Hoppa till innehåll

Klockor....


Oops

Recommended Posts

hmmm har inte haft ett armbandsur på dom senaste 20 åren tror jag...möjligtvis hade jag nån med trasigt armband i fickan i ett par år .  var några år där tiden inte spelade större roll i mitt liv än att jag vaknade  o gick o la mej vid vissa klockslag.  allting var mer avslappnat på den tiden innan mobiltelefonsjävlarna  klev in o gjorde allt och alla tillgängliga överallt.  kom man försent till nånting så ifrågasattes det inte  på samma sätt det görs idag.  usch vad jobbigt det blev o tänka på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul tråd.

 

Det var först lite drygt 3 år sedan som jag började använda klocka, men sedan dess har intresset växt.

 

Nu till vardags använder jag en Bering 32339-742 . 

Vid fiske och annat när oömma saker krävs brukar jag använda en Police.

Och när det vankas finfest så åker antingen Beringklockan eller en Christina London på. Cristina-klockan har 12 diamanter och grejer, så det känns som den sitter på fel person när jag tar på mig den.  :P

 

Och då sambon måste ha tröttnat på att jag lägger klockorna lite överallt, så fick jag en fin låda till dem allihopa i julklapp.  :)

 

De två längst upp till vänster är helt gjorda i trä (förutom urverket). riktigt läckert, men man är lite rädd att ha sönder dem när man har dem på sig.

 

post-12911-0-34729400-1356728525_thumb.j

Redigerad med Norlén
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

cool tråd, ja har en orange Milgauss med svart bakgrund, trevlig klocka :)

nästan kotymt hos nordsjöarbetare, på ett eller annat sätt.

 

den passar så fint till min fiskeväst  :D

 

140897542_1.jpg

Mmmm en klassiker från Rolex, inte deras vanligaste modell....Personligen gillar jag urtavlor med både "streck och siffror" Vet inte om Millgaussen fanns med annat än streck i sina urtavlor ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tag är en jäkla fin klocka, dock lite för mycket "dykarklocka" för min smak. Dom har ju nischat sig ganska ordentligt i motorsportgrejen.

Fast kronografer är ju ofta spektakulära och lite hi-tech....... :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tag är en jäkla fin klocka, dock lite för mycket "dykarklocka" för min smak. Dom har ju nischat sig ganska ordentligt i motorsportgrejen.

Fast kronografer är ju ofta spektakulära och lite hi-tech....... :D

Därför är det skönt att kunna växla mot JLCn ibland. ;-)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...