Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rädda havsöringen i Anråse å!

Featured Replies

Publicerat

Här kommer en förlorad tråd tillbaka:

Rädda havsöringen i Anråse å!

Stenungsunds och Tjörns kommuner vill göra vattentäkt av Ålevatten och Håltesjön. Sjöarna ingår i Anråse ås avrinningsområde som ligger inom Svartedalens naturreservat, klassat som Natura 2000-område. Ån är förklarad som riksintresse och ett av de mest produktiva områdena för havsöring i Bohuslän. Här finns också lax och flodpärlmussla. Går planerna igenom, så hotas både fisk och fisket i området...

Skriv under denna namninsamling om du vill påverka Stenungsunds och Tjörns

kommuner att avbryta sina planer på att förstöra Anråse å och dess

avrinningsområde.

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?anrasea

------------------

kopierat direkt av från Hartmanius inlägg på Forum Edgeflyfishing.com  > General > Miljöfrågor 

-----------------

Några av oss Edgare har rapporterat sina erfarenheter här;

http://www.edgeforum.com/index.php?topic=52315.0;all

Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION

Publicerat

Påskrivet.

Publicerat

Dom fick även mitt namn............................

Publicerat

Det är så man börjar överväga rent kriminella handlingar när man läser uttalandet från Gunnel Borgström, va-chef i Stenungsund.

-Vattenfall behöver den kapaciteten för att kunna starta oljekraftverket om det blir aktuellt och vill inte släppa mer till kommunen, säger Borgström.

Inte nog med att de skall ta död på Anråsån och fisken och naturen kring den, de vill dessutom eventuellt satsa på det miljövänliga energialternativet olja... De vill alltså försura övriga vattendrag och ta död på allt i naturen.

Som någon skrev, först när sista trädet är fällt, sista fisken är upptagen, först då kommer man att inse att man inte kan äta pengar...

Jag uppmanar alla att skriva direkt till Gunnel Borgstrand och övriga politiker på Stenungsunds kommun och ifrågasätta deras omdöme och deras kompetens för dessa frågor.

pcwhack.gif
Publicerat

jag skickade precis ett irriterat mail till Bengt Mattsson, vikarie för föräldraledig Gunnel Borgstrand!

inte för att jag kan påverka, men de skall iallafall VETA!!!!!!!!!

Pär Andreasson

(Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg!

Min EdgePresentation

Publicerat
jag skickade precis ett irriterat mail till Bengt Mattsson, vikarie för föräldraledig Gunnel Borgstrand!

inte för att jag kan påverka, men de skall iallafall VETA!!!!!!!!!

Bra gjort!

Ännu är inte slaget förlorat!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=669&a=398853

pcwhack.gif
Publicerat
Har alla skrivit på??

Jajamen....

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright

Nocke

Publicerat

Bifaller miljödomstolen Stenungsunds galna ideér måste mer handkraftiga åtgärder vidtagas typ en manifestation i centrala Stenungsund!

>:( >:( >:(

titlefb.jpg

Publicerat

Absolut!!! >:( ;D

både vad gäller underskrift & "manifestation"...

Pär Andreasson

(Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg!

Min EdgePresentation

Publicerat

Skrivit på!!

Publicerat

Bra jobbat alla!!!

Det lönar sig att stå på barrikaderna ibland (om än om kanske inte uppropet bliravgörande men ändå...)

Läser i dagens ST-tidning (finns tyvärr inte på nätet men jag scannade in artikeln istället  ;D ;D) att Länsstyrelsen sågar miljöutredningen av vattenuttaget ur Ålevatten.

Nyttan överstiger inte skadan lyder domen och man uppmanar Stenungsunds och Tjörns kommun att sluta att utreda Ålevatten som alternativ för dricksvattentäkt. Man uppmanar att söka annat alternativ!!

Att sägas bör är att boende kring ån kommer dra detta inför EU domstol etc för att få stopp på det! Härligt att förnuftet segrar ibland (får vi hoppas på men oddsen ser bra ut)

post-2640-1208449397_thumb.jpg

2008-04-17 18;20;12.JPG_thumb

pcwhack.gif
Publicerat
  • Författare
Bra jobbat alla!!!

Det lönar sig att stå på barrikaderna ibland (om än om kanske inte uppropet bliravgörande men ändå...)

Läser i dagens ST-tidning (finns tyvärr inte på nätet men jag scannade in artikeln istället  ;D ;D) att Länsstyrelsen sågar miljöutredningen av vattenuttaget ur Ålevatten.

Nyttan överstiger inte skadan lyder domen och man uppmanar Stenungsunds och Tjörns kommun att sluta att utreda Ålevatten som alternativ för dricksvattentäkt. Man uppmanar att söka annat alternativ!!

Att sägas bör är att boende kring ån kommer dra detta inför EU domstol etc för att få stopp på det! Härligt att förnuftet segrar ibland (får vi hoppas på men oddsen ser bra ut)

Fantastiskt bra!!!  :)

Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION

Publicerat
Bra jobbat alla!!!

Strålande!

Nu blev jag riktigt glad!!

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright

Nocke

Publicerat
Bra jobbat alla!!!

Vilka fantastiska nyheter!!  :D :D

Nu är det bara att hålla tummarna för att det går hela vägen.......... :)

"Att försöka är det första steget mot misslyckande"

Homer Simpson

Fiska med Flisan

Publicerat
Jag läste en skrämmande artikel i Marsnumret av Fiskejournalen att Stenungsunds kommun inte tänker ge sig..... :lol:

Stämmer tyvärr bra det ;) dom har anlitat två nya "oberoende" experter som avlönas av stenungsunds kommun :lol: för ett nytt utlåtande om att det inte kommer att ske något negativt för ån :lol:

En anings piggare samt några hg lättare

Publicerat

Så trött man blir...

Nocke

Publicerat
Så trött man blir...

Som om inte det är nog så vill Stenungsunds kommun ta död på all fisk i havet här i området.

Man blir så jävla förbannad så jag hade inte dragit mig för att skicka ner puckona från Tjörnbron.

Angående muddringen av ny hamn där man vill dumpa massorna i fjorden utanför Svanesund.

http://www.enlevandefjord.se/

Redigerad med salmonsalar

pcwhack.gif
Publicerat
Man blir så jävla förbannad så jag hade inte dragit mig för att skicka ner puckona från Tjörnbron.

Nu tycker jag du går för långt! :P

Man skall inte skräpa ner i havet! :P

Nocke

Publicerat
Nu tycker jag du går för långt! :P

Man skall inte skräpa ner i havet! :P

eh eh eh!

www.teamcommando.com Nu i viloläge...

Publicerat

Suck..... dessa folkvalda. Fy te håken åcket fölk.

Jag har skrivit på.

/ Lennart