Hoppa till innehåll

Forshagaforsen!


Anglurs

Recommended Posts

Hej på er! Jag ska snart flytta till forshaga och kommer lägga en del tid i forshagaforsen är tanken. Jag undrar vad för längd/klass på spö som funkar bra där. Har för tillfället ett 11 fots switch klass 7, en 12.6a klass 8 och en 14 fots klass 10 som tvåhandsutrustning. 

Jag har också hört att det går att få en del fina gäddor där. Hur funkar gäddfisket där överlag? Kanske fel forum ang frågor om gäddan där men vet någon så vet någon!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,
Jag tror att jag har hygglig koll på forsen.

Så länge det är båtfiske, vilket det ofta är på zon 2/3 så rekommenderar jag starkt att du håller dig till 14-fotaren, eller möjligen 12'6, det är stor fördel med längre spö - och helst inte för mjukt när man ska landa fisk från båt.

Switchen blir toppen på zon 1 :)

 

Gäddfisket har gått ner en hel del men nog tas det fortfarande gäddor, det finns speciella områden avsatta för gäddfiske.

 

Kartor och en massa info finns på forshagaforsen.com

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago, Ismo said:

Jooo! Ber om Ursäkt!..Karins fel..vart ju fet på/med kosten..

MEN!!!.vilken fors ???? pratar dom om?

Denna:
image.png.39bf6ae942e49e1966ea43e7f5f86561.png
Efter viss "grön" verksamhets introduktion för drygt 100 år sedan är den inte riktigt lika fri och vacker längre.
Tidigare var det en riktigt läcker trappstegsfors.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Ismo said:

En fråga!!.innan Kraftverket!!!..fanns det en FORS???

Men för helvete ismo, läs vad gubben skriver 😂😘

"Efter viss "grön" verksamhets introduktion för drygt 100 år sedan är den inte riktigt lika fri och vacker längre.
Tidigare var det en riktigt läcker trappstegsfors."

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

39 minutes ago, Ismo said:

Den borde väl heta! Forshaga KRAFTSTATION numera...lite "fors"..ut fr damluckorna...nått!:P

Håller med! Lite tragikomiskt när det som en stad är namngiven efter något inte längre passar in då det som den namngavs av har blivit förstört. Jag bor ju till exempel i Trollhättan och vad man gjorde med älven här en gång i tiden för att öka elproduktionen är rent kriminellt.

Kanske läge för Kiruna att byta namn också eftersom snart hela staden flyttats från sitt ursprungliga område? ;) Teoretiskt sett blir det ju en annan stad :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, Lodjur said:

Håller med! Lite tragikomiskt när det som en stad är namngiven efter något inte längre passar in då det som den namngavs av har blivit förstört. Jag bor ju till exempel i Trollhättan och vad man gjorde med älven här en gång i tiden för att öka elproduktionen är rent kriminellt.

Kanske läge för Kiruna att byta namn också eftersom snart hela staden flyttats från sitt ursprungliga område? ;) Teoretiskt sett blir det ju en annan stad :P

Inget namnbyte pågång, annat än arbetsnamnet NKC🙂

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...