Hoppa till innehåll

Patagonia Azul - erfarenheter ?


C.Osbakk

Recommended Posts

Jag har kört med Patagonias lättviktsvadare och skor hela sommaren. Jag är riktigt nöjd, av två anledningar;

 

1) Mindre kondens då det inte är 18 lager av något membran

2) De håller tätt och är riktigt lätta och smidiga. Jag har vandrat i mycket vide med dessa under sommaren utan att de gått hål så jag antar att de lager (vet ej hur många) som finns ändå håller god kvalitet.

 

5 S av 5 möjliga!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har kört med Patagonias lättviktsvadare och skor hela sommaren. Jag är riktigt nöjd, av två anledningar;

 

1) Mindre kondens då det inte är 18 lager av något membran

2) De håller tätt och är riktigt lätta och smidiga. Jag har vandrat i mycket vide med dessa under sommaren utan att de gått hål så jag antar att de lager (vet ej hur många) som finns ändå håller god kvalitet.

 

5 S av 5 möjliga!

 

Awesome!! Verkar lovande alltså, blir så få fiske dagar / år för mig så känner att Simms vadare inte gör sig riktigt rätt med tanke på priset :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
1 hour ago epalm sa:

Gör ett försök till att damma av den här gamla tråden. Någon som har testat Rio Azul? Efter 10 år i mina gamla kinetic är det dags för nya vadare, spanat in rio azul men hittar dåligt med omdömen. 

Fortsätter berömma dem. Är inne på mitt andra par nu. Sålde det första, inte ett hål, jag fick en köpare och såg en chans till ett par nya. Skorna däremot hade ena sulan släppt på. Jag limmade och det funkade. Fortfarande 5 S av 5 i kategorin mest bang for the buck.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha tro det eller ej men jag har fiskat otroligt mkt i mina gamla kinetic! Dom har hållt otroligt bra och är rejäla, dock är väl inte komforten den bästa :)

Det låter ju som ett bra betyg Staffan, tack! Ja priset är ju onekligen en betydande faktor, sen just att dom verkar lätta och lite snällare att vandra längre sträckor med (blir mkt fjällfiske). Sen är väl miljöaspekten ett plus! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...