Hoppa till innehåll

Höstträffen Älvdalen 2009


Molina

Recommended Posts

  • Svar 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Själv tog jag två harrar, den ena skulle hamnat på ängen i mothugget om jag inte gjort en fiskevårdande manöver med spöt. Den andra var iaf lite större.

Men det var två mer än jag väntat mig i den höstflod som rådde. Grymt bra fiske var det dock, med tanke på sällskapet.

Sen var ju pimpelfisket vid brasan helt strålande.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























  • Inlägg

    • Bästa tidningen och jag hoppas jag får möjlighet att bidra med en ny artikel. Drar till drömrödingarnas plats ett par gånger till i sommar. Har jag tur och chefsredaktören är me så bidrar jag om det duger🙌👌✌️😎
    • dags för en bump i tråden tycker jag 😃
    • Jag uppskattar också hantverket inom flugbindning, men jag har börjar särskilja hantverket ifrån fisket på senare år… Jag är överjävligt imponerad av tex bobbilon och piteådannne + den där jävla Ismoppan, så jag hoppas ni inte uppfattar detta som ett ifrågasättande av det ni gör, men folk pratar numera om material och krokar på ett sätt som jag har svårt att relatera till helt enkelt? D skall vara isbjörn hit, apa dit eller nåt annat exotiskt o sen massa special hit o dit som jag vet i fan om d har med hur man fångar fisk längre o göra??? Sen skall dessa specialmaterial kombineras i exakta proportioner för att flugan skall fungera som tänkt, och då börjar d bli krångligt tänker jag, överarbetat, en siluett är en siluett, och ett avtryck är ett avtryck… jag kan mycket väl ha fel, för jag är inget laxproffs, men mina upplevelser hittills, är att laxen hugger tillslut, när du bantat ner din fluga till lämplig storlek? Less is more, d verkar vara någonting som jag upplever som väldigt konstant inom fungerande flugbindning… Men d kanske bara har o göra med sättet jag fiskar på, att d e d som verkar fungera bäst för mig då helt enkelt? /K
    • Hej! Årets fiskeresa infinner sig för mig och 2 vänner veckan efter midsommar, tidigare år har vi vart en hel del runt härjedalen och några instickare runt åre trakterna vid den här tidpunkten och vi känner väl egentligen att det hade vart kul att prova något nytt. Jag tänkte höra om någon har några tips kring hur det kan se ut ännu högre upp i landet vid den här tidpunkten, är det fiskbart efter öring eller är vi alldeles för tidiga på säsongen? Tänker t.ex. Saxnäs/Ammarnäs eller liknande, vi har ej vart på någon av dessa platser förr och har ingen aning egentligen om vad vi kan förvänta oss gällande fiske så alla tips är uppskattade Allt gott! / Lars
    • Kött fluga JAA! Den ta alllt! alllt!
    • Jag tror inte laxen är särskild brydd över hur flugan ser ut, den ska smälta in i de färger botten/vattnet har det är vad jag tror och att den ska överraska fisken plötsligt för att trigga till hugg.  Jag kan bara tala för mig själv när jag binder och det är att jag uppskattar hantverket mer än om flugan är bättre eller sämre än endast en tunn rävhårs vinge   
    • Fråga, eftersom jag inte lyckats kroka så värst många laxar på fluga ännu… ( Har testat d mesta som jag tycker att ögat gillar efter att ha kikat på d som folk tydligen binder och fiskar lax med…) Men d laxar jag har krokat, har jag krokat på en sketen orange tunn rävhårsvinge, ca 4cm… ingenting annat, en riktigt simpel jävla skitfluga… Så frågan lyder, har jag bara haft tur med mitt rejält tillslut simpla flugval, eller har laxfiskare en tendens o krångla till all vad fiske heter??? Ordet är fritt: /K
    • Muzze har ett centric. Kolla med han! En bra kille.
    • Hardy bougle Heritage 3" Made in England  Använd ett fåtal gånger. Nyskick.  3.500. - inkl. Rek. Frakt  Swishbetalning     
  • Ämnen

  • Bilder

×
×
  • Skapa ny...