Hoppa till innehåll

Kasträffar i Linköping/Norrköping?


vesof4

Recommended Posts

  • Svar 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej, har inte varit aktivt här...jobbigt tid på jobb. Rätta tentor, skriver klart artiklar, hjälpar exjobb studenter och forskar....alla deadlines innan jul som alltid.

Hoppas det gick bra förra gången. Också, när det är kallt och mörk ute, jag hittade den här linnan!!!! DET SKA RÄDDA KASTTRÄFFAR för EVIGT! hahaha

http://www.thenorthernangler.com/store/pc/...p;idproduct=721

Ja, det är sant...en glow in the dark lina!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, har inte varit aktivt här...jobbigt tid på jobb. Rätta tentor, skriver klart artiklar, hjälpar exjobb studenter och forskar....alla deadlines innan jul som alltid.

Hoppas det gick bra förra gången. Också, när det är kallt och mörk ute, jag hittade den här linnan!!!! DET SKA RÄDDA KASTTRÄFFAR för EVIGT! hahaha

http://www.thenorthernangler.com/store/pc/...p;idproduct=721

Ja, det är sant...en glow in the dark lina!

Nice lina :blink:

Blev inget, jag spetsade benet på tisdagen och fick åka hem till Kalmar :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 months later...
Hejsan!

Lever denna verksamhet fortfarande? :wub:

Det gör det säkert, även om i mindre organiserad form.. Jag tänkte precis väcka liv i det här, om intresse finns, då pratar jag om kastträffar i Linköping i första hand! Än så länge "träffar" jag mig själv på min gräsmatta varannan kväll. Det skulle vara jättekul med lite sällskap! Är det några som vill lära sig något eller dela med sig det dem redan kan, testa en och annan lina eller spö, hör av er!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag försöker komma igång igen efter många års uppehåll så jag tränar gärna :P)

Var nybörjare när jag tog uppehåll så jag börjar gärna om från scratch med goda råd och guidning.

Behöver komplettera med rulle och lina till mitt nya Scierra-spö bara.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag försöker komma igång igen efter många års uppehåll så jag tränar gärna :P)

Var nybörjare när jag tog uppehåll så jag börjar gärna om från scratch med goda råd och guidning.

Behöver komplettera med rulle och lina till mitt nya Scierra-spö bara.

Det ska inte vara något hinder, jag har en del rullar, linor etc. som du kan få låna tills du skaffar egna!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur man gör när man citerar fler inlägg, får väl försöka så här:

@ Knorren - du kommer säkert att få en del värdefulla tips, men ännu bättre, möjlighet att prova ett och annat innan du köper det du saknar. Ja, detsamma gäller alla som dyker upp när vi väl sätter igång dem så kallade träffarna!

@ Colorado - Det skulle vara en ära att få se dig på "min" gräsmatta någon gång!! Du blir dessutom min VIP gäst, vad det nu kan innebära. Apropå ingenting, jag SKA ha en av dina rullar innan jag fyller 60, på ett eller annat sätt! Även om jag måste leta begagnade på eBay! Eller "rånar" Sasse vid första bästa tillfälle..

Börjar det bli dags att kanske sätta något datum och plats för första (återigen) av dem tänkta träffarna för dem som kan tänkas delta? Förslagsvis - jag har en väldigt sjyst gräsmatta där jag bor (Linköping, Mjärdevi..) vi kan kanske börja där. När? För min del närsomhelst helgerna, kvällstid arbetsdagar.. Det är bara att ni kommer med förslag och önskemål?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett nytt svar här Vesof.

Jag vill inte vara VIP gäst för fagerlund då tror folk att jag är någon särskild och det är jag absolut inte. Du får inte råna Sasse på någon rulle han är så glad i dom att han skulle gråta blod om han förlorade en av dom.

Linköping hittar jag nog till men hur man hittar till dig är en annan femma, för min del kan det här bli aktuellt efter sommaren.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett nytt svar här Vesof.

Jag vill inte vara VIP gäst för fagerlund då tror folk att jag är någon särskild och det är jag absolut inte. Du får inte råna Sasse på någon rulle han är så glad i dom att han skulle gråta blod om han förlorade en av dom.

Linköping hittar jag nog till men hur man hittar till dig är en annan femma, för min del kan det här bli aktuellt efter sommaren.

@ Colorado - He, he, du blir min gäst när som helst i vilket fall som helst! Nej, jag ska absolut inte "råna" Sasse för någon av hans (dina) vackra rullar, jag bara gillar hur dem låter när han drillar fisk..

@ Knorren - välj lördag eller söndag nu i helgen - och träffarna kan sätta igång!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nu är det igång!

Tack Veso för en riktigt skoj och givande stund igår på gräsmattan!

Blev många Aha-upplevelser och mycket matnyttigt som jag kan bära med mig nu när jag ska återuppta flugfiskandet.

Vi får bestämma en ny tid snart och jag hoppas det är fler som tar tillfället i akt och hänger på! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack själv, knorren! Ja, vi får upprepa detta snart, säg till när du kan.. Än så länge, kan vi kalla det för "träffar", där det sociala blandas med test av olika spön och linor och en del kastande efter egna önskemål och forutsättnigar. Förhoppningen är att fler från våra trakter hör av sig så att vi kan börja bygga vidare vår närvaro på gräsmattan till något som skulle kunna betraktas som - riktig träning!? Ja, om intresse få något sådan finns..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom på en idée, om det kan vara något för att helt enkelt väcka lite kastintresse hos mina semestertrötta östgötar.. Staffan&Co har dragit igång en mycket intressant tävling (se mer under "Edge nationella Shootouts") - frågan är - kan det vara anledning att vi spikar en träff inom snar framtid, typ nu på lördag/söndag? Det behöver inte vara något som vi "måste" rapportera in, mer för vår egen skull.. Som nåt slags initialtest, snabb check var ligger vi idag i förhållande till övriga landet! Givetvis, dem som vill, deltar i rapporteringen/tävlingen, varför inte.. Jag rakar ha något av dem "rätta" grejerna för sådana övningar i form av måttband, lämpliga linor, spön.. Tja, jag verkligen försöker, va?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nu har jag blivit - avundsjuk! In i benmärgen avundsjuk på alla runt om i landet som lyckats få igång mer organiserade kastträffar, även riktigt strukturerad träning.. Vad gör jag? Tja, i all ensamhet promenerar linor några kvällar i veckan på min gräsmatta, mest att slappna av, utan några specifika mål, mest bara för att njuta av linans färd genom luften. När den flyger så som jag vill, det vill säga.. Visst, då och då får jag besök av en och annan edgare och det hela blir genast roligare, men sådana händelser är ändå mer sporadiska, ingen kontinuitet i det hela. Än så länge! Jag ger inte upp, helt enkelt, men någon form av hjälp skulle vara mer än välkommet? Vad ska jag göra! Hur? Med tanke på rätt stort antal flugfiskare bara i Linköping (hur många är medlemmar här på Edge?), bland dem MÅSTE finnas några som går i tankar att på något vis förbättrar sin kastteknik? Eller med kunskap som dem redan besitter hjälper andra att bli bättre flugfiskare?

Med tanke på den kommande vintern, is och mörker, tänk att någon kanske känner till någon hall, lagerlokal, vad som helst.., där man kan träna även inomhus? Det är många av er där ute som både behöver hjälp eller kan hjälpa till, det VET jag, kan inte ni engagera er lite? Kom med förslag, frågor, idéer, spika någon tid och plats? Ja, jag försöker, med all risk att uppfatta mig själv som tjatig.. Tjata ni också, när ni ändå sitter vid datorn och dansar på tangentbordet, väck liv i det här "kastandetråden"!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Halloj!

Jag hänger gärna på också, dock har jag haft lite annat att stå i m a p ny tjänst och så kommer det vara åtminstonen 2-3 veckor till innan jag kan "komma loss" mera! :)

Jag behöver definitivt förbättra min teknik!

Edit: Jag ska hålla koll efter lokal också.

En tanke, skulle man inte kunna "torrkasta" och sedan gemensamt åka till något fiskevatten i närområdet för att i praktiken prova sin teknik och även få tips/råd?

Min erfarenhet är att simulatorer i all ära, men riktig flygning är alltid riktig flygning! :)

Redigerad med knorren
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En tanke, skulle man inte kunna "torrkasta" och sedan gemensamt åka till något fiskevatten i närområdet för att i praktiken prova sin teknik och även få tips/råd?

Min erfarenhet är att simulatorer i all ära, men riktig flygning är alltid riktig flygning! :)

Självklart skulle vi kunna kombinera detta! Mycket bra förslag Johan! Sitter och funderar hur kan jag få ihop bägge delarna nu i helgen, inte minst med tanke på det här vackra höstvädret. Ikväll blir det en kortare pass på närliggande gräsmattan (du känner den redan), bara att leka lite med linan.. Imorgon, lördag förmiddag, skulle vilja gärna köra något hårdare pass med konkreta "kastuppgifter". Hålla si och så mycket lina i luften med mina långsamma, slöa, ännu slöare spön.. Om någon här känner att tiden inte är så knapp och vill göra mig sällskap, det är bara att höra av sig! I så fall kan både tid och plats (Vidingsjö Motionscentrum, annat?) anpassas efter önskemål..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...