Hoppa till innehåll

Viktig information om Köp&Sälj


Runarsson

Recommended Posts

Det är inte det optimala namnet... ämnesmoderering. Jag tvivlar på att många medlemmar tar för givet att den även är för dom, och inte bara för moderatorer. Den skulle säkert användas av fler om det stod något mindre avledande... 'ämneshantering' eller nåt sånt. Går det att fixa Niclas?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med stor röd text på ;)

Det är inte det optimala namnet... ämnesmoderering. Jag tvivlar på att många medlemmar tar för givet att den även är för dom, och inte bara för moderatorer. Den skulle säkert användas av fler om det stod något mindre avledande... 'ämneshantering' eller nåt sånt. Går det att fixa Niclas?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På tal om ämnesmoderering, borde det inte gå att ha en stor fet röd pil någonstans som uppmärksammar folk på att det bara tar två klick att ta bort sin annons själva?

Jag skulle gissa att majoriteten av dem som byter rubrik till "SÅLD TA BORT" eller skriver ett inlägg med "såld" inte har en aning om att funktionaliteten finns. Det går ju faktiskt snabbare att ta bort den själv än att byta rubrik och så får ni moderatorer lite mindre att göra. Win/win :)

Jag har fått för mig att det bara är moderatorer som kan ta bort inlägg men nu vet jag bättre. Jag har alltid ändrat rubriken till såld.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sorry - jag kanske skulle sagt att jag använder tapatalk, det är i den kontexten jag inte lyckas. (det är säkert fortfarande handhavandet som brister)

Bra anvisningar annars, jag hoppas och tror att andra har nytta av dem!

 

Aaahh... jo, så illa verkar det vara. Som medlem verkar man varken kunna redigera ämnestitel eller radera ämnen I Tapatalk.

Men det är inte tvärstopp för det. Med ett par extra klick kan du dock göra det FRÅN Tapatalk:

 

1: Öppna tråden och klicka på menyknappen.

 

post-4585-0-53760200-1431351176_thumb.pn

 

 

2: Välj Webbvy (eller vad det nu kan stå som betyder samma sak).

 

post-4585-0-81967200-1431351185_thumb.pn

 

 

3: Tråden öppnas i webbläsaren (ev. efter en inloggning). Klicka på Visa modereringsverktyg längst ned i tråden.

 

post-4585-0-43144600-1431351194_thumb.pn

 

 

4: I en telefon har du bland knapparna både Redigera ämnestitel och Radera. I en surfplatta har du tydligen bara Stäng och Radera, men om du klickar på Redigera i trådens första inlägg kan du även redigera ämnestiteln (vilket förstås funkar med telefonen också).

 

post-4585-0-19400000-1431351245_thumb.pn post-4585-0-96191100-1431352226_thumb.pn

 

 

 

... och så redigerar du titeln eller tar bort ämnet med Tapatalk som utgångspunkt:)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

[emoji3] Suverän instruktion!

Jag tror inte att jag minns det där i huvudet, men nästa gång behovet föreligger skall jag öppna den här tråden!

 

Det är ju ganska rakt på, så det fixar du nog. "Hur visade jag den i webbvy nu igen? Ja visst ja... med Webbvy." Sen har du fyra alternativ... men du vill varken svara, dela på Facebook eller dela på Twitter, så då är det bara en kvar som kan gömma verktygen... modereringsverktygen. Sen Redigera ämnestitel respektive Radera är ju ganska beskrivande namn för dom knapparna.

Om du sitter men en platta och inte får Redigera ämnestitel på silverfat med dom andra modereringsverktygen är ju inte det någon katastrof heller. Du sitter väl knappast med Radera framför ögonen och gnisslar tänder över att du inte kommer ihåg hur du ändrar titeln till 'Ta bort'.  :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...