Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

SVT 24

Featured Replies

Publicerat

Flugfiske, spöbyggnad, flugbindning, kastteknik och mycket mer.

Finskt program :)

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

Publicerat

Nu?

Danskt program hos mig.

Publicerat
  • Författare

Nu?

Danskt program hos mig.

22-22.40

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

Publicerat

Arsch.

Missa det precis då. :)

Publicerat
  • Författare

Grymt duktig canebyggare och han som visade kastteknik.

Han hade tydligen gjort nån avhandling om flugfiske.

Publicerat

Va fasiken, själv satt man framför celebrity rehab. :wacko:

Sen TV:n kom har ljugartraditionen alltmer försvunnit. Nu finns det inga ljugare, bara lögnare. För ljugaren är ljugandet en konst, för lögnaren är det ingen konst att ljuga.

Publicerat
  • Författare

Där berättade kastgurun att övriga nordiska länder är betydligt bättre på fiskevård och att värna om öringen.

Publicerat
  • Författare

Jösses :wacko::rolleyes:

Publicerat

Som jag förstod det så är det typ temaprogram, nästa skulle väl handla om när han tar jägarlicensen?

Publicerat
  • Författare

Som jag förstod det så är det typ temaprogram, nästa skulle väl handla om när han tar jägarlicensen?

Precis....med andra ord räcker det att se första programmet ^_^

Publicerat
  • Författare

Grabben som kunde kasta och gjort avhandlingen hade en tröja med denna logo.

http://www.pohjolanperhokalastaja.com/

Teemu Tolonen heter han.

Redigerad med Hannu

Publicerat

ahah! Du var inte ensam om det! :o

Publicerat

Precis....med andra ord räcker det att se första programmet ^_^

Varför det? Tycker herrn att det är fult att jaga landdjur?

Duttat och tryckt till med hjälp av min iFåne

Jägare, fiskare, samlare

http://ordjamten.wordpress.com

Publicerat

Går detta i repris? Detta måste man ju se..

Ja Teemu är en riktigt bra kastare och instruktör. Han certifierade sig för något år sedan tillsammans med CA, Tony, Staffan m.m. hos Thomas på LillaMalma (om jag har förstått att det är samma person nu)

http://fotoprojekt366.wordpress.com/

En bild (minst) om dagen under hela året..

Publicerat

Tyvärr var det nog sista reprisen i går, del 2 går i dag.

SVT 1

to 16 6 17.15 Vid lägerelden

Del 2 av 9. Vildmark, jakt och fiske med programledaren Mikko Peltola. Denna gång: hur klarar Mikko jaktlicensprovet? Dessutom, paddling längs en av Finlands finaste och mest utmanande kanotleder - utmed älven Lätäseno.

Även i SVT1 17/6, SVT1 18/6 och SVT24 22/6

Publicerat

Hade tur som råkade zappa in det, bra program!

Finns det inte på svt play?

Sent from my Hd2 with Tapatalk

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright

Nocke

Publicerat

Någon som har koll på om finsk TV har nått liknade SVT Play, letade lite men men hittade inte detta program.

Publicerat

Hoppas det finns o hitta, skulle gärna se det.

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

Publicerat

Såg nått avsnitt den 6/7 då dom fiskade harr, storharr som du sa över 1,5kg.

Publicerat

Stämmer Tobbe, Teemu certade med mig, CA och Tony. Riktigt trevlig prick. Jag har postat en artikel på tre sidor om denna helg här på edge, Teemu tog alla bilder då han var observatör på min certifiering. Han certade dagen innan alla andra då det blev en vakant plats. Kul för honom!

Går detta i repris? Detta måste man ju se..

Ja Teemu är en riktigt bra kastare och instruktör. Han certifierade sig för något år sedan tillsammans med CA, Tony, Staffan m.m. hos Thomas på LillaMalma (om jag har förstått att det är samma person nu)

loop.png
Publicerat

Verkar som ovan nämnda serie går i repris på SVT, lite taskig tid men ikväll SVT2 kl 00,50, verkar vara del 2, vet inte när del 1 sändes.

Publicerat

Verkar som ovan nämnda serie går i repris på SVT, lite taskig tid men ikväll SVT2 kl 00,50, verkar vara del 2, vet inte när del 1 sändes.

Repris 26/feb 10:50 tv 2 då måste man se den ,missade serien förra gången

Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta

http://fiskevardgoteborg.se/fiskevard/fangstrapport/rapportera-fangst/

Publicerat

Hejsan ! Jag tror programmet ni syftar till heter "Erätulilla" o serien där Teemu kastar + reportaget om harrfisket

har kommit ut här i Finland 2010 redan.

Här finns nog ett liknande som Ert SVT 24 o det heter "Yle areena" dvs ett program där du i efterhand kan kolla programmen ifall du missat dem men i detta fall är det nog ganska kört eftersom avsnitten ni syftar till är gjorda för nästan två år sedan.

Erätulilla har gjorts även 2011 o programmen innehåller blandat allt ifrån vildmarksliv till flugfiske, bergsklättring, mountain biking, jakt o mycket mera.

-Marko-

Publicerat

Hejsan ! Jag tror programmet ni syftar till heter "Erätulilla" o serien där Teemu kastar + reportaget om harrfisket

har kommit ut här i Finland 2010 redan.

Här finns nog ett liknande som Ert SVT 24 o det heter "Yle areena" dvs ett program där du i efterhand kan kolla programmen ifall du missat dem men i detta fall är det nog ganska kört eftersom avsnitten ni syftar till är gjorda för nästan två år sedan.

Erätulilla har gjorts även 2011 o programmen innehåller blandat allt ifrån vildmarksliv till flugfiske, bergsklättring, mountain biking, jakt o mycket mera.

-Marko-

Har försökt att kolla vissa program men får bara info att

Katseltavissa vain Suomessa

:( Kan ses bara i Finland

Redigerad med Meritaimen

Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta

http://fiskevardgoteborg.se/fiskevard/fangstrapport/rapportera-fangst/