Hoppa till innehåll

Pauls fiskedagbok


Paul

Recommended Posts

Härliga bilder o text Paul o som sagt kanon trevligt träffas o detta får vi göra mera.Tyvärr ligger jag däckad i feber magont just nu men var en kanon dag helt klart.

Hoppas du repar dig snart!

Mvh

Paul

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Senare på eftermiddagen lade sig sländorna i hundratals på ytan. Ytan var som en matta av insekter och jag tror inte våra flugor kunde matcha "the real thing" idag. Jag hade ändå mycket trevligt och vill tacka Plind och Kamen för en härlig dag trots allt!

Mvh

Paul

Fantastiskt fina bilder Paul, men denna var något i hästväg .. underbar himmel!

.. bättre fiskelycka nästagång!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt fina bilder Paul, men denna var något i hästväg .. underbar himmel!

.. bättre fiskelycka nästagång!

Tack skall du ha! Nu väntar öringarna i ån! Igår var det enligt rapport mycket sländor i farten, men inget riktigt danica-race ännu.

Mvh

Pau

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Efter alldeles för mycket arbete och alldeles för lite fiske den sista tiden fick jag nypa mig i armen i morse. Första semesterdagen! Helt oväntat fick jag lust att fiska i Baltak. Det var riktigt länge sedan jag var där och med spänd förväntan parkerade jag bilen och vandrade uppströms. Jag satte mig på en sten och med en kopp kaffe kunde jag se några bäcksländor flyga över ytan. Nästan ingen aktivitet på ytan. Jag bestämde mig ändå för den gamla hederliga flugan streaking caddies. I andra kastet plogade en fisk på nacken. I andra kastet upprepade sig proceduren. Därefter hade fisken tröttnat. Jag gick nedströms och fick i ett snabbare strömparti kontakt med åns mindre öringar.

post-983-034567000 1278359761_thumb.jpg

post-983-048899800 1278359778_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fortsatte uppströms och kunde se ett litet vak. Jag knöt på en nymf och kastade den uppströms vaket. Direkt tog regnbågen nymfen och tokrusade först uppströms och sedan rakt emot mig. Jag vevade för allt jag hade. Därefter tog den fart mot nacken. Jag handbromsade rullen så att inte fisken skulle rusa ner mot nästa pool. I ett luftsprång slet regnbågen av tafsen. Jag knöt på en nymf igen och kastade uppströms. Tog in lina i takt med strömmen. Ett litet stopp och jag lyfte spöt, där satt den! En beskedligare fisk som jag kunde ta ganska fort. I nästa kast svepte nymfen förbi och precis när linan sträcker ut dyker linan och regnbågen krokar sig själv! Riktigt trevligt fiske en stund!

post-983-085685300 1278360135_thumb.jpg

post-983-031331600 1278360148_thumb.jpg

post-983-097401000 1278360168_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Provar återigen min streaking caddies i ett mer strömmande parti av ån och i andra kastet sitter en liten men urstark regnbåge som får friheten åter. Fisket dör av längre fram på dagen. Det är ganska varmt i vattnet och det skulle nog behöva komma lite regn.

post-983-066634200 1278360288_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Freddies sista efterlängtade arbetsdag innan semestern. Vad kan vara mer passande än ett kvälls/nattfiske efter havsöring? Vi Vandrade ut på Onsalahalvön. Efter en skön vandring i sommarkvällen slog vi oss ned på en bekväm sten. Skönt att svalka sig med en kall öl och snacka flugval en stund. Jag var lite nyfiken på att prova en ny lina, en Airflo 40+ Extreme Distance #6 med en snabbsjunkande klump och flytande skjutlina. Funkade fint på Lpxe 6:an! Ett jäkla skjut! Inget finlir direkt, men det är ju inte nödvändigt då ekipaget skall ner på djupt vatten.

post-983-089691900 1278752479_thumb.jpg

post-983-002494100 1278752494_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kvällen gick mot natt och jag bytte till klass 4 spöt. På en foamfluga lyckades jag kroka en näbbis och senare även en torsk på en streamer. En västkusttrippel med andra ord :) Vinden vände och vaken uteblev i viken. Vi traskade hemåt och hittade en lävik med vakande fisk. Freddie fick ett sanslöst påslag på sin muddler. Men fisken ville inte fastna. Inte konstigt då Freddie kunde konstatera att kroken var av! Vi kastade på några mindre vakande troligtvis näbbgäddor, men tröttnade när vi fick allt mer trassel. En skön kväll/natt med trevlig sällskap!

Mvh

Paul

post-983-047360000 1278753257_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

härliga bilder Paul.

har även jag köpt in en likadan lina till mitt loop aeg 6 men bara torrkastat än så länge o kan bara hålla med ett jäkla skjut men inget fin lir :lol:

Känns som linan är riktigt bra när man vill komma ner på djupet, körde med en 9 fots tafs.

Mvh

Paul

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kvällen gick mot natt och jag bytte till klass 4 spöt. På en foamfluga lyckades jag kroka en näbbis och senare även en torsk på en streamer. En västkusttrippel med andra ord :) Vinden vände och vaken uteblev i viken. Vi traskade hemåt och hittade en lävik med vakande fisk. Freddie fick ett sanslöst påslag på sin muddler. Men fisken ville inte fastna. Inte konstigt då Freddie kunde konstatera att kroken var av! Vi kastade på några mindre vakande troligtvis näbbgäddor, men tröttnade när vi fick allt mer trassel. En skön kväll/natt med trevlig sällskap!

Mvh

Paul

Ser fint ut Paul :wub: Grattis till den randige :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...