Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

LeCie 8/9

Featured Replies

Publicerat

Har nu kastat av mitt andra LpxE 13' och tänkte testa ett LeCie istället. Kör på 8/9 igen för att inte behöva byta linor. Någon som testat både 13,7 och 14,8 och kan uttala sig om skillnaden?

Jag kan inte provkasta då handlaren inte har dem hemma, men 13,7 är lite snabbare va?

MVH David

Publicerat

Har faktiskt kört just med dom spöna du har. Provade 14,8:an med samma klumpar som jag kört till mitt LPXe och tyckte det kastade något grymt bra, kändes lugnt och följsamt men jag trodde jag skulle störa mig på längden så valet föll på en 13,7:a istället. 13,7:an funkar oxå bra med dom klumpar jag använt tidigare (ca 32g) det känns väldigt lätt och smidigt jämfört med både LPXe 13 och LeCie 14,8.

Sent from my tricorder using Tapatalk

So many Seatrout - So little time

Publicerat
  • Författare

Provade 14,8:an med samma klumpar som jag kört till mitt LPXe och tyckte det kastade något grymt bra

13,7:an funkar oxå bra med dom klumpar...

Ska man tolka detta som att 14,8 kastade bättre, eller är det jag som läser in för mycket i ordvalet?

Publicerat

14,8:an är ett grymt spö. Kul också på havsöring i ett lite större vatten.

Det största utmaningen för mig var att hitta moderna välkastande klumpar som passade spöt. Rio's fina druggelinor blir i mitt tycke för korta i rätt vikt. Lösningen blev tillslut GL 3D 8/9:or på ca 30-31g och ca 12,7 m vilket funkade okej även om dessa linor inte tillhör mina favoriter.

Publicerat

Ska man tolka detta som att 14,8 kastade bättre, eller är det jag som läser in för mycket i ordvalet?

Ja du läser in för mycket! :)

14'8 blir ett helt annat spö på grund av just längden och skillnad i aktion.

Känn efter noga och stressa inte köpet, provkastning är helt överlägset.

Framför allt längden på dina klumpar bör du ta hänsyn till om du inte ska byta ut dem.

Lycka till!

/Göran

Publicerat

14´8:an är mitt favoritspö alla kategorier, brukar använda klumpar på 12,5-13 meter med vikt 32-33 gram.

J

Publicerat

Pratar ni tredelade, fyrdelade, eller både och?

"The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..."

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..."