Hoppa till innehåll

Bäcköring i Göteborgsområdet


Recommended Posts

Tänkte det kunde vara kul med en tråd som berör fisket efter bäcköring i Göteborgsområdet.

Är precis hemkommen efter ett par timmars fiskande efter bäcköring i "min" favoritå. Det blev inget napp idag, inget jag hade förväntat mig pga regnet. Men det var trots regnet, ganska många kläckningar. Svårt att på håll se vad det var för några sländor, men de var ganska stora. Kan åsandsländan ha börjat att kläcka måntro? Imorgon kväll blir det nog ett besök igen, när solen skiner..... :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

åsandsländor har jag svårt att tro att det var, det dröjer nog ett tag till....

Kul att det kläckte iaf, det var inte bäcksländor du såg kanske?

Bäcksländor var det säkert. Men det var ett antal sländor som var så mycket större än de andra. Men sländorna lockade inga öringar till vak <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul med en sån här tråd <_< Jag var själv i Svartedalen (Kungälv/Romelanda) i höstas och hittade en fin orörd liten bäck precis intill vägen - som sträcker sig en bra bit igenom skogen och till ett par sjöar. Någon som känner till ifall det går öring däromkring?

Redigerad med Robin Å.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul med en sån här tråd <_< Jag var själv i Svartedalen (Kungälv/Romelanda) i höstas och hittade en fin orörd liten bäck precis intill vägen - som sträcker sig en bra bit igenom skogen och till ett par sjöar. Någon som känner till ifall det går öring däromkring?

Japp där finns det öring, bäst är det precis bakom stenen, men innan trädet.. B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul med en sån här tråd B) Jag var själv i Svartedalen (Kungälv/Romelanda) i höstas och hittade en fin orörd liten bäck precis intill vägen - som sträcker sig en bra bit igenom skogen och till ett par sjöar. Någon som känner till ifall det går öring däromkring?

Låter som det var övre delen av Jörlandaån eller Anråsån du hittade... Visst finns det öring där, men det mesta är ju havsöringungar och inte "äkta" bäcköringar, så det känns väl lite tveksamt att fiska där måhända? <_<

/ PJ

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter som det var övre delen av Jörlandaån eller Anråsån du hittade... Visst finns det öring där, men det mesta är ju havsöringungar och inte "äkta" bäcköringar, så det känns väl lite tveksamt att fiska där måhända? <_<

/ PJ

Nu vet jag inte vad den bäcken heter, men det är möjligt att det kan vara någon utav de ovanstående. Som sagt så sträcker sig den en redig bit ända ifrån Göta Älv upp till Svartedalen till ett par sammankopplade sjöar (det mesta syns dock inte på kartor). Kan havsöringen ta sig såpass långt upp då? Annars får man väl ta sig dit och kika någon dag B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad den bäcken heter, men det är möjligt att det kan vara någon utav de ovanstående. Som sagt så sträcker sig den en redig bit ända ifrån Göta Älv upp till Svartedalen till ett par sammankopplade sjöar (det mesta syns dock inte på kartor). Kan havsöringen ta sig såpass långt upp då? Annars får man väl ta sig dit och kika någon dag B)

Aha, mitt misstag! Om den kommer från Göta Älv så är det inte nån av de två jag nämnde ( dessa två rinner västerut ), men havsöringen är en jäkel på att ta sig fram och leker också i de flesta bäckar som mynnar i älven. Men det låter ju som du är rejält långt upp i skogen... <_<

/ PJ

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...