Hoppa till innehåll

Norgepremiären!


Sunray

Recommended Posts

Det drar ihop sig!

Snart bara tre veckor kvar tills man står där vid älvkanten vid midnatt 1:e Juni! :) :) Sugen som bara h-e just nu...

Nån mer som skall iväg på tidigt junifiske?

/ PJ

Kommer inte iväg på någe fiske före v29.

Men ser fram emot några fina sms-rapporter från dig under premiärveckan ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det drar ihop sig!

Snart bara tre veckor kvar tills man står där vid älvkanten vid midnatt 1:e Juni! :) :) Sugen som bara h-e just nu...

Nån mer som skall iväg på tidigt junifiske?

/ PJ

Ja jäklar vad häftigt det ska bli! Första norgepremiären för mig faktiskt och den sker i Orkla. Dock kommer vi säkert över på en kaffe några dagar efter premiären då det ju som bekant finns fina kortvald att prova i din älv Pär :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jäklar vad häftigt det ska bli! Första norgepremiären för mig faktiskt och den sker i Orkla. Dock kommer vi säkert över på en kaffe några dagar efter premiären då det ju som bekant finns fina kortvald att prova i din älv Pär :)

Kanonkul om ni kikar förbi, Pontus!

Vilka är ni som fiskar? Du, Ola och Sluken?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om förutsättningarna vid premiären? jag tror det är väldigt mkt snö kvar i fjällen...

Verkar vara ganska bra med snö, iaf i upprinningsområdena för Orkla, Surna å Driva, och den stora fördelen är att det är rejält "blöt" snö, med stort vatteninnehåll, som kommit nyligen. Mycket bättre än torr gammal vintersnö som bara ångar bort de första varma soldagarna.

Ser lovande ut! Bara det nu kommer lite extra värmeväder sista veckan så att tempen får en extra kick, och en extra skvätt lockvatten åker ut i fjorden, så kan det bli kanon!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej, V 25 brukar vara en säker vecka när det gäller vattenföring, det är därför jag brukar starta upp säsongen med den veckan.

Sedan kan man dessutom alltid hoppas på att något stort kliver på såpas tidigt på säsongen :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.



















×
×
  • Skapa ny...