Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nån som har koll..

Featured Replies

Publicerat

Är det bra eller dåligt att det regnar såhär mycket innan vi ska upp å fiska i Ogan?? :-[

Det ska ju spricka upp och bli varmt som sören till nästa helg!! 8) :D

Publicerat
Är det bra eller dåligt att det regnar såhär mycket innan vi ska upp å fiska i Ogan?? :-[

Alltså jag vet inte men, och nu kommer jag få ångra att jag ställer den här frågan, hur varm är Sören???

Publicerat
Alltså jag vet inte men, och nu kommer jag få ångra att jag ställer den här frågan, hur varm är Sören???
37,5 grader  ;)

Trouthunter 4 life

Publicerat

Och VEM är han  ???

www.flyzone.se, snart kommer v2.0 .... om man får tid och lust nångång

Publicerat

Äh , gäddorna gillar regn.

Du får nog ett kanonfiske :D

Publicerat

Fiska ???

Jag ska sola och dricka sprit...  ;D

Publicerat

Värme är väl bra för insektslivet så det borde bli idealiska förhållanden :- Det blir väl som premiärfiske, först när insektslivet startar, busenkelt, kanske för enkelt ??? :P

//T.L.

Publicerat

Det låter betryggande "för enkelt, sol & sprit!!" 8)

Detta kan bli en resa att minnas... eller försöka minnas i allafall... :-X ::) ;D

Publicerat

För bra fråga Niklas, att du nöjer dig med dom svaren!!

***** Reklamplats till salu *****

Stöd Fiskejournalen

Publicerat

JONAS!!!!!!!

Hur ser läget ut?

Vattenföring, Kläckningar.

Trouthunter 4 life

Publicerat
JONAS!!!!!!!

Hur ser läget ut?

Vattenföring, Kläckningar.

Och framför allt; brudarna ???

Publicerat
Och framför allt; brudarna ???
Att jag glömde det  ::)

Trouthunter 4 life

Publicerat

En mycket klok man frågade sig om vattnet i och med det myckna regnandet nu blivit grumligt och svårfiskat.... :-[

Hur ser det ut?? Nån som har en internetuppkoppling i Öje??

Publicerat
En mycket klok man frågade sig om vattnet i och med det myckna regnandet nu blivit grumligt och svårfiskat.... :-[

Hur ser det ut?? Nån som har en internetuppkoppling i Öje??

Kom hem från Ogströmmen igår.

Vattnet steg lätta 20 cm från lördag till söndag och anlade en mycket elak brun färg.

Hoppas att det rinner undan tills ni kommer upp.

Publicerat
Kom hem från Ogströmmen igår.

Vattnet steg lätta 20 cm från lördag till söndag och anlade en mycket elak brun färg.

Hoppas att det rinner undan tills ni kommer upp.

Fick ni nåt mer Costi? Vi hade uselt fiske i söndags... Drog dock en del småöringar i lördags. I söndags var vi dessutom grymt bakis efter fylleyatzy och whiskeyrace med Jonas  :-X

Publicerat
Fick ni nåt mer Costi? Vi hade uselt fiske i söndags... Drog dock en del småöringar i lördags. I söndags var vi dessutom grymt bakis efter fylleyatzy och whiskeyrace med Jonas  :-X

Det är därför Jonas har varit oanträffbar i ett par dagar.... ;D

Publicerat
Det är därför Jonas har varit oanträffbar i ett par dagar.... ;D

Gissar att han har hämtat upp med familjen!  :)

Publicerat

Vi hade nog samma lycka med fisket. Mycket småöring på lördagen. Dött på söndag (f.an vad mycket vatten) förutom övre sträckan (vid vindskyddet) där det blev lite mayflyfiske efter småharr på eftermiddagen. Måndags grymt bakis efter fyllechicago med tillhörande bad i Västerdalälven  ;D

Tips till er andra som hoppas på torrflugefiske.

Trots att vädergudarna totalt sågat våra önskningar sågs Gul Forsslända och någon liten grå dagslända som jag inte vet vad den heter, st. 16 typ.

Övriga flugor som funkade bra var Klinkhammer Olive, GH Sedge och Muddler Minnow

Publicerat
Vi hade nog samma lycka med fisket. Mycket småöring på lördagen. Dött på söndag (f.an vad mycket vatten) förutom övre sträckan (vid vindskyddet) där det blev lite mayflyfiske efter småharr på eftermiddagen. Måndags grymt bakis efter fyllechicago med tillhörande bad i Västerdalälven  ;D

Tips till er andra som hoppas på torrflugefiske.

Trots att vädergudarna totalt sågat våra önskningar sågs Gul Forsslända och någon liten grå dagslända som jag inte vet vad den heter, st. 16 typ.

Övriga flugor som funkade bra var Klinkhammer Olive, GH Sedge och Muddler Minnow

Tackar! trevligt med en "reccon patrol"! 8) ;D
Publicerat

Min fluglista är likartad, med kompletterande Elk Hair caddis, trevlig fluga för Harr och öring. Funkade fint i Og.