Hoppa till innehåll

"Dyret", bundet av Øyvind Birkebekk.


Tor Arne

Recommended Posts

Hei..Tor Arne,vafaen?? "Dyret??" Dere trår på hellig mark her,saerlig i Norge. Betyr ikke "Dyret" A.Hörgårds gumminymfe,sen steinaldern?? V.v. spör en litt eldre laksefisker.. mvh borano20

Laksefiske.....? Hva er det? :P

Sånn seriøst.... den eneste flue jeg vet om, som blir kalt "Dyret", er Gunnar Bingens ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hei..Tor Arne,vafaen?? "Dyret??" Dere trår på hellig mark her,saerlig i Norge. Betyr ikke "Dyret" A.Hörgårds gumminymfe,sen steinaldern?? V.v. spör en litt eldre laksefisker.. mvh borano20

Ja, borano - riktig som Tor Arne sier; Dyret er ei flue av nordmannen Gunnar Bingen.

Hva foretaket Sølvkroken gjorde av lysskye virksomheter på 1980-tallet når de lagde gummidyr som opphengere bryr vi oss ikke noe om :D Dyret er vårflua til Bingen. Ei flott flue som er en blanding mellom Devil Bug og Superpuppan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, borano - riktig som Tor Arne sier; Dyret er ei flue av nordmannen Gunnar Bingen.

Hva foretaket Sølvkroken gjorde av lysskye virksomheter på 1980-tallet når de lagde gummidyr som opphengere bryr vi oss ikke noe om :D Dyret er vårflua til Bingen. Ei flott flue som er en blanding mellom Devil Bug og Superpuppan.

Det er tydeligvis litt utenfor ditt interesseområde Andrè :P , men laksefiskerne har 2 versjoner av Dyret i norge. Den ene er Asbjørn Hørgårds May Fly Nymph, på folkemunne omtalt som Dyret, samt Dyret fra Nordfjordeid en kjent lakseflue i Eidselva (Jock Scott inspirert kropp og mangefarget vinge).

Asbjørn Hørgård tegnet forøvrig tegninger til maskiner til produksjon av split cane stenger på dopapir mens han satt i tysk fangenskap under krigen! ;) Ikke at det har noe med saken å gjøre da... :D

Edit: Skrivefeil

Redigerad med Tom Larsen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det er tydeligvis litt utenfor ditt interesseområde Andrè :P , men laksefiskerne har 2 versjoner av Dyret i norge. Den ene er Asbjørn Hørgårds May Fly Nymph, på folkemunne omtalt som Dyret, samt Dyret fra Nordfjordeid en kjent lakseflue i Eidselva (Jock Scott inspirert kropp og mangefarget vinge).

Asbjørn Hørgård tegnet forøvrig regninger til maskiner til produksjon av split cane stenger på dopapir mens han satt i tysk fangenskap under krigen! ;) Ikke at det har noe med saken å gjøre da... :D

Da får Laksefiskerne konsentrere seg om sine Dyr, mens vi ørretfiskere får konsentrere oss om vårt Dyr :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Litt mer on topic...

Mitt beste øyeblikk med dyret er 5 sekunder som står spikret fast i minnet og en ørret jeg aldri fikk! ;)

Det var i en stri strøm i Hallingdalselva, som jeg aldri ville fisket grundig over om ikke en lokalkjent kamerat hadde presset meg. En stor ørret tok knallhardt i strømmen, gikk direkte opp i luften og hang der så jeg kunne se at den var gyllen og feit og diger, før den gikk rett ned og stanget noen sekunder før snøret ble slakt, barbless Knapek var brutalt rettet ut! :wacko:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Litt mer on topic...

Mitt beste øyeblikk med dyret er 5 sekunder som står spikret fast i minnet og en ørret jeg aldri fikk! ;)

Det var i en stri strøm i Hallingdalselva, som jeg aldri ville fisket grundig over om ikke en lokalkjent kamerat hadde presset meg. En stor ørret tok knallhardt i strømmen, gikk direkte opp i luften og hang der så jeg kunne se at den var gyllen og feit og diger, før den gikk rett ned og stanget noen sekunder før snøret ble slakt, barbless Knapek var brutalt rettet ut! :wacko:

Du er ikke alene, Tom. Bingen-Dyret har gitt meg noen Aha-opplevelser også! Dyret på krok 8 funker veldig bra i Brumunda også :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Typiskt Tom, att ni på den sidan gränsen alltid ska vara värst. 5 sek! I Sverige är det: - 4 sekunder underbart är kort, alldeles för kort.

Hei Ola!

Jeg husker at det holdt med omtrent 2 sekunder en gang også! Det var da jeg på Nordisk mesterskap i Danmark som liten junior i 1988 skulle se om du var så sterk som du så ut, du brukte 2 sekunder på å bunte meg sammen! :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske omvända roller idag ;)

Ingen fare, det er mange år siden det ble tid til mye trening med tunge vekter. Nå er jeg mer som Donald Duck (Kalle Anka) i den gamle Carl Barks historien om Bjartmar Biceppa der Donald/Kalle sier: "Jeg er bredskuldret, det er bare det at bredskulderheten sitter litt langt nede!" :lol:

Det ser ut som jeg sliter skikkelig med å holde meg on topic i kveld - selv om jeg er helt nykter! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...