Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Norgepremiären!

Featured Replies

Det drar ihop sig!

Snart bara tre veckor kvar tills man står där vid älvkanten vid midnatt 1:e Juni! :) :) Sugen som bara h-e just nu...

Nån mer som skall iväg på tidigt junifiske?

/ PJ

Jag vet inte om jag är ambivalent eller bara har svårt att bestämma mig...

• Replies 211
  • Views 39.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såhär 11 år  senare kan jag meddela att det mesta nu är packat och att det snart är dags!

• Andersson
    Andersson

Skitfiske till er som åker upp på premiären! Jag är bra avundsjuk på er😏 Själv får jag vänta till vecka 26 då det blir några dagar i Driva på SJFF:s sträckor.

Blir ju inte förrän i mitten vi fiskar, så får suga i oss alla snaskiga detaljer från din vecka Sunray :)

Zpey-logo-m1.png

Spännande är bara förnamnet, Kommer att lägga ut flugan 00.01 den 1 Juni. Dock en bit upp i Stjördal. Men det spelar ingen roll. Känslan är och förblir den samma.

Önskar alla en fantastisk säsong oavsett var och när ni vadar ut:).

Mvh Mcloud

Ebonit är som Kryptonit = man blir knäsvag

Spikade fisken först senare i juni, men nog torde det bli ett tidigt kortfiske nånstans i Stjördalen elller Namsdalen!. Förmodligen inte 1/6 dock, men kanske första veckan iaf.

Catch & Relapse

Det drar ihop sig!

Snart bara tre veckor kvar tills man står där vid älvkanten vid midnatt 1:e Juni! :) :) Sugen som bara h-e just nu...

/ PJ

Kommer inte iväg på någe fiske före v29.

Men ser fram emot några fina sms-rapporter från dig under premiärveckan ;)

• Author

Kommer inte iväg på någe fiske före v29.

Men ser fram emot några fina sms-rapporter från dig under premiärveckan ;)

Skall göra vad jag kan! :P

Fruktansvärt långa 2,5 vecka kvar... Blir Loe i orkla 00.01 den 1a. O i år e ju prämiärveckan en dag längre:)

Hinner nog precis sladda in i tid för premiären vid midnatt.. Gaula såklart, hoppas att inte snösmältningen ställer till det allt för mycket de första veckorna.

"The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..."

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..."

Fruktansvärt långa 2,5 vecka kvar... Blir Loe i orkla 00.01 den 1a. O i år e ju prämiärveckan en dag längre:)

Hoppas Ni får det fint,

Hälsa så gott

Mvh Mcloud

Ebonit är som Kryptonit = man blir knäsvag

Ja ska hälsa dom. Ja slår en signal när ja har vägarna förbi stjördal så kommar ja över på en kaffe. ( eller några kast..)

Om mindre än två timmar kan man ju begå premiär i Björa! Väntar nog till juni med ett besök där för egen del dock.

Catch & Relapse

Det drar ihop sig!

/ PJ

Ja jäklar vad häftigt det ska bli! Första norgepremiären för mig faktiskt och den sker i Orkla. Dock kommer vi säkert över på en kaffe några dagar efter premiären då det ju som bekant finns fina kortvald att prova i din älv Pär :)

• Author

Ja jäklar vad häftigt det ska bli! Första norgepremiären för mig faktiskt och den sker i Orkla. Dock kommer vi säkert över på en kaffe några dagar efter premiären då det ju som bekant finns fina kortvald att prova i din älv Pär :)

Kanonkul om ni kikar förbi, Pontus!

Vilka är ni som fiskar? Du, Ola och Sluken?

Kanonkul om ni kikar förbi, Pontus!

Vilka är ni som fiskar? Du, Ola och Sluken?

Nix, Ola ska inte med förrän v.26. Sluken, Mats och jag blir det :)

Vad tror ni om förutsättningarna vid premiären? jag tror det är väldigt mkt snö kvar i fjällen...

• Author

Vad tror ni om förutsättningarna vid premiären? jag tror det är väldigt mkt snö kvar i fjällen...

Verkar vara ganska bra med snö, iaf i upprinningsområdena för Orkla, Surna å Driva, och den stora fördelen är att det är rejält "blöt" snö, med stort vatteninnehåll, som kommit nyligen. Mycket bättre än torr gammal vintersnö som bara ångar bort de första varma soldagarna.

Ser lovande ut! Bara det nu kommer lite extra värmeväder sista veckan så att tempen får en extra kick, och en extra skvätt lockvatten åker ut i fjorden, så kan det bli kanon!

Ser ut som att vädret slår tvärt om nästa vecka, från mer eller mindre vinter till sommarvärme. Förhoppningsvis gör solen att iaf en del av snön dunstar, men det kommer nog att flomma på ganska bra...

"The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..."

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..."

Bara inte allt vatten är borta vecka 25... då har jag norgepremiär.

Håv.... vad är det? - Ahaaa, en sån där jobbig pryl som alltid är ivägen.

Vårfloden är ju mer eller mindre en månad sen, så det kommer nog inte bli vattenbrist omgående direkt...

Nej, V 25 brukar vara en säker vecka när det gäller vattenföring, det är därför jag brukar starta upp säsongen med den veckan.

Sedan kan man dessutom alltid hoppas på att något stort kliver på såpas tidigt på säsongen :)

Håv.... vad är det? - Ahaaa, en sån där jobbig pryl som alltid är ivägen.

Har inget Norgefiske spikat, j䫬a Matt Hayes (Devil smiley) Trodde inte det skulle bli s堪obbigt. M岠lite illa nu :P

Skitfiske p堥r br och systrar, comeback 2013. Alla fisken faller in fel just nu :(

40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.

stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

Javla skit tapatalk. Kanner mig som en idiot varje gang jag inte tanker. Inga aao ju :P

40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.

stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

Börjar enligt rapport bli riktigt varmt och skönt nere i Trondheim, fullt solsken och ordentligt varmt. Senare i veckan ska det bli typ 15grader varmt även om nätterna.

Blir nog blött framåt helgen...