Hoppa till innehåll

Kultur...


Oops

Recommended Posts

För mig är det mer Hetero, fast vi har väl alla våra böjelser.

Bögeri är mer det där LTS eller va de hette..... ;)

Allt man köper som man igentligen inte behöver är prylbögeri, oavsett om det är hantverk eller inte. Prisfaktorn avgör hur mycket bögeri det är  :P :P :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Allt man köper som man igentligen inte behöver är prylbögeri, oavsett om det är hantverk eller inte. Prisfaktorn avgör hur mycket bögeri det är  :P :P :P

Och vart går gränsen på behov och icke behov....Jag kan säga Dig att minimalismen skapar inte ett jävla dugg....Ingen efterfrågan på produkter, ingen som kan försörja sig i produktionsledet, och hur jävla tråkigt blir det inte. Och äger du inte en enda onödig pryl så är Du välkommen att kasta första stenen... ;) ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och vart går gränsen på behov och icke behov....Jag kan säga Dig att minimalismen skapar inte ett jävla dugg....Ingen efterfrågan på produkter, ingen som kan försörja sig i produktionsledet, och hur jävla tråkigt blir det inte. Och äger du inte en enda onödig pryl så är Du välkommen att kasta första stenen... ;) ;D

Och vad har det med definitionen av prylbögeri att göra  :-* :-* :-*

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det vet jag redan  ::) ::) ::)

Dyra fiskespön och trådlösa routrar, det du oops ;)

Haha...Det går väl an att köpa trådlösa grejer...Men när ett antal "dataexperter" sedan kliar sig i skallen och mumlar saker som jag inte förstår när dom ska installera skiten...nu talar vi onödiga grejer, fullständigt hopplöst att använda...Jag kan öppna butik i skit som experterna inte fått ihop...Skrivare, (köp den här så funkar det) routrar, trådlösa kort och fan hans moster...Men men, det håller ju hjulen rullande Så vad är väl en användbar rulle och ett spö för bekymmer... :P ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha...Det går väl an att köpa trådlösa grejer...Men när ett antal "dataexperter" sedan kliar sig i skallen och mumlar saker som jag inte förstår när dom ska installera skiten...nu talar vi onödiga grejer, fullständigt hopplöst att använda...Jag kan öppna butik i skit som experterna inte fått ihop...Skrivare, (köp den här så funkar det) routrar, trådlösa kort och fan hans moster...Men men, det håller ju hjulen rullande Så vad är väl en användbar rulle och ett spö för bekymmer... :P ;D ;D

Förmodligen hade du inte vare sig rulle eller spö sedan tidigare  ::):P ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















  • Inlägg

    • Ja men att hitta dessa material för dom pengarna för gemene man är tämligen omöjligt idag, därför anses det nog vara exklusiva material Räv är billigt och finns i överflöd  Apa är något jag har valt bort pga min egna moral men jag dömer inge som väljer att använda det materialet
    • Lyckligtvis bor man i Norge bland laxälvar i Finnmark 😌
    • Frågan var väl egentligen _när_ säl, isbjörn, gp och påfågel gick från att vara _fullständiga baiscs/standards_ hemma hos varje aspirerande flugnindare, till att vara något _exklusivt_ (jag skolkade nog från skolan den dagen de berättade det...)? Frågan var väl vidare hur en Ullsock (GP/säl), General P. (GP/säl/speyhackel/isbjörn) eller Sunray (ekorre/apa/påfågel alt  isbjörn/isbjörn/påfåhel) på något vis skulle kunna anses vara _exklusiva_ och/eller _komplicerade_ och/eller _överdressade_? Poängen var, såklart, att det är bland de mest basic flugor och snabb-bundna flugor som finns (i princip) och att de existerat väldigt länge - de är samtliga konstruerade för att uppföra sig på ett visst sätt i vattnet och därmed tjäna som exempel på att en tvåtums hårvinge i räv uppför sig på ett helt annat sätt i vattnet än en fyra-sex tum lång vinge i isbjörn, apa eller get. Att jag sedan gillar att sätta JC på fiskeflugor är ju för att jag har fick en halvnacke gratis när en bekant slutade binda. Jag bytte till mig lite apa mot vintage isbjörn som jag också i sin tu8r bytt till mig... De två gamla GP-skinnen jag har liggandes har jag köpt i butik för en hundring eller så per styck. Så - hela mitt bindkitt för den här typen av flugor (omø inkluderat) har kostat mindre än 250:- (tvåhundrafemtio kronor) exklusive krok bindtråd och dubbing (Ice Dub kostar väl nån tjuga per påse).   Komplicerat? Nä. Asenkelt. Exklusivt? Nä. Snorbilligt. Exotiskt? Nä. Inte särskilt. Isbjörn finns i grannlandet, påfågel hos grannen, säl på kusten och GP... ja, det finns som regel i en skapligt sorterad flugnindningsbutik. Om inte byts den enkelt ut mot fiery brown Harelines Saltwater Hackle - som finns precis över allt och kostar 70:-/påse eller så. GP är dock behagligare att binda med, imho - man slipper hackeltång...
    • Zonkertubfluga... Men... vad är namnet på donatordjurets art...  
    • Vikten är egentligen bara viktig för tillverkaren för då får den något att skriva ut som är lätt att jämföra med andra spön.    Är spöt bra så spelar vikten ingen direkt roll. 
    • Nu med bilder. (Dock "vitprickiga" ljusreflektioner från lysröret vid köksbänken.)
    • Hej,  Det beror ju helt på hur mycket snö som är kvar i maj/juni, hur vädret gör och när vårfloden kommer/toppar. Ut från egna erfarenheter skulle jag säga att vecka 26 är en "chans-vecka" I norrligaste delarna av Sverige. Jag har upplevt allt från omöjligt högt vatten och 2 grader till sommar,  lågt vagten och 20+ grader.  Så det är en väldigt svår fråga. Jesper DK  
    • Jag säljer ett helt nytt Hardy Ultralite NSX 8,6 fot #5. Det är den fyrdelade "vanliga" versionen (inte SR). Inköpt i november 2023 (kvitto finns). Läs mer om serien: https://www.adh-fishing.com/fly-rods/single-handed/hardy-ultralite-sintrix-nsx-single-handed-fly-rod?number=P-16543.1 Pris: 3800 kr med fri frakt inom Sverige. /Henrik
  • Ämnen

  • Bilder

×
×
  • Skapa ny...