-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
By Line-speed · Posted
Tror bestämt att kanten på krympslangen kommer fastna mer i ringarna än öglorna.. Kanske funkar me lite uv-lim att kanten blir mjukare. 🤔 -
4st Möss-prototyper som inte hann testas föra säsongen och nya är på gång så säljer dessa, Bundna på Partridge seastreamer size 2 & 4. 99:- + porto sänd pm
-
By EsbjörnKöhler · Posted
Min tanke är att länka ihop skjutlina och klump med öglorna som redan finns på linan och som man vanligt gör, sedan bara smälta en tub över för att göra det smooth. Förstår du hur jag menar? Då är det starkt och man slipper klippa sönder lina då jag bara vill ha tuben för att göra en glidande övergång. Har ingen aning om hur det blir men det kan ju vara värt att testa. -
By BertKarlsson · Posted
Helt rätt! Så om jag kastar lite snett uppströms och håller hyfsad spänning i linan medans jag följer nymfen så borde jag kunna ta mig några firrar? -
Det går ju också att skala av coatingen både på klumpen och skjutlinan ca. 5 cm., och sammankoppla dem med en kirurgknut eller blodknut. Men det gäller att man ser till att justerar kärnan på båda linorna så coatingen från båda kommer så nära varandra som möjligt, innan man drar åt knuten. Det brukar gå att få till en glipa mellan coatingen på 1 - 1,5 cm mellan de båda, även om det är lite pyssel. Lätt att täcka glipan me Aquasure. Skarven kommer säkert märkas när linan far genom ringarna, men är inget som stör. Tycker däremot att det känns bra att känna var skarven går mellan klump å skjutlinan. Funkat bra för mig. ; )
-
Tjänster som filmframkallning ingen tull eller moms. Om man fotar E6 fortfarande (som jag) proffslab peak-imaging rekommenderas. Normalt blixtsnabb hantering men brexit och covid fördröjer minst en vecka eller två.
-
Enklast att kasta rakt ut eller lite snett uppströms och hålla kontakt med flugan (med förtyngd nymf) utan att den draggar (ej rör sig fritt) för mycket. Med tiden lär man sig balansen. Man vill ha en viss kontakt så man känner huggen och krokar fisken. Sen finns det överkurs med selektiv vakande fisk och mer ytnära nymffiske som är betydligt svårare. Där blir man aldrig riktigt klok. Svårt frustrerande och konfunderande kan det vara ibland, men är just det som är charmen med flugfiske tycker jag. En rejäl utmaning med belöning av lycka när man har överlistat fisken!
-
Utrensning av flugor.....................5st white/pearl bundna på Kamasan k80 streamer size 6 75:- + 11:-porto. Sänd pm
-
https://www.rudiheger.eu/se/belly-boot-zubehoer/boats/outcast-fish-cat-4-lcs-belly-boot.html Jag köpte min av Rudi. 👍😊
-
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0
-