Hoppa till innehåll

Leech eller Costa


tomislav

Recommended Posts

Svårt att tro att brillor som kostar drygt 1500kr i USA kan va billigare i Sverige!!!

Hoppas ja inte förstört din dag??Ebay funkar säger folk!

Mvh Ola88

Nej för fan! du kan ha räddat min dag :)  kommer inte köpa ett par innan det är bekräftat. från sverige är dem inte, Australiensiskt verkar det som. 

Ha d gott!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Upplever du någon skillnad på Amber och Green Mirror linserna? Green Mirror ska ju ha amber/kopparlinser? Har inte lyckats klura ut om mirror linserna enbart är kosmetiskt eller om beläggningen fyller någon funktion?

 

Jag upplever att green mirror linserna är mörkare än amber linserna. Green mirror sägs vara extra bra för soliga förhållanden på flatsen. Det kan möjligen vara det att de har lite mer koppar ton (rödare ton) och röd sägs ju ge bäst kontrast. Jag har inte använt dem tillräckligt mycket parallellt för att ge något riktigt bra utlåtande. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hur kan du veta de?

Min far är optiker, han har kikat upp det så gott han kunde inom hans kontaktnät. han uppmanade mig att definitivt köpa dem därifrån och inte för mer än dubbla priset hos en flydressing återförsäljare :) i övrigt så är dem inte speciellt billiga i priserna för special beställningar(special glas osv.) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som ni ser på min avatar-bild så har jag Costa! :)  Jag valde 580 linsen i glas och är väldigt nöjd. nackdelen med glas är ju om man tappar dom så är risken stor för sprickor.
Köpte mina nya på Ebay.
En sak med Costa ni skall ta med en nypa salt är deras "livstids garanti" Dom har fått/får mycket kritik för den!
Det är med andra ord bara att pröjsa om något händer så länge du inte kan bevisa att det är ett tillveknings fel.


$T2eC16VHJIIE9qTYKJ8NBQ3M6P4pdg~~60_12.J

Redigerad med aspen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som ni ser på min avatar-bild så har jag Costa! :)  Jag valde 580P linsen i glas och är väldigt nöjd. nackdelen med glas är ju om man tappar dom så är risken stor för sprickor.

Köpte mina nya på Ebay.

En sak med Costa ni skall ta med en nypa salt är deras "livstids garanti" Dom har fått/får mycket kritik för den!

Det är med andra ord bara att pröjsa om något händer så länge du inte kan bevisa att det är ett tillveknings fel.

$T2eC16VHJIIE9qTYKJ8NBQ3M6P4pdg~~60_12.J

dem e grymt snygga! det är ett par double haul jag beställt också, i svart dock =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kör Costa Permit med Amber blue mirror 580 G, Är grymt nöjd med det lilla lilla minuset att dom kan kännas lite mörka vid vissa ljusförhållanden.

 

Men Costa andas KVALITÈT, det känns på dom att det är as good as it gets.

 

Glasen är dessutom helt repfria vilket gynnar en klant som mig...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...