Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat

Jag har sett att förr hade Loop rullar i grafit som verkade ha varit lätta och ändå åt det billigare hållet. Finns det något sånt att köpa nu?

Publicerat

Ja, Loop graphite var extremt lätt, 87 gram om jag minns rätt. Och kunde ändå rymma en sjuans lina å lite backing. En begagnad borde väl gå att hitta för en femhundring? 

Publicerat
20 hours ago, Karl T said:

Låter som Okumas territorium, googla på Okuma. 

Dom har ju en billig grafitrulle men den är inte speciellt lätt.

15 hours ago, M.Thors said:

Ja, Loop graphite var extremt lätt, 87 gram om jag minns rätt. Och kunde ändå rymma en sjuans lina å lite backing. En begagnad borde väl gå att hitta för en femhundring? 

Det hade ju varit fint om det gick att köpa en så lätt rulle direkt över disk om man vill ha ett gäng linor upp spolade. Jag får kanske spana lite på aliexpress och tradera.

Publicerat
1 hour ago, Karl T said:

Hur lätt rulle behöver du?? 🤔🧐😆

Inte väldigt lätt. Utan vill mest se om jag missat något billigt alternativ.

Publicerat
15 hours ago, ALu said:

Vad anser du billigt, var går din gräns för vad som är lätt och vilken klass?

Det är ju lämpligt om jag sätter upp en sådan gräns också. Jag tänker mig en rulle som tar en lina med backing upp till #6.

Lamson Liquid kan vi ha som måttstock. Den är väl kanske så lätt man kommer utan att gå till extremer? Och ganska överkomligt pris, inte billig men inte dyr. Så för att räknas som billig så hade jag tänkt mig några hundralappar billigare än den.