Hoppa till innehåll

Live upddatering från Nordic Open i Göteborg


sasse

Recommended Posts

  • Svar 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här är alla deltagare:

Sweden

Juniors

Pelle Edenhammar - Flugfiskarna Trelleborg

Men

Tellis Katsogiannos – Swedish National Team

Joakim Tuovinen – Westcoast FC

Alexander Larsson – Westcoast FC

Jens Styf – Westcoast FC

Jonas Meyer – Westcoast FC

Peter Sagvall – Westcoast FC

Roger Håkansson – SFK Fenan

Joakim Karlsson – Swedish National Team

Christian Bengtsson – SFK Fenan

Magnus Uhr – SFK Fenan

Stefan Siikavaara – Swedish National Team

Magnus Hedman – Swedish National Team

Fredrik Hedman – Swedish National Team

Bernt Johansson – Swedish National Team

Ulrik Röijeon – Swedish National Team

Ronny Landin – Swedish National Team

Magnus Toth - Flugfiskarna Trelleborg

Christer Appelgren – Flugfiskarna Trelleborg

Norway

Women

Anita Strand – Norwegian National Team

Karoline Olsen - Norwegian National Team

Tina Mengkroken – Norwegian National Team

Christine Josephson - Norwegian National Team

Men

Knut Ekelund – Norwegian National Team

Jarle Strandberg - Norwegian National Team

Stein Grønberg - Norwegian National Team

Geir Hansen – Bergen Castingklubb

Øystein Hveding - Norwegian National Team

Per Grønberg - Norwegian National Team

Rune Brenna – Norwegian National Team

Tom A. Wangensteen – Norwegian National Team

Harald Økern Jensen - Norwegian National Team

Stener Skogmo – Team G.Loomis

Kristoffer Olstad - Lillehammer Sportsfiskerforening

Tor Erik Gjersøe fra Norge - Kristiansand Castinggruppe

Vidar Næss – Norwegian National Team

Tom Larsen - Norwegian National Team

Tor Erik Gjersøe - Kristiansand FlyCasting

Per E. Knudsen - Kristiansand Castinggruppe

Eirik Hernes Larsen - Norwegian National Team

Helge Gustavsen – Tönsberg FFK

Tom Gustavsen – Härvan SK

Knut Syrstad – LTS Loop

Tommy Aarkvisla

Denmark

Women

Silja Longhurst – DSF

Men

Lasse Karlsson – DSF

Leif Christensen - Langå sportsfiskerforening

Finland

Men

Sakari Siipilehto - Fly Fishing Club Village Idiots of Vantaa Rapids

Joonas Oksanen - Fly Fishing Club Village Idiots of Vantaa Rapids

USA

Women

Donna Sullivan – LTS Loop

Russia

Men

Vadim Utrobin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska vi gissa lite vem som blir bästa svensk? Det kommer delas ut ett pris till den som blir bäst i tre grenar. Vem tror ni?

Jag gissar på Stefan S eller Fredrik H men jag kommer att försöka att göra mitt bästa att komma före dem.

Det sitter i huvudet!

Du är bäst, du kommer sätta pers och det kommer att räcka till vinst. Det bästa av allt är att du är så säker på det så de andra ser det och börjar tveka. Guld till dig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

får man önska lycka till eller blir det något mer år skit"kasta så långt du kan"? oavsett, hoppas det går bra för dig, du är duktig. underskatta inte dig själv, var det någon vis man som uttryckte sig nyligen ;)

Klart man får önska lycka till :)

Underskattar inte, men man måste vara realist. Alla i svenska landslaget kan vinna vilken gren som helst och alla utlänningar har jag ingen aning om. Vet bara att många är världskastare. Men presterar jag bara som jag har gjort hittills på tävlingar och på träning så kan det räcka långt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























  • Inlägg

    • Nuförtiden får man ju intensifiera sig själv o ämnen hur man vill... 😁
    • Ute efter dessa två linor i klass 7.  
    • Ytterligare en utvikning från det ursprungliga ämnet. Förlåt... Lustigt hur du beskriver din S4 10' #6. Ett av mina favoritspön de senaste åren är ett S4 9' #5, men det är ett av de snabbaste spöna jag haft och fiskat med.
    • Har ett Scott Centric i nyskick. Använt ett fåtal timmar.   Klass 5, 9ft.   Pm vid intresse.
    • Drar till optikern idag. Dessa blir test nr 1. Annars testar jag Jonas alternativ. Varmt tack till alla.
    • Jag säljer en Loon UV Nano Light i nyskick (se lånad bild). Läs mer: https://www.wittlock.se/sv/flugbindning/kemikalier/loon-uv-nano-light.html Pris: 175 kr med fri frakt inom Sverige /Henrik  
    • Den här skrevs i realtid precis efter det hade hänt... forumet svarade inte så jag kunde inte starta tråden instantly... so this will appear a while later. This time I'llo go in English - simply because... well that's how I learned to write. Not as in handwriting but as in narrative texts back home in the colonial public school system... On her majesty's behalf...   Anyways - Woke. Early. You start doing that in the end of the season. So - a quarter to three I was wide awake. Rose. After a few minutes I realized that it was raining. So - I skipped coffe. Worked the incredibly stiff back for a few hours - about two and went back to sleep. Woke. Again - and went up. Started wrapping last nights magical transaction - I just sold a Radian 6wt with a ULA Wide for just, just enough dough to get an Avantt II... Coffe. Java-some-mountain-or-the-other Fresh ground. Classic manual grinder. Minddullness.   Start working out the gear for tonights traditional tweed and spinfishing event. The tweed is no biggie, but what gear to use... I settle on a Loomis GL2 10' moderate 3/4 oz 12lb with a Calcutta 50 loaded with fresh 8lb Stroft. Sexy outfit. Steelhead rod from BC. Lures? Old school epoxi from Stockholm as weight and a gammarus trailer.   Finally. Just shy of 10. Call Rene. Literal transcription (background stroy on Radian omitted): Hey - me. Hi... (slight hesitation - I think he thinks that I'm slightly fried - then again, I also think he could be at least partially right) I go: So. You wanna sell a rod? He goes... Yeah? Whaddaya'ave in mind? I go, well - you said you were getting the Avantt II, right? He - yeah. Me - Yeah, well - gimme the 6wt when it comes, and give me a good price on a Wulff signature and a intermediate triangle taper to go along. That's what I'll be evaluating the rod with. You said it was, *price*, right? He: yeah. I'll give you a call when it gets here. I  go. OK. Cheers. You've got my number right? He goes - yeah. I: so this week or next, right? He goes: -yeah. I go: 'K Bye - not a bad way to start the day -eh... ? He: *chuckling* No... I've had worse... We both laugh. And hang up.   Anyways - we'll see when it gets here - then evaluation will ensue.   'Troutbum out.
    • Stod och distansfiskade i Hårkan med min 10' Radian 7wt med sexalina. Och Ismopuppa... Fisken vakade och tog bra - och jag hade haft stabilt storharrfiske i någon vecka. Varje natt började de ta stora puppor runt 23-bläcket och det höll i i ett par timmar.   Den här natten stängde det ner fullständigt vid midnatt. Fisken vakade men slutade ta. Blev inte klok på vad som hände så jag växlade neråt i storlekar. Såg en fin fisk på 1,5 eller så stå och vaka tre meter ut ifrån mig bakom ett av mina normala 'kastblock' - pannlampa är kul på natten... Jag kastade precis allt jag  hade i min microbox på den utan framgång. Till sist såg jag fram en klinkhammer #20 (eller ja... svårt att säga om 'såg' är rätt ord) - som jag på något förbenat vis lyckades få på tafsen. Det blev 'toppknutet' med  6x tippet och Radian 7wt med #20 fluga. Jag blev rätt paff när den tog den direkt på första presentationen. Efter lite dunkande fram och tillbaka - ingen av oss gav en millimeter försökte jag lägga lite press på den och lyckades lyfta den - när jag försökte håva vände den och flugan sa 'pop!'... Natten efter blev det 8' 3wt med KnullandeForsKnott i storlek 20 - då landade jag den.  -- Växlade ner från Radian-sjuan till ett S4 10' 6wt med väldigt djup aktion. Ingen kastmaskin men den skyddar tafsen och krokfästet bra. Jag upplevde att jag rippade kroken lite för ofta med sjuan, oavsett hur nätt jag tog det - med det sagt, en mjuk glassjua hade nog funkat bättre... Avigsidan med en tre på såpass grova fiskar - jag bröt en handfull den natten - och microfluga på hårtippet är att drillningen tar sån in-i-helvetes-jävla-lång tid. Flera av fiskarna gick inte att sätta tillbaka då de var helt mjölksyresprängda när jag väl fick dem i håven. -- Men för att knyta tillbaks till tidigare i tråden - jag tänker att aktionen är ofta viktigare än den exakta klassen. Ett mjukt steelheadspö som min S4 6wt ger harmoniska torrflugekast på lagomhåll utan ansträngning - och den djupa mjuka aktionen gör att man sällan rippar krokar (eller knäcker tafsar). Skulle jag jämföra med en kontemporär snabb 'western head'-femma på nio fot som topp-presterar i Yellowstone-testerna så skulle jag gissa att S4-an kommer att prestera bättre på harr i nästan alla former av strömmannde vatten och erbjuda större spännvidd på såväl flugstorlekar som tafsdiametrar...  
    • För några år sen när jag och brorsan var i Ammarnäs träffade vi en kille som hade åkt ensam från Skåne och skulle vara där uppe i några veckor. Vi pratade rätt länge uppe vid en tjärn där vi fiskade röding (full grandiskläckning och perfekta förhållanden). Några dagar senare träffade vi honom igen och tydligen hade han haft redig otur för ett eller två spön hade gått sönder och han skulle nu bedriva sitt allmänna fiske, inkl rödingfisket med sitt #7. Han fick det att funka men det var nog en rejäl utmaning.
  • Ämnen

  • Bilder

×
×
  • Skapa ny...