Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Senaste "Allt Om Flugfiske"

Featured Replies

Publicerat

I denna tråd kan man väl efter att varje nytt nummer släpps, gotta ner sig i innehållet och dela med sig och fråga varandra intressanta frågeställningar.........  :P

Pär Andreasson

(Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg!

Min EdgePresentation

• Svar 299
  • Visningar 39k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
  • Författare

Kanske inte är roligt att diskutera, vad vet jag, men.... efter att enbart ha bläddrat och skumläst senaste upplagan.... och innan jag lusläser och förkovrar mig....

Är Jonas artikel om hur man tar sin storharr denna sommar riktigt bra och informerande?  :)

Vad tycker all harr-expertis här inne?  :D

Pär Andreasson

Min EdgePresentation

Publicerat

När jag läst senaste nummret så hoppar jag in i tråden.

Sen TV:n kom har ljugartraditionen alltmer försvunnit. Nu finns det inga ljugare, bara lögnare. För ljugaren är ljugandet en konst, för lögnaren är det ingen konst att ljuga.

Publicerat
Kanske inte är roligt att diskutera, vad vet jag, men.... efter att enbart ha bläddrat och skumläst senaste upplagan.... och innan jag lusläser och förkovrar mig....

Är Jonas artikel om hur man tar sin storharr denna sommar riktigt bra och informerande?  :)

Vad tycker all harr-expertis här inne?  :D

Mesta var väll "gammal skåpmat" dock var det ett par tips jag snappade åt mig.  Var nåt om när han skrev om Stor Harr i lanio älven och dess ståndplaster. Men för en helt Harrfiske-nybörjare, var det mycket att snappa åt sig. 

Publicerat

Vi ser tyvärr ett olämpligt sätt att hantera en stor harr som ska återutsättas,på omslaget. :'( Ta helst inte upp fisken ur vattnet,och håll den inte kring "magen". Respekt till de få tidskrifter som bara visar vettiga sätt!Det vi ser på bilder, har stor genomslagskraft.....

F.ö. är omslaget nästa lika "plottrigt"  som rekordhållaren Fiske för Alla!Information är ett ämne för folk som förstår att det inte gäller att kasta in så mycket som möjligt,på en begränsad yta.....Positiva exempel är amerikanska FlyRod&Reel och Flyfisherman,klart bättre på layout.

Men vem vet,i Allt om Flugfiske, är det kanske chefredaktören som kräver:"det och det måste vara med på omslaget".

Tycka vad man vill om Aftonbladet och Expressen, men "löpet" brukar sitta bra layoutmässigt!  ::)

Publicerat

Angående harrartikeln så tycker iaf jag att det var gamla sanningar som av en nybörjare kan vara jättebra att läsa in sig på. Däremot tycker jag att det vore intressantare om man pratat lite mer om vatten som medelfiskaren oftast kommer i kontakt med. Det är nästan alltid sk "drömvatten" med i reportagen i flugfisketidningar, däremot mer sällan vatten typ dalälven, ljusnan, voxnan, klarälven osv där jag antar att de flesta har möjlighet att fiska och där man kanske har sitt hemmavatten.

Läs här om mitt planerande och genomförande av ett flugfiskeäventyr till FINNMARKSVIDDA

http://flugfiskeaventyr.blog.se/

Publicerat

För det är klart. Det är väl bara sörlänningar som läser tidningen.....eller....

Publicerat
  • Författare
För det är klart. Det är väl bara sörlänningar som läser tidningen.....eller....

eeeeeh...  :-

är det???  :-

varför läser inte nörrlänningera den tidningen då? nåt fel på den?

Pär Andreasson

Min EdgePresentation

Publicerat

Jag tycker också, att artiklar om fisketeknik gärna kunde vara "nivågrupperade". Alltså:den som skriver borde göra klart för sig om denne vänder sig till nybörjare,"medelgoda",eller avancerade flugfiskare.

Att vända sig till samtliga kategorier,tror jag är väldigt svårt!

Publicerat

Erövrarn, Jag var ironisk till kalamazoo.

Publicerat

borde denna tråd ligga i "media" tråden istället ???

Publicerat
  • Författare
Erövrarn, Jag var ironisk till kalamazoo.

aaaah...  ;D

och nu när man äntligen, efter att trögheten släppt något, kopplade... så var det fanimej både roligt och pricksäkert...  ;)

men vad för "hemmavatten" eller så, är du nyfiken att läsa mer om längre norrut då, Trapper?

om "drömvattnen" inte är inom räckhåll för dig heller...  :P

borde denna tråd ligga i "media" tråden istället ???

förmodligen ;)

Pär Andreasson

Min EdgePresentation

Publicerat

Sorry alla norr om fjollträsk, man tänker som lite regionalt härnere. Klart att hemmavatten för er erbjuder annat fiske än gamla dalälven. Jag tänkte nog mer på s k helikoptervatten .

Läs här om mitt planerande och genomförande av ett flugfiskeäventyr till FINNMARKSVIDDA

http://flugfiskeaventyr.blog.se/

Publicerat

Drömvattnet är alltid sådant som man inte har på hemmaplan :)

Publicerat

Beundransvärt projekt de startat, hoppas på all välgång  :)

Survival of the Fittest

Publicerat

Har det kommit ett nytt nummer?

Publicerat

Bazz fick iaf fin reklam i det senaste nr  :D

"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se

Publicerat

Såg att det låg ett nytt nummer hos min lokala fiskebutik idag :-

Undrar om det ligger nått i brevlådan när man kommer hem ???

REAL MEMBER OF KORVMAFFIAN

Publicerat

Fick min i går..... :o

I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.

A bit too old, but not dead yet.

I have a bad temper but I love my friends.

I hate negative people

I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

Publicerat
Fick min i går..... :o

:- Bara 2 timmar kvar tills jag vet om jag har fått min....

REAL MEMBER OF KORVMAFFIAN

Publicerat

Har inte fått min ännu. Varför prenumenera kan man ju undra.

Sen TV:n kom har ljugartraditionen alltmer försvunnit. Nu finns det inga ljugare, bara lögnare. För ljugaren är ljugandet en konst, för lögnaren är det ingen konst att ljuga.

Publicerat

Fick den idag, har bara ögnat igenom som snabbast, reagerade genast på listan över "Sveriges bästa harrvatten", inte en mening om Piteälven. Det är klart att det kanske är skribentens personliga favoritlista men då kanske man ska sätta en annan rubrik.. :P

"Att utveckla jägarblicken (coure d`oille) är nyckeln till att lyckas upptäcka öring.

Om du är en av dessa jägare som kan upptäcka hjortar medan du rör dig snabbt

genom skogen, så förstår du konceptet jägarblick."

-John Randolph

Publicerat
Fick den idag, har bara ögnat igenom som snabbast, reagerade genast på listan över "Sveriges bästa harrvatten", inte en mening om Piteälven. Det är klart att det kanske är skribentens personliga favoritlista men då kanske man ska sätta en annan rubrik.. :P
Själv så skulle jag vara överlycklig om inte mitt bästa Harrvatten fanns med i tryck..desto mindre fisketryck blir det  :)

"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se

Publicerat
Själv så skulle jag vara överlycklig om inte mitt bästa Harrvatten fanns med i tryck..desto mindre fisketryck blir det  :)

Så sant, men den är ju lång och bred... Piteälven alltså :D

"Att utveckla jägarblicken (coure d`oille) är nyckeln till att lyckas upptäcka öring.

Om du är en av dessa jägare som kan upptäcka hjortar medan du rör dig snabbt

genom skogen, så förstår du konceptet jägarblick."

-John Randolph

Publicerat

Schh. inte ett knyst va?? Sen att dom inte fattar nåt är ju deras ensak.  :-X