Filbert
Members
-
Blev medlem
-
Senast besökta
-
För närvarande
Tittar Forum: Köp & Sälj
-
Guideline Sonic HD
Glömde frågan😱😱 jag vränger alltid vadarna först ut och in för att få bort kondensen. Givetvis torkar jag utsidan med både upp och nerfällda gravelguards efter det. Tejpade sömmarna är oftast den största orsaken till läckage om man nu inte springer i björnbärsbuskar.
-
Guideline Sonic HD
Läckage är både i skarven mellan neoprenfoten och tyget samt i tejpen insida knä. Har lagat med Aquasure så nu blev det tätt igen. Använder oftast mina G4 vadare som jag haft i ca 10år och dom har varit grymma. Hade ett par G3 convertible som hängde med över 15år, överlägset bästa vadarna jag haft. Lite orolig över den vägen dock som Simms valt det senaste, recensionerna tyder på en försämring. // Anders
-
Guideline Sonic HD
Hej. Är det någon mer som haft problem med dessa vadare. Inköpta i november 2023 och använt dom som komplement vadare till mina G4 så dom har cirka 30 pass i sig. Nu har dom börjat läcka duktigt och garantin upphört. Vränger och torkar dom alltid direkt efter användning. Har varit skeptisk till Guidelines vadare men med ett rekommenderat pris runt 6000:- så tänkte dom borde hålla ett tag men vilken skit. Aldrig mer vadare från det företaget. Mvh Anders
-
- NÁM 12,7 #7
-
Vettiga vulgata imitationer?
Hej. Vad är lång tid, väntat i 3 veckor. Låg svarsfrekvens när jag frågat om det är skickat. Mvh Anders
-
C F Burkheimer tvåhands
Hej. Jag har fiskat med 8134 och 7127 och dom är helt underbara, grymma helt enkelt? Mvh Anders
-
Säveån!
Nedanför Kåhögsbron är ett bra ställe att stå, kan ibland finas lite kor som betar där men har du inte koskräck så är det perfekt där// Anders
-
Patagonia vaderjacka
Hej. Har haft både Simms G4 och Simms G3 men gillar Patagonia River Salt bättre. Har haft min i 3 år nu och den är den absolut skönaste vadarjackan som jag haft. Du blir inte besviken om du köper en Patagonia. Mvh Anders
-
Winston TH B3
Hej 15 fotaren 9/10 och 13,3 7/8 är i samma klass. Grattis till att du hittat ”hem” Med vänlig hälsning, Anders
-
Winston TH B3
Hej. Den klarar hyfsade streamers och tubflugor. Linan är minst lika viktig för att orka vända över större flugor. Roligt spö till å fisket efter havsöring. Mvh Anders
-
Winston TH B3
Hej. Winstons 11 fots microspey klass 4 är ett underbart spö. Rio Scandi short 4:an sitter som en smäck. Bara + på det spöt förutom priset då? Mvh Anders
-
Test af linor (Alt om Fiske)
Hej. Lägg gärna ut testet här på Edge, alltid kul med input. Mvh Anders
-
Guideline Lecie 12,6 #6/7 4-delat
Hej Ulf. Jag fiskade med 12:6 6/7 i några år och tyckte att 17-18 gram var perfekt. Däremot passar 25 gram bra på 7/8:an, men jag fiskade 21-24 på det spöt. Det var därför jag skrev att det var min åsikt. Tycker det är betydligt trevligare med lätta klumpar. Såg att Granbo rekommenderade 20 gram på 6/7. Mvh Anders
-
Guideline Lecie 12,6 #6/7 4-delat
Jag hade även 7/8: an och den använde jag 21-24 gram på men vet dom som använder runt 27 oxå. Men prova om du redan har en lina med den vikten. Dom amerikanska märkena ligger runt där på klass 6 men inte GL ( min åsikt dock). Lycka till Anders
-
Guideline Lecie 12,6 #6/7 4-delat
Hej Klumpvikterna som jag använde på mitt var 17-18 gram men inga problem med 21 gram om du gillar tyngre klumpar. Skönt spö för det lätta fisket. Använde DDC Connect på ca 10 m och det var en skön kombination. Rio VT Short 4 eller 5 blir säkert kanon. Mvh Anders