Hoppa till innehåll

Ärliga flugfiskare


Terrasalmo

Recommended Posts

Trots tråkigheter med snodda spön vid fiskevattnen (som i en tidigare tråd om Hedströmmen) så finns det nog fler ärliga flugfiskare än oärliga (självklart :D).

För någon månad sedan fiskade jag havsöring i Ljungskile på ett ställe som är ganska frekvent besökt av flugfiskare. Lite för grunt för spinngubbar. När jag kom hem upptäckte jag att min nyinköpta Vision-håv var borta från västen... Fasiken, jag hade sett att den bara hängde i magneten men inte haft tid att fixa snöret eftersom det nappade så bra. Har ca 40 minuters bilväg dit och det var läggdags för lillen så jag började inse att jag skulle få köpa en ny håv.

En vecka senare, på samma plats hittade jag min håv. Uppställd mot ett träd fullt synlig för alla som fiskat där. Tack till alla som lät den få vara kvar!

För några veckor sedan var jag i Vänneån i Halland o fiskade. Det var lite kyligt på morgonen så jag hade på mig mössan. När det blev varmt försökte jag få plats med mössa, jacka o tröja i västens ryggfack. Det gick väl sådär.. För när jag kom hem upptäckte jag att mössan trillat ur.

I helgen var jag i Vänneån igen. På en pinne vid vattnet satt min G.loomis mössa fint upphängd. Ok, kanske ingen som vill ha min gamla lusätna mössa. Men ändå, att den var kvar :).

Så tack till den som hängde upp den och inte slängde iväg den!

I fortsättningen ska jag försöka hålla lite bättre ordning på prylarna :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trots tråkigheter med snodda spön vid fiskevattnen (som i en tidigare tråd om Hedströmmen) så finns det nog fler ärliga flugfiskare än oärliga (självklart :D).

För någon månad sedan fiskade jag havsöring i Ljungskile på ett ställe som är ganska frekvent besökt av flugfiskare. Lite för grunt för spinngubbar. När jag kom hem upptäckte jag att min nyinköpta Vision-håv var borta från västen... Fasiken, jag hade sett att den bara hängde i magneten men inte haft tid att fixa snöret eftersom det nappade så bra. Har ca 40 minuters bilväg dit och det var läggdags för lillen så jag började inse att jag skulle få köpa en ny håv.

En vecka senare, på samma plats hittade jag min håv. Uppställd mot ett träd fullt synlig för alla som fiskat där. Tack till alla som lät den få vara kvar!

För några veckor sedan var jag i Vänneån i Halland o fiskade. Det var lite kyligt på morgonen så jag hade på mig mössan. När det blev varmt försökte jag få plats med mössa, jacka o tröja i västens ryggfack. Det gick väl sådär.. För när jag kom hem upptäckte jag att mössan trillat ur.

I helgen var jag i Vänneån igen. På en pinne vid vattnet satt min G.loomis mössa fint upphängd. Ok, kanske ingen som vill ha min gamla lusätna mössa. Men ändå, att den var kvar :).

Så tack till den som hängde upp den och inte slängde iväg den!

I fortsättningen ska jag försöka hålla lite bättre ordning på prylarna :D

Var det möjligen en Loomis-mössa..?! ^ ^

Edit: Det stod ju att det var en Loomis... :wacko:

Nåja, den var på andra sidan ån från parkeringen sett, nedströms "svängen" ... :)

Redigerad med FlyFly
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är väl jävligt ironiskt. Så fort man tror att det finns gott om ärliga människor så kommer bakslagen. I morses var fönsterrutan till kontoret inslagen och min Mac Book Pro 17" stulen tillsammans med kontorets iPad. Alla bilder från min sons första månader till nu är borta bara för att en pundare behöver lite tjack. Jävla idiot. Om någon mot förmodan på detta forumet skulle råka få nys på om var min dator är så snälla, säg till. Just nu är jag ordentligt sugen på att filéa någon småkriminell ligist med en sämre begagnad Mac.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att jag blev av med mina spön i Hedströmmen för två veckor sedan så kanske det ligger nära till hands att misstänka att den som bröt sig in i din bil var flugfiskare?

"Den ärlige flugfiskaren" är en myt. Men om den kan inspirera folk att hålla sig i skinnet så kanske vi skall vårda myten som om den vore sann. Trots att den inte är det...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag väljer ändå att tro att det inte var några flugfiskare som tog din utrustning. Någonstans så måste man ju tro på att ärlighet fortfarande existerar och inte låta några få pundare/spinnfiskare ;-) förstöra ryktet för alla som faktiskt är ärliga... Som de som lät mina grejer få vara i fred vid vattnet. Tänker mest på den nya håven... Mössan förstår jag om Hannu lät vara :-).

Redigerad med Terrasalmo
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag blev av med mitt Sage Fli spö med en BFR rulle förra året på Hökensås, det gick fortare än blixten , men jag får skylla mig själv när jag inte hade uppsikt över grejorna, men smärtsamt att uppleva(för plånboken)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag väljer ändå att tro att det inte var några flugfiskare som tog din utrustning. Någonstans så måste man ju tro på att ärlighet fortfarande existerar och inte låta några få pundare/spinnfiskare ;-) förstöra ryktet för alla som faktiskt är ärliga... Som de som lät mina grejer få vara i fred vid vattnet. Tänker mest på den nya håven... Mössan förstår jag om Hannu lät vara :-).

Jag har alibi.

Jag bor 150 mil från ån men "råkade" besöka den i helgen ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...