Hoppa till innehåll

Hjälp med lite info om Hardy spöt


Dieseldoris

Recommended Posts

Hejsan!

 

Har ett gammalt Hardy Ultralite 9.6' #7, 2-delat

 

Jag skulle vilja veta hur jag kan få reda på när det är tillverkat. och ett ev värde.

Det är i bra skick, endast lite missfärgad kork som jag tänkte rengöra.

Resterna från en adresslapp sitter på tuben, skall tvättas bort av mig

 

Se bilder.

 

 

 

post-15998-0-80156100-1427527190_thumb.j

post-15998-0-60402500-1427527194_thumb.j

post-15998-0-79333900-1427527196_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Har ett gammalt Hardy Ultralite 9.6' #7, 2-delat

 

Jag skulle vilja veta hur jag kan få reda på när det är tillverkat. och ett ev värde.

Det är i bra skick, endast lite missfärgad kork som jag tänkte rengöra.

Resterna från en adresslapp sitter på tuben, skall tvättas bort av mig

 

Se bilder.

Hej !

 

Ditt spö är tillverkat mellan 1995 och 2002. Om du lägger ut numret som finns på spöt ( alla Hardys spö då hade ett individuellt nummer, bare det läckert ! Via det nummer kan du få veta månad och år för produktionen av just ditt spö. Hardys Ultralite spön var och är fortfarande mycket lätta och riktigt trevliga att fiska. Halvsnabb aktion. Ett lite speciellt Hardy-spö eftersom det är den enda av Hardys spö-serier i kol som inte har spigott-samling men däremot top-over. ( lite lägre vikt ) Serien fanns från 7,6" # 4 till 10,6" #7, i allt 12 olika, + en travel-serie i fyra delar med fyra olika modeller. Jag har i många år fiskat med det minsta av dessa Ultralite-Travel; 8,6 # 5, ett underbart trevligt spö som klara det mesta. Pris : Ditt spö har som nytt kostat kring kr. 5.000 ( inget billigt spö alltså ) Skulle tro att ett bra pris nu ligger kring kr. 3.000. Till det priset får nya ägaren ett underbart spö för t.ex. havöringsfiske eller lättare laxfiske.

Tight lines  Steen

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Spöt är också till salu till rätt pris :)

Ditt Hardy Ultralite-spö är tillverkat i augusti ( I ) och det är tillverkat 1996 ( D ) det är nummer 6437 av tillverkade spön i denna serie, det finns alltså endast ett sådant spö = ditt men givetvis ett antal liknande, Ultralite-spön i olika storlekar.

Tight lines !  Steen

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad säger att ditt spö är i bättre skick än spöet i den andra annonsen?

Sen är det en rätt stor skillnad att sälja som privatperson och som i den andra annonsen som är ett vad jag tror väl känt företag. Jag tror du som privatperson ska vara nöjd med 1500 för spöet, lite svårare också att sälja ett tvådelat. Men det är ju bara vad lilla jag tycker och tror [emoji4]

Ha det bäst!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...