Hoppa till innehåll

Semester m familjen


Pajk

Recommended Posts

Det är nog läge att sätta en mer exakt kravspes! Fiskar pojkarna och den ädla modern? Camper finns det gott om och Sverige är väldigt avlångt!

Det låter ju som en härlig semester att bara dra iväg. Jag såg att du bor i Sölvesborg så det lär ju bli norrut.

Grabbarna är 6,2 och 1. 6-åringen fiskar men dom anda två är lite små ännu så därför bör det finnas alt-aktiviteter för oss alla, det är som sagt en familjesemester i friluftsanda där jag vill ha möjlighet och smyga iväg med flugspöt....
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beror på vad du menar med norr.. men för ett par år sedan campade jag och familj i mora. Jättefin campingplats med bra lekplats och fint bad. I mora stad finns ju shopping samt mängder med loppisar i området. Leksands lekland ligger inte långt bort, Orsa björnpark ligger inte långt bort och så flyter ju österdalälven förbi staden.. åkte ett par mil uppströms från campingen och fick öring och harr. Denna resa kändes som en bra kompromiss för våran familj.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beror på vad du menar med norr.. men för ett par år sedan campade jag och familj i mora. Jättefin campingplats med bra lekplats och fint bad. I mora stad finns ju shopping samt mängder med loppisar i området. Leksands lekland ligger inte långt bort, Orsa björnpark ligger inte långt bort och så flyter ju österdalälven förbi staden.. åkte ett par mil uppströms från campingen och fick öring och harr. Denna resa kändes som en bra kompromiss för våran familj.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Tack för tipset,ska kolla lite närmare på det området.

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina döttrar gillade Älvdalens camping när vi var där för 1,5 år sen. Campingstuga 10 m från älven, stora gräsytor och lekplats, slogbod med grillplats vid älven på campingområdet. Nära till Mora.

 

Du kan gå direkt uppströms campingen och fiska, du har ca 1 km fin sträcka att fiska av där. Annars tar det inte lång tid att köra till mycket fina sträckor.

 

När vi var där hade de aktiviteter i byarna runt Älvdalen den veckan då de visade gammalt hantverk och hade lite andra aktiviteter som ungarna gillade.

 

snacka med Stefan på Fiskecentrat (Uigeadail här på Edge)!

 

En dags körning, bara!

 

/ C

Redigerad med Christer
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi hade inte optimala förhållanden. stigande vatten, men jag fick en del harr, dock inga jättar. Jag hade dock inte tid till några längre expeditioner.

 

Året före var jag och en kompis upp. Fiskade då mest Rotälven, Fick en del fin fisk både där och i Österdalälven. 

 

/ C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...