Hoppa till innehåll

Simms service?


diesel82

Recommended Posts

Skicka ett mail och säg som det är med ägaren av den förra butiken etc. Förmodligen/kanske kommer FFE att hänvisa dig till en annan butik och om dom gör det så kommer FFE att skicka en fraktsedel med mail till den butiken som dom sen skriver ut och i så fall får du frakten gratis. Eftersom vadarna läcker i en söm så tror jag det funkar att göra så.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

FFE har fantastisk service och fixar det allra mesta snabbt och utan några problem alls.

Men det förutsätter att man har kvitto (på Simms) och att man registrerat sitt Scott spö efter köp.

Har man inte gjort det är det inte enkelt att få hjälp där. Eller dyrt om man till exempel är ägare nummer två på ett Scott spö.

Man kan ju tycka vad man vill om det. Men det jag i vart fallt menar är att butiken man köper från borde påpeka det väldigt tydligt när man köper varan!

Otroligt frustrerande att hamna i den situation du är i nu. 

Lycka till och hoppas det ordnar sig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

FFE har fantastisk service och fixar det allra mesta snabbt och utan några problem alls.

Men det förutsätter att man har kvitto (på Simms) och att man registrerat sitt Scott spö efter köp.

Har man inte gjort det är det inte enkelt att få hjälp där. Eller dyrt om man till exempel är ägare nummer två på ett Scott spö.

Man kan ju tycka vad man vill om det. Men det jag i vart fallt menar är att butiken man köper från borde påpeka det väldigt tydligt när man köper varan!

Otroligt frustrerande att hamna i den situation du är i nu.

Lycka till och hoppas det ordnar sig!

Får vända upp å ner på lgh igen, risken är att det lilla babskvittot försvunnit när tanten städat :'(

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du testat att vända dig direkt till Simms? Jag hade ett garantiärende med Patagonia, och skippade att gå till butiken jag köpt vadarna i och gick direkt på Patagonia istället: ringde dem i måndags, nya vadare på väg från dem nu. Simms bör väl ha samma typ av service?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fick tillbaka vadarna idag, var iväg ca 4v.

stort tack till allfly i mörrum som hjälpte mig med reklamationen

dom bytte bägge strumporna och fixade pinnhols + en söm kostnad 0kr fast

dom var mer än ett år gammla (2,5år) fick betala en frakt på 169kr så jag är så nöjd man

kan bli,, nästa par vadare blir definitivt simms igen :)

Redigerad med diesel82
  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...