Hoppa till innehåll

Klavreströmen


bravo

Recommended Posts

Ska ni fiska strömmen eller dammen?

Sist gick det bra med Bitch Creek bla med en topp på 6.2kg. Haröra med guldskalle har funkat bra ock relativt små montanor med guldskalle samt masken i rött sviker aldrig. Tog en på ca 3.5 på en liten E-12a. Det var nog min största på torrt. Vi fick en del fisk var men denna gång blev det mycket (smått) 2-3kg. Intressant och höra vad ni tycker om fisket nu.

Vi fiskade i strömmen men masken funkar kanon i dammen med.

/T

Vi drar till klavreström i morgon och hoppas på ett nytt personligt rekord :rolleyes:

Någon som varit där som kan tippsa lite kanske ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Strömmen var inget att ha enligt mig dammen däremot var sjukt kul, testa ljupt sjunkande flugor vid utloppet. Djupt och stor fisk.

Framåt dagen när aktiviteten avtog fiska jag med smånymfer ytligt i de stora stimmen och plocka massor med fiske när ingen annan fick.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Strömmen var inget att ha enligt mig dammen däremot var sjukt kul, testa ljupt sjunkande flugor vid utloppet. Djupt och stor fisk.

Framåt dagen när aktiviteten avtog fiska jag med smånymfer ytligt i de stora stimmen och plocka massor med fiske när ingen annan fick.

Häftigt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej S!

Stället tycker jag har tappat en hel del de senaste 3 åren i kvalitet samt att fisken i sig har blivit färre i antal samt blivit mindre och i sämre kvalitet över lag. När jag fiskade där för drygt 4 år sedan hade vi ett kanonfiske samt att det var fisk med hela fina fenor men dock väldigt välgödda. Tappade en jätte fisk runt 9 kilo i kanonkondition. Nu mer ser man ofta fisk med dåliga fenor (inga alls)samt till och med en hel del svamp på ...inte bra! post-6565-092123300 1283795447_thumb.jpg Hur i alla sina dar kan man lägga upp en sådan fisk på sin hemsida över fångad fisk??? Så ja detta ställe är i mina ögon ej lämpligt att stödja i fortsättningen och jag har inte fiskat där sedan drygt 2 år tillbaka pga detta samt annat som inte jag ska ta upp här.

Så Shanti du har rätt, det låter hemskt!!!

T

Det är stället låter ju hemskt.. :o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tja, det är ju "vi" eller i alla fall vissa av oss som väljer att stödja sån där verksamhet istället för att ägna sig åt fiske efter frisk fisk i vilda vatten.

Visst har PT sin plats i dagens samhälle, och är stundtals riktigt riktigt roligt, men mäts verkligen glädje i storleken på fångad fisk? :mad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...