Hoppa till innehåll

G.loomis imx pro v2 690-4


Robiin

Recommended Posts

Då mitt streamerspö sage X 691 fick för sig att det var en bra idé att knäcka toppen mitt i säsongen så blev jag tvungen att införskaffa en annan stark sexa då det kommer ta 3-4mån för sage att reparera det... 

 

Sökte ett spö som var hyfsat likt så efter lite (eller massa) recensions läsningar föll det tillslut på ett g.loomis imx pro version 2. Och måste börja med att säga att jag är imponerad.... ca halva kostnaden mot vad mitt andra spö kostade nytt men minst lika trevligt. Snygg finish och Spöt jobbar progressivt i klingan rätt djupt ner och power finns det... återkommer med lite mer info om intresse finns efter min resa till lappland om 2 veckor där spöt ska hård-testas. 

20230626_145902~3.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser fram emot att läsa om det.
IMX Pro, speciellt #7 har ju lyfts fram som ett ruskigt prisvärt och bra streamerspö i amerikanska tester och på forum och eftersom mitt streamerfiske liknar mycket att av hur de fiskar med streamers där tror jag att det skulle passa mig, kanske bättre än mitt nuvarande #7 (Clutch Archipelago). Kanske är det också lite mer allround än mitt Sage Payload som jag har i #6.



 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago, Sahlberg said:

Ser fram emot att läsa om det.
IMX Pro, speciellt #7 har ju lyfts fram som ett ruskigt prisvärt och bra streamerspö i amerikanska tester och på forum och eftersom mitt streamerfiske liknar mycket att av hur de fiskar med streamers där tror jag att det skulle passa mig, kanske bättre än mitt nuvarande #7 (Clutch Archipelago). Kanske är det också lite mer allround än mitt Sage Payload som jag har i #6.



 

Kul att höra! Återkommer när det fått smaka på lite ledade streamers och förhoppningsvis drillning av öring 😃

Linan jag kör till är en rio elite predator 3D I flyt/inter/sjunk3

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Riktigt imponerad av spöt! Hanterar allt som behövs till öring fisket i fjällen. Klarar av sjunklinor med större streamers men skickar även ut en torrfluga delikat. (Dock föredrar jag mitt centric och sage X I klass 4 till det sistnämnda) snyggt jobbat loomis!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.


















×
×
  • Skapa ny...