Hoppa till innehåll

Simms eller Loop


jonasliden

Recommended Posts

Hej,

Någon som vet något om den nya Loop Jaws jackan.

Den är tillverkad i nytt nanotekniks-material, Nanosphere. Jag väger mellan nya Loop-jackan eller en Simms G4

Någon som testat den eller något annat i det materialet och som kan jämföra med det Gore-tex som Simms använder sig av?

Jackan finns upplagd på www.jkflugfiske.com dock utan bild... kostar ~5000kr

Mvh Jonas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

Någon som vet något om den nya Loop Jaws jackan.

Den är tillverkad i nytt nanotekniks-material, Nanosphere. Jag väger mellan nya Loop-jackan eller en Simms G4

Någon som testat den eller något annat i det materialet och som kan jämföra med det Gore-tex som Simms använder sig av?

Jackan finns upplagd på www.jkflugfiske.com dock utan bild... kostar ~5000kr

Mvh Jonas

Om du ær beræd att lægga 5 tusen på en jacka ær det væl inget svårt val. Køp Simms! varfør ta chansen att køpa något som kanske bara ær skit. Jag førstår inte vad du vill ha bættre en vad en Simms jacka kan ge dig??? Jag har G4 och G3 jackan men kan rekomendera G3 øver G4.

P.S jag har inget positivt att skriva om loops klæder.

MVH

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du ær beræd att lægga 5 tusen på en jacka ær det væl inget svårt val. Køp Simms! varfør ta chansen att køpa något som kanske bara ær skit. Jag førstår inte vad du vill ha bættre en vad en Simms jacka kan ge dig??? Jag har G4 och G3 jackan men kan rekomendera G3 øver G4.

P.S jag har inget positivt att skriva om loops klæder.

MVH

Läser man lite tester om materialen i jackorna så verkar dryskin extrem (i loopjackan) spöa gore-tex med hästlängder...

5000 är ganska mycket, därför jag vill veta lite åsikter ifall någon har testat den nya loopjackan =)

http://www.verber.com/mark/outdoors/gear/breathability.pdf

varför gillar du G3 bättre än G4?

//Jonas

Redigerad med jonasliden
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Läser man lite tester om materialen i jackorna så verkar dryskin extrem (i loopjackan) spöa gore-tex med hästlängder...

5000 är ganska mycket, därför jag vill veta lite åsikter ifall någon har testat den nya loopjackan =)

http://www.verber.com/mark/outdoors/gear/breathability.pdf

varför gillar du G3 bättre än G4?

//Jonas

Färgen på G4. Tycker inte att G4 är värd det priset, så mycket bättre är den inte G3. Tycker att G3 är goare på något sätt :) Vill du köpa min G4? storlek M.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske lite OT men finns det någon skillnad mellan "vanliga" GTX-jackor och dessa vadarjackor förutom kortare midja och eventuella gummeringar i ärmar? Och snyggare mönster...

Jag växlar mellan lite olika jackor beroende på förhållanden, oftast Haglöfs och Lundhags.

Det handlar nog mest om praktisk design, fickor, tätningar, slejfar, D-ringar och sånt. Det är många som kör med vanliga fjälljackor. Det jag värdesätter högt hos dedikerade fiskejackor är dom gummerade muddarna, så man kan doppa armen. Helt ovärderligt när det biter på lite grann. För blöt om tassarna blir man ju...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...För blöt om tassarna blir man ju...

Ja, och ibland ända upp till hakan. :rolleyes:

Här slinter man under ett självporträtt och dyker ned med armarna före i nollgradigt vatten.

Blir blöt om händerna och lite vatten rinner in i vadarna (har jackan på insidan för att det ser bättre ut på bild) men inga problem att fortsätta efter "incidenten".

fall.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

kan man grilla korv med granved i dom där jackorna för 5 lax? ..

goretex maffia!

Enligt uppgift från tillverkaren av nanosphere-materialet så kan du hälla rödvin på jackan och sen bara skölja bort det med vatten, inget fastnar...

Rök vet jag inte, men en riktig vildmarksjacka ska vara väl inrökt =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har haft förmånen att ha testat de nya jackorna från Loop och jag kan garantera att det finns ingen skönare och smidigare vadarjacka än Jaws!

Även de två andra nya jackorna är bland det skönare jag har testat!

Jobbar man i butik så har man testat ett par vadarjackor genom åren... :rolleyes:

Ni måste testa dem!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enligt uppgift från tillverkaren av nanosphere-materialet så kan du hälla rödvin på jackan och sen bara skölja bort det med vatten, inget fastnar...

Rök vet jag inte, men en riktig vildmarksjacka ska vara väl inrökt =)

jag tänkte mest på att jackan ser ut som en sil efter du grillat ett packe åt ungarna ..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan inte någon länka till en bild på den Loop jackan?

Ett annat alternativ till Simms kan vara Patagonias jackor. Jag är väldigt nöjd med min Guide Water-jacka, Tycker att passformen har varit mycket bättre på Patagonia än på Simms-jackorna jag testat. Men det beror ju lite på hur man är byggd :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En oprövad jacka för 5 papp känns väl inte alltför lockande. Är ens Dryskin ett vattentätt material eller är det bara "vind och vattenavvisande"? Sådana membran har ju alltid bättre andningsförmåga. Någon gång kommer det ett membran som är bättre än Gore-tex men det har inte hänt ännu, trots att många tillverkare påstått detta gång på gång sedan många år tillbaka. Loop har även tidigare sagt sig ha material som utklassar Gore-tex. -Var är de jackorna nu?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

Någon som vet något om den nya Loop Jaws jackan.

Den är tillverkad i nytt nanotekniks-material, Nanosphere. Jag väger mellan nya Loop-jackan eller en Simms G4

Någon som testat den eller något annat i det materialet och som kan jämföra med det Gore-tex som Simms använder sig av?

Jackan finns upplagd på www.jkflugfiske.com dock utan bild... kostar ~5000kr

Mvh Jonas

Helt grym jacka, den nya "Jaws" från Loop. 4-vägs strech gör den mycket bekväm att bära.

Sys i Polen. Materialen ska vara av det senaste och bästa. Som du själv skriver Jonas så visar

testerna att det är material som andas och står emot väta extremt bra.

Bifogar en bild på jackan.

post-2427-1264181149_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska bli intressant att se hur nya Loop-jackan klarar sig kvalitetsmässigt, senaste åren har ju inte inneburit någon kvalitetschock i positiv bemärkelse iaf! Hoppas det det blir bättre nu, alltid roligast med inhemska märken (även om tillverkningen sker på andra platser).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...