par veckor. 8)

Tog en tur efter jobbet i dag, 1 landad öring :D och tre hugg som inte blev till något mer :'( >:(. Glimmereijen stod för alla kontakter.

Tips: Bind inte in en lång svans av crystal flasch på glimerreijen. Öringen är förtjust i att dra i svansen... ;)

J

Publicerat

Trevligt med Fisk!

Varför inte binda in en liten trekrok i svansen som när man binder vissa borstmaskar? Då går dom bet på smakandet!

Hmm, en till teori :)

HAre kanon o skitfiske.......Snart ere kvälls o nattfiske som gäller!!! ;D

Publicerat

skall ut i morgon för första gången i år. 2 mån senare än

vanligt, men det rapporteras om kanonfiske. Jag brukar fiska med fluga när jag landat de fem första ;)

Publicerat

vanligt, men det rapporteras om kanonfiske. Jag brukar fiska med fluga när jag landat de fem första ;)

Hm.!

Trodde enbart ni sysslade med puppmete i er familj..!! ;)

Publicerat

The king of puppmete sitter just nu uppe vid Stureplan och

glassar ihop med sina överklasspolare. När det finns havsöring.

Tragiskt.

Publicerat
The king of puppmete sitter just nu uppe vid Stureplan och

glassar ihop med sina överklasspolare. När det finns havsöring.

Tragiskt.

Som sagt, det kostar att ligga på topp.! :P

Publicerat

Lizan pröjsar ;)

Publicerat

Varför kör du inte med fluga redan från start ??? ??? ??? ??? ???

J

Publicerat

dåligt självförtroende ;) Tycker fluga funkar bättre till höst

och vinter

Publicerat
dåligt självförtroende ;) Tycker fluga funkar bättre till höst

och vinter

:- Ok, jag föstår. Jag har själv varit med om när slukarna lockat fler hugg än flugorna. Jag har under dessa perioder börjat fiska med en stor tubfluga som fiskas hem med rejäl fart. Det har gett resultat ! ;):)

J

Publicerat

Var ute idag. Det blåste så ja tappa andan. Ett sketet påslag :(

Publicerat

Var ute i Göteborgs skärgård idag och visst var det så att min polare med spinn tog hem 2 fina havsöringar medan jag på fluga med vadare fick gå hem tomhänt. >:(

Men men... som den nybörjare jag är vet jag att min 1:a öring på fluga inte är långt borta. Kanske med en 'Glimmereije', någon som har bindbeskrivning/bild?

Pretty novice for a fly guy

Publicerat

Var ute i dag och tappa hakan rakt ner i graniten :o:o:o. De finska turisterna i stugbyn i grannskapet drar omkring inne i vikarna och trollar öring med 4-12 spön ute.... Ett ekipage var en riktig laxtrollingbåt som drog omkring med paravaner och hela köret. Dessutom hade de missat rejält och körde långt utanför kortområdet inne på privat vatten >:( >:( >:( >:( >:( Vad är det för sätt att fiska öring på ??? ??? ??? >:( >:( >:( >:(

Fick en sik på mete :o det var kul på så sätt att det var första gången vi provat på det.

J