Hoppa till innehåll

Kastträff i Helsingborg


mtoth

Recommended Posts

  • Svar 281
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kom och tänka på markeringar.

Är det någon som har? så vi kan markera var tussen landar.

/Christer

Jag tänkte att vi skulle skriva resultaten på papper direkt under pågående kastning dvs precis som på en tävling. Vi kommer att ha minst två måttband men du får gärna ta med ditt också Christer.

//Magnus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte att vi skulle skriva resultaten på papper direkt under pågående kastning dvs precis som på en tävling. Vi kommer att ha minst två måttband men du får gärna ta med ditt också Christer.

//Magnus

Okej!

Jag tar med mig måttis o ringar.

/Christer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hör jag negativa toner.

De positiva låter mycket bättre.

Negativa mig skall prova en grej.

Sambon har varit på positivt tänkande kurs genom sitt jobb, och jag har snappat upp ett och annat av henne när hon har pratat om den kursen.

Blir vi en till på shoot outen. bra EN TILL ATT SLÅ. :unsure:

Lät det bra Christer?

//Roger

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanon Roger, dig är det ordning på.

Vet inte det. Men jag gör mitt bästa.

Joakim och jag tar med Startlistor, papper, pennor, måttband, kastmål, stoppur, kamera och en drös med linor och spön. Toppat med ett bra humör.

//Roger.

Redigerad med Roger H
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Negativa mig skall prova en grej.

Sambon har varit på positivt tänkande kurs genom sitt jobb, och jag har snappat upp ett och annat av henne när hon har pratat om den kursen.

Blir vi en till på shoot outen. bra EN TILL ATT SLÅ. :unsure:

Lät det bra Christer?

//Roger

Hahaha Roger du är obetalbar. :lol:

Givetvis ös på. :)

//Christer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det någon annan än jag som inte är en bra kastare?

Tänk så här istället. Hur mycket kommer jag att utvecklas ihop med de andra.

I början går det snabbt att utvecklas. Och lite tips och så, som du tränar på hemma kommer att öka din kastskicklighet.

Du har en rolig resa framför dig.

Jag kan nog påstå att alla som kommer dit imorgon för en bra/rolig dag, vill nog lära sig något. Oavsett vilket kastning de presterar idag.

Edit: Mmmm vad jag är positiv ikväll :wub:

//Roger

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det någon annan än jag som inte är en bra kastare?

Jag kastar bättre än de flesta gubbar jag mött vid regnbågssjön i Uddevalla. Jag kastar sämre än de flesta som är medlemmar på edge...

Jag är inte en dålig kastare men ingen imponeras av min kasteknik. Jag får ut linan men vet att jag saknar kontroll. Jag kan kasta 26 meter utan dubbeldrag men inte längre än 26 meter med dubbeldrag.

Jag har ett jack under vänster öga efter en Mickey Finn och har knäckt en spötopp med en streamer (tight linbåge galore).

Eller med färre ord, jag är inte en bra kastare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det låter tryggt. Jag har ju låtit bli att träna för att inte få fel teknink :blink:

En kort fråga som jag kanske inte borde skriva här men som kan vara bra att veta tills imorgon. Hur skarvar ni tafsen till linan för att kunna kasta optimalt? Nålknut eller motsvarande borde väl vara bättre än flätade öglor?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kastar bättre än de flesta gubbar jag mött vid regnbågssjön i Uddevalla. Jag kastar sämre än de flesta som är medlemmar på edge...

Jag är inte en dålig kastare men ingen imponeras av min kasteknik. Jag får ut linan men vet att jag saknar kontroll. Jag kan kasta 26 meter utan dubbeldrag men inte längre än 26 meter med dubbeldrag.

Jag har ett jack under vänster öga efter en Mickey Finn och har knäckt en spötopp med en streamer (tight linbåge galore).

Eller med färre ord, jag är inte en bra kastare.

:lol:

Men 26 meter utan DD är långt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det låter tryggt. Jag har ju låtit bli att träna för att inte få fel teknink :blink:

En kort fråga som jag kanske inte borde skriva här men som kan vara bra att veta tills imorgon. Hur skarvar ni tafsen till linan för att kunna kasta optimalt? Nålknut eller motsvarande borde väl vara bättre än flätade öglor?

Jag kör en nålknut fast utan att dra den genom fluglinan. Optimalt är det säker inte men det grå snabbt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

På mina "kastlinor" kör jag med minimala flätöglor, går snabbt att skifta när tafsen havererat. Som för min del händer alldeles för ofta.

Skall försöka filma, och få något bra med på dem. Bara det är tillräckligt med ljus där.

Kasta inomhus gentemot utomhus är stor skillnad, inte lätt att få till de riktigt långa kasten inne. Men jag har iof sig ett hyfsat inomhusrekord att försöka slå idag.

//Roger

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej alla kastnördar! Jag misstänker att min avundsjuka lyser igenom, hade verkligen velat vara med idag. Några teorier om inom- resp utomhuskastning. Jag är inte säker men min erfarenhet säger mig att den avgjort största skillnaden är att man oftast här lite hjälp av vinden utomhus. För mig är det den avgjort största skillnaden. Luftfuktighet, regn, snö är av mindre betydelse. Bortsett från medvind är det bara fördelar med att kasta inomhus. Om takhöjden finns vill säga. Jag gissar på att någon vinner på 36,5 m ;)

Staffan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

På mina "kastlinor" kör jag med minimala flätöglor, går snabbt att skifta när tafsen havererat. Som för min del händer alldeles för ofta.

Skall försöka filma, och få något bra med på dem. Bara det är tillräckligt med ljus där.

Kasta inomhus gentemot utomhus är stor skillnad, inte lätt att få till de riktigt långa kasten inne. Men jag har iof sig ett hyfsat inomhusrekord att försöka slå idag.

//Roger

Ja, jag antar att det känns onödigt att sätta på en tafs på de linor som du inte kastar med :lol: .

//Magnus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med dig Staffan det är avsaknad av vind som sätter P för de riktigt långa kasten inomhus. Men det kan vid vissa tider på året vara tung luft ute som sätter stopp för några kvalifiserade längder.

Ja, jag antar att det känns onödigt att sätta på en tafs på de linor som du inte kastar med .

//Magnus

Point taken :blush:

//Roger

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Staffan,

Hej alla kastnördar! Jag misstänker att min avundsjuka lyser igenom.

Hade varit förbannat kul om du varit med. Trist läge att bo så långt upp. :P

Men å andra sidan har du lite kortare avstånd till bra vatten. -_-

På tal om tung luft så kan det påverka ganska mycket.

I Göteborg såg vi hur väldans svårt det var att passera 30m. Tror man tappade

ca:3-5m ungefär.

1 timme till sen går färden mot HALLEN.

/Christer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...