Hoppa till innehåll

Vart skall jag åka för schyst röding och harr m.m ?


Guest Spacemonkey

Recommended Posts

Guest Spacemonkey

YES !!! Nu ere klart ! Uppkörningen gick som en dans :) Äntligen får jag framföra fordon större än klass 2 moppe :) Har siktat in mig på en SAAB 9-3 aero...280HK som jag hittade

i annoserna. Så snart é jag ute på vägarna. Så se upp nu alla Jämtar och Härjedalingar, för

nu kommer ytterligare en galen 08 och gör vägarna osäkra. :)) Skämt åsido....

Tänkte packa rullar och spön å ge mig upp till era trakter framåt juli/augusti...

Kanske hyra nått rum eller så i nån stugby.

SÅ!!! Har ni några tips om bra ställen där jag kan få full service, typ hotell(helst vandrarhem)och fiskebutik, krog, m.m. ?

Skulle också vara intresserad av en nybörjarkurs eller liknande

för flugfiske...  typ guidad tur för nybörjare?? Har ni några förslag om ort, och hur jag kan boka en sådan ?

Flugorna e bundna å klara , E12, Adams, rackelhanen, red tag, coachman(i alla dess former), Montana i  femtielva varianter, klinkhammers med parachute hackle m

Så ??? Har ni några tips för en 08 ? 

   

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

här borde man la kunna hitta nåt att läsa... om många åar/älvar i härjedalen/jämtland:

http://edgeforum.com/index.php?board=15.0

ljusnan eller hårkan eller.... tännäs...

eller däromkring....

men med hotell och fiskebutik och krog.... och bra fiske för nybörjare....

på ett och samma ställe? tjaaaa du....  ::) 8)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt förslag är Kultsjödalen - Saxnäs. Där finns bra fiske, hotell, vandrarhem, krog, fiskebutik och fiskeguider så det räcker och blir över. Alternativ 2. Sorsele som har ungefär samma prestanda vad gäller ovanstående och sist men inte minst - Arjeplog. Lite längre upp i norrland men bättre på samtliga punkter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förslag på ställen med bekvämligheter i närheten av fiskevattnen:

Saxnäs (öring, röding)

Ammarnäs (öring, röding, harr)

Sorsele (harr, öring)

Dorotea/Södra lappland (öring, harr)

Valsjöbyn (öring, röding, harr)

Tännäs (öring, harr)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

YES !!! Nu ere klart ! Uppkörningen gick som en dans :) Äntligen får jag framföra fordon större än klass 2 moppe :) Har siktat in mig på en SAAB 9-3 aero...280HK som jag hittade

i annoserna. Så snart é jag ute på vägarna. Så se upp nu alla Jämtar och Härjedalingar

"SAAB" har fört mig till, eller i anslutning till, fiskevatten många år i Jämtland... De är lite vana i alla fall ;D ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...