Hoppa till innehåll

Gäddfiske i Mellan skåne!


joccee

Recommended Posts

ringsjön gillar jag inte själv:( Inte speciellt mkt fisk samt väldigt dålig medelvikt på gäddorna. plus att det är så stor sjö med lite fisk. Jag har hört om, kvesarumssjön, vaxsjön, sjöberga, dagstorpsjön, bosarpasjön, tjörnarpsjön?? Någon som har erfarenheter om någon av dessa små sjöar?

tack jocke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Karankesjön är nog ett bra allternativ, finns goda möjligheter för både vadning, flytringsfiske!, mycket näringsrikt och vass kring typ hela sjön.

Ifall du e intresserad så får du ansöka om kort nu ganska snart annars kanske du får stå i en vänte kö till nästa år, fick själv det förra våren:/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om du är ute efter fete gurkor så är nog inte sjöbergasjön något för dig. Jag upplever den som svårfiskad. Och du behöver något att flyta med för att det skall gå riktigt bra. Men bor du nära den så är det bara dit och fiska tills axeln rammlar ur led. Det är nästan vad jag har gjort iaf  :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Tjena, Går många fina gäddor i ringsjön, Vet en som tagit 5-6st på över 100cm iaf. Dock på trolling. Sen kvesarum kan va riktigt bra enda dagen och mindre bra andra, Men om du åker dit så är ett tips att fiska runt öarna där, de brukar funka iaf:) Fin sjö till fluga då de inte är speciellt djupt heller.

Hoppas du drar nytta av mina tips:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Häckeberga sjön eh nice o fluga i, sålänge du hyr båt där. Har själv haft bra fiske där med både fluga o jerk.

En liten outsider som ja iofs inte flugat i är dem två karpsjöarna nere i Lomma, kan va riktigt kul fiske där med bra storlek på gäddsen.

Ja hänger gärna på nån dag :)

// marr

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
ringsjön gillar jag inte själv:( Inte speciellt mkt fisk samt väldigt dålig medelvikt på gäddorna. plus att det är så stor sjö med lite fisk. Jag har hört om, kvesarumssjön, vaxsjön, sjöberga, dagstorpsjön, bosarpasjön, tjörnarpsjön?? Någon som har erfarenheter om någon av dessa små sjöar?

tack jocke

Ringsjön håller trots vad andra säger stor och fin gädda. Tricket är att hitta dom och att använda rätt metod. Vi har tagit flertalet nära tiokilosstrecket. Dock har dessa tagit på två saker: vertikaljgg i samband med gösfisket, och håll i er nu, klassiska vibrax och andra spinnare vid abborrfisket. Av någon anledning funkar spinnare sjukt bra på gädda i ringsjön. Flertalet gånger har abborrfisket med UL-prylar efter borre gett finfin gädda. Wobbler funkar på gös och abborre, men gäddan vill tydligen ha vildare saker. Jakt med fluga har gett abborre av större dimension, men ingen gädda ännu.

Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ringsjön håller trots vad andra säger stor och fin gädda. Tricket är att hitta dom och att använda rätt metod. Vi har tagit flertalet nära tiokilosstrecket. Dock har dessa tagit på två saker: vertikaljgg i samband med gösfisket, och håll i er nu, klassiska vibrax och andra spinnare vid abborrfisket. Av någon anledning funkar spinnare sjukt bra på gädda i ringsjön. Flertalet gånger har abborrfisket med UL-prylar efter borre gett finfin gädda. Wobbler funkar på gös och abborre, men gäddan vill tydligen ha vildare saker. Jakt med fluga har gett abborre av större dimension, men ingen gädda ännu.

Mats

Varit med om det på andra ställen. Bara spinnare o vibrax i synerlighet :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...