Hoppa till innehåll

Tips på kul fiske under midsommarhelgen


Bigsalmon

Recommended Posts

Jag är gräsänkling över midsommarhelgen och vad tänker man då? Jo, fiske!

 

Men vart ska jag åka? Norge, Jämtland, västkuståarna? Harr och öring önskas.

 

Tips mottages tacksamt. Typ åtta timmar i bil är inget problem = ca 60 mil från Katrineholm.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åh vilken tur...tänk om man kunde få bli gräsänkling över midsommar... jag skulle åka mot Norge. :)

Äh, gör som jag istället! Fira midsommar med hela familjen, lite god mat, en tältkåta och några flugspön vid en öring/rödingsjö med feta vulgatakläckningar... ;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åh vilken tur...tänk om man kunde få bli gräsänkling över midsommar... jag skulle åka mot Norge. :)

Äh, gör som jag istället! Fira midsommar med hela familjen, lite god mat, en tältkåta och några flugspön vid en öring/rödingsjö med feta vulgatakläckningar... ;)

Nu retas du bara...

Så skulle en dröm-midsommar se ut.

Min sambo avskyr flugfiske. Antagligen för att jag lägger ner så mycket tid och pengar på det. :)

Midsommar med hela familjen säger du?

Hmm...känner du för att adoptera en vuxen karl tro?

:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu retas du bara...

Så skulle en dröm-midsommar se ut.

Min sambo avskyr flugfiske. Antagligen för att jag lägger ner så mycket tid och pengar på det. :)

Midsommar med hela familjen säger du?

Hmm...känner du för att adoptera en vuxen karl tro?

:)

Vi gör inte så många tripper ihop per år... par-tre övernattningsturer och en handfull-tiotalet dagsturer... deras intresse kanske inte riktig är på samma nivå som mitt...  :P

 

Skulle gärna adoptera om du bara inte varit så jävla stilig! Vill ju inte spela andrafiolen härhemma... :o

Redigerad med jani
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu retas du bara...

Så skulle en dröm-midsommar se ut.

Min sambo avskyr flugfiske. Antagligen för att jag lägger ner så mycket tid och pengar på det. :)

Midsommar med hela familjen säger du?

Hmm...känner du för att adoptera en vuxen karl tro?

:)

Vi gör inte så många tripper ihop per år... par-tre övernattningsturer och en handfull-tiotalet dagsturer... deras intresse kanske inte riktig är på samma nivå som mitt...  :P

 

Skulle gärna adoptera om du bara inte varit så jävla stilig! Vill ju inte spela andrafiolen härhemma... :o

Du behöver inte vara orolig. Jag har en personlighet som gör mig odräglig. Fullständigt avskyvärd och motbjudande för alla och envar.

Adoptionsförfrågan var för övrigt en användarprofilkapning av min sambo som tillsammans med mina föräldrar försöker få en drägligare tillvaro. :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kan varmt rekommendera Sorsele området. Just midsommar helgen brukar vara den bästa Vulgata tiden och de kan vara ett riktigt häftigt fiske då du har stor chans att få Grov öring och röding på torrfluga i sjöarna. Sorsele har sjöar som hyser Grov öring och röding av fin storlek. Finns även Harr av fin medelstorlek där. Tycker Sorsele är ett kanon ställe med ett varierande fiske under midsommaren. Vulgata fiske i någon av sjöarna samt fint torrfluge fiske i någon av strömmarna och då under midsommar helgen kan jag rekommendera att testa Juktån, där hittar du harr och öring. Dras fina harrar och öringar där vid midsommar vet jag av egna erfarenheter. Du har även Njukterbäcken och Gargån i Sorsele området där du kan ha ett riktigt fint Nymf fiske efter Harr, du kan även ha ett fint torrflugefiske där naturligtvis :) Ska själv till Sorsele under midsommar helgen och jag är hur taggad som helst.Lär blir ett roligt och varierande fiske i allt från strömmar, sjöar till mindre tjärnar. Men blir att lägga mest vikt på Vulgata fisket vilket är givet för mig.  Om du inte har sett " Ett fiskeår längs Vindelälvsdalen" borde du se den, finns på youtube, där fiskar dom med vulgata i sorsele :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte vara orolig. Jag har en personlighet som gör mig odräglig. Fullständigt avskyvärd och motbjudande för alla och envar.

Adoptionsförfrågan var för övrigt en användarprofilkapning av min sambo som tillsammans med mina föräldrar försöker få en drägligare tillvaro. :)

:o När du lägger fram det på det viset så blir det ju helt oemotståndligt!! Börjar med pappersarbetet ASAP!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har oxå blivit gräsänkling på midsommar, känns jobbigt :)

Onsdagen veckan efter är en långhelg planerad i Älvdalen så det vore kul att åka ngn annanstans över midsommar.

Tips på fantastiska vatten kring mellan Stockholm och östersundsområdet emottaged gärna!

Är Långan och Hårkan några vatten att satsa på eller finns det bättre ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vet inte om det fanns röding där jag var men det gick frustrerande många headandtail-vak en bit utanför min kastförmåga med klass 3 spöt. Hade fiskat några pooler uppströms om denna tjärn. Sexan låg i bilen.. =)

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...